Een kleine maand geleden heb ik op vervelende wijze afscheid moeten nemen van mijn 1994 Xantia 2.0 sx berline. Een kop-staart botsing betekende het einde van onze haat-liefde verhouding.
Naast het enorme rijplezier heeft ze me namelijk ook een klein fortuin aan reparaties gekocht.
Maar nu het goede nieuws! Ik ben de trotse eigenaar van een Xantia Break 2.0 turbo ct vsx geworden. Gekocht met 200.000 km op de teller. Maar met nieuwe APK, 3 maand garantie. De auto was in goede staat. Optisch niet 100% maar hij reed super. Lekker luxe, met climate control en rondom electrische ramen. Ook zitten de stoelen veel beter dan in mijn oude Xantia.
Volgende week kan ik haar ophalen! Ik verwacht niet dat ik nu goedkoper uit ben dan met de SX, maar ja… ik werd op slag verliefd en dan doe je wel eens wat minder rationele dingen.
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -
Oeh, dat wil ook nog eens lekker rap vooruit zo’n turbo ct. Heb je ook nog foto’s? Ben benieuwd.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Gefeliciteerd Hans Willem!!!
Ik ben benieuwd, misschien mag ik wel even een stukje rijden volgende week!!
Emiel
Heb even een paar foto’s van de verkoper gebruikt….
@Emiel
Dan wil ik in jou GT
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -
Mooi karretje, ik zie zelfs een olie-temp meter
Helaas ook een onhandige startblokkering, om ellende te voorkomen kun je als eerste dat onding uitschakelen, er is toch geen hond die een Xantia steelt
ZX1.4i schreef:om ellende te voorkomen kun je als eerste dat onding uitschakelen,
Ik heb geen ervaring met dat ding, viel me wel op dat bij 2 verschillende auto’s (2 proefritjes) dat ding dezelfde makkelijke code had. Maar is dit ding dan zo probleem gevoelig?
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -
Volgens mij niet. Het is echter een onhandig pokkeding. Maar goed, ik heb geen zin om hem af te koppelen. En het ziet er natuurlijk wel erg sjiek uit als je de startcode intoetst die beantwoord word met ubermooie piepjes
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
mooie wagen heb je deze toevallig in de buurt van houten gekocht want hier stond er ook 1 maar die is sinds een paar dagen weg :
citroenc2 schreef:mooie wagen heb je deze toevallig in de buurt van houten gekocht want hier stond er ook 1 maar die is sinds een paar dagen weg :
Nee, deze auto komt uit het hoge noorden… (harkema).
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -
ok veel plezier er mee en veel fijne km
Hans-Willem schreef:ZX1.4i schreef:om ellende te voorkomen kun je als eerste dat onding uitschakelen,
Ik heb geen ervaring met dat ding, viel me wel op dat bij 2 verschillende auto’s (2 proefritjes) dat ding dezelfde makkelijke code had. Maar is dit ding dan zo probleem gevoelig?
Als je problemen krijgt of iemand anders tikt een paar keer de verkeerde code in, dan kun je effe wachten voordat de auto weer gestart kan worden. Permanent uitschakelen is niet zo moeilijk, het staat hier en daar beschreven op het forum.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gefeliciteerd met je aankoop Hans Willem. Een turbo specifiek gemaakt om lekker op koppel te rijden! Da’s het betere werk. Luister dus maar niet naar die hitserige snelheidsduiveltjes hier op het forum….
Veel plezier gewenst van je aankoop. En we zijn gek op foto’s!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb de eerste lange ritten gemaakt in mijn nieuwe Xantia. Ze rijdt heerlijk! Maar er zijn nog een paar kleine dingetjes.
-Wat is de normale bedrijfstemp. voor de olie? De meter komt niet boven de 50 namelijk.
-Moet een Xantia met anti-zink bol toch een beetje omhoog komen? (of druk opbouwen oid?)
-Er zit te veel LHM in. Wat is daarvan het gevolg?
-De koolborsteltjes van de blower zijn versleten volgens mij. Na een klapje onder het dashboard kastje doet ie het weer.
-Stadlicht dashboard lampje doet het niet. Het lampje in de electrische-achterraam-blokkeer-knop doet het ook niet.
Gelukkig heb ik garantie dus over een maandje maak ik een afspraak om een paar dingetjes te verhelpen. Ik probeer later nog een paar fotootjes te plaatsten.
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -
Hans-Willem schreef:...
-Moet een Xantia met anti-zink bol toch een beetje omhoog komen? (of druk opbouwen oid?)-Er zit te veel LHM in. Wat is daarvan het gevolg?
-De koolborsteltjes van de blower zijn versleten volgens mij. Na een klapje onder het dashboard kastje doet ie het weer.
-Stadlicht dashboard lampje doet het niet. Het lampje in de electrische-achterraam-blokkeer-knop doet het ook niet.
...
1. Ja, de xantia zakt een beetje in en moet dus bij een volgende start een beetje omhoog komen.
2. Geen nood, want het een teveel aan LHM wordt er vanzelf uitgeperst middels de onluchtslang.
3. Bekend probleem bij de Xantia, maar kan ook veroorzaakt worden door een defecte kachelmodule.
4. Stadslichtlampje doet het bij geen enkele Xantia (zover ik weet). Het lampje in de knop kan vervangen worden, maar dan moet je de knop demonteren en uit elkaar halen. Nieuwe knop op de sloop is praktischer.
Veel (uitgebreide) informatie over het bovenstaande is te vinden op de Xantiaclub .
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bij mij doet het stadslichtlampje het wel.
Xantia type 1a uit 1993.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt voor de tips! Bij mijn oude Xantia deed het stadslichtlampje het wel (na een klap op het dashboard).
Helaas is het geen weer hier om een paar fotootjes te maken…
- AX GT Chic - Xantia 2.0 SX RIP - Xantia Break 2.0 turbo ct VSX RIP -
- Saxo 1.1 Chrono - Audi A4 1.9 TDI -