3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Lidl: 2 ruitenwisserbladen BX à 4,99, garagekrik 16,99 enz.
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 november 2007 12:39 AM
  [ # 31 ]

Stationair warm draaien is zo ontzettend slecht voor je motor, ga je schamen.
Dan heb ik nog niet eens ovre de milieuschade. Ge je post maar even editen Jimmy.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 november 2007 12:44 AM
  [ # 32 ]
hogervp schreef:

Stationair warm draaien is zo ontzettend slecht voor je motor, ga je schamen.
Dan heb ik nog niet eens ovre de milieuschade. Ge je post maar even editen Jimmy.

ik rij lpg dus ben al schoon genoeg Wink

verder staat er of het flesje ligt eraan hoeveel tijd ik heb en of het echt slecht is voor je motor om gewoon stationair te draaien lijkt me ook een beetje een gokje

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 17 november 2007 12:52 AM
  [ # 33 ]
hogervp schreef:

Stationair warm draaien is zo ontzettend slecht voor je motor, ga je schamen.
Dan heb ik nog niet eens ovre de milieuschade. Ge je post maar even editen Jimmy.

Juist, Edit je dan ook even die 1.9Td uit je lijstje? Wink
Denk dat die roetende psa stinkdiesel wel iets meer uitstoot dan een lpg xantia… Laughing

Xsara Coupe

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 november 2007 12:56 AM
  [ # 34 ]

Ik heb het over stationair warmdraaien!

Btw, ik mis de ondertiteling bij C2’s bericht, ik kan er echt geen koffie van maken.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 november 2007 12:59 AM
  [ # 35 ]

Patrick heeft wel gelijk.

Tegenwoordig leer je bij je rijbewijs halen dat je motor stationair warm draaien, niet mag. Omdat best veel mensen, vooral ‘s winters, dat nog wel is willen doen..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 17 november 2007 01:11 AM
  [ # 36 ]

Tegenwoordig leer je bij je rijbewijs halen dat je motor stationair warm draaien, niet mag.

Van wie niet, de stationair draai politie ? Milieu ? Slecht voor de motor ?
Koste wat kost wegrijden ook al heb je geen fuck zicht ? 
En dan vervolgens een uur lang in de file gaan staan ?

Trouwens, als je een langzaam omhoog kruipende XM hebt heb je geen keuze dan stationair te draaien voordat je weg mag.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 november 2007 01:13 AM
  [ # 37 ]

Pfffff, laat maar.

Het ging over Lidl artikelen. Afdwalen en appels met peren vergelijken. Daar zijn we goed in.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 november 2007 01:14 AM
  [ # 38 ]

idem

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 17 november 2007 01:14 AM
  [ # 39 ]

In het theorie boek beschrijven ze dit:

De motor stationair warm draaien is niet goed. Het is niet goed voor het milieu, en ook niet voor je motor. Dus met de motor uit krabben. Dan starten, en rustig weg rijden, en laag in de toeren blijven tot dat die op temperatuur komt. Beter voor het milieu, en beter voor de motor.

Even de hoofd punten. Geen zin om die hele tekst over te typen..

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 17 november 2007 01:25 AM
  [ # 40 ]

hoezo slecht voor de motor? Volgens mij juist goed voor de motor, want bij koude motor heb je de meeste slijtage. Als je dan hoge toeren gaat rijden vererger je dat juist. Wat is er dan beter dan met zo min mogelijk toeren -stationair dus- de motor warm te laten worden?

Is een tegenstrijdigheid in de bovengenoemde tekst uit het theorieboek. Eerst staat er dat het slecht is, even verderop dat je laag in de toerenn moet blijven bij koude motor.

Kortom: ik laat ‘m lekker warm draaien, dat deed ik vroeger al bij mijn brommer (ook een oldtimer: Honda SS50 4-tact uit 1974), bij mijn eerste eend en nu bij mijn DS. Zeker bij een oudere motor is dat van belang, de olie moet overal bij kunnen komen en vloeibaarder worden door de warmte.

Je frituurt toch ook niet in koude olie?

Need I say more???

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 17 november 2007 01:29 AM
  [ # 41 ]

bij mij is het deze week starten, kachel vol aan, krabben en wegrijden. het ex-lekkende dakje heeft voor nogal wat vocht gezorgt, en ik wil wel wat kunnen zien als ik ga rijden.

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 17 november 2007 01:35 AM
  [ # 42 ]
MaartenH schreef:

bij mij is het deze week starten, kachel vol aan, krabben en wegrijden. het ex-lekkende dakje heeft voor nogal wat vocht gezorgt, en ik wil wel wat kunnen zien als ik ga rijden.

Tip: zet een bison vochtvreter in je auto. Heb ik ook gedaan nadat ik ook een lekkend dakraampje had en vochtproblemen. Dat is inmiddels al tijden opgelost maar zeker in dit jaargetijde is vochtvreter een unieke oplossing: nooit meer beslagen ramen en veel aangenamer in je auto. Wel af en toe vocht leeggieten en nieuwe zak vochtvreter erin.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 17 november 2007 02:00 AM
  [ # 43 ]

Voor de stationair (rad)draaiers onder ons:
 

Na het starten even stationair draaien, kan de auto rustig omhoog komen en daarna rustig wegrijden. Niet te veel toeren maken, rustig opschakelen. Een (licht) belaste motor is veel sneller warm.

En neem dit nou maar aan van de “oude meester”.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Erwin_B
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 18-11-2005

Gepost: 17 november 2007 02:04 AM
  [ # 44 ]

Ja het is wel prachtig hoe we kunnen afdwalen, maar goed die tip over die vochtvreter is wel usefull!
Ik denk dat ik dat maar es ga proberen.
Laat je die dan gewoon de hele nacht in je auto staan? en hoelang gaat zo’n ding dan mee?

.Prutselaar.

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 17 november 2007 11:33 AM
  [ # 45 ]

ok Patrick, je hebt een punt. Heerlijk, die forumdiscussies. We dwalen idd erg af van het topic, maar nog even over de vochtvreter: dat is een soort plastic doos met een zak ‘kattegrit/zout’-achtig spul wat het vocht absorbeert. Na verloop van tijd (weken) staat er een laag water onderin de doos, dat giet je dan leeg. Afhankelijk van de cohtigheid gaat zo’n zak weken tot maanden mee, daarna gewoon vervangen met navulling. Is dus niet een kwestie van een nachtje in je auto, bij mij staat ie er altijd in, op de grond achter de bestuurdersstoel, heb je er ook geen last van.

Succes ermee.

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook