1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Progress 1.6 the story Ends soon !
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 594

- Evasion 2.0i
Gepost: 18 november 2007 09:08 PM

Nadat velen van jullie van het verhaal van de ombouw van de progress die marc genoten hebben is hij daarna van limburg naar rick in zeeland gegaan die de skirts en spoilers voor zijn gt gebruikt heeft.
Ik heb hem daarna opgehaald en hij tuft nu rond in Flevoland en regelmatig naar schiphol.

Hier staat marc’s verhaal:

Sinds Augustus ben ik de bezitter van deze progress die van een mooie zwaan in een lelijk eendje veranderd is.  Nu is dit niet mijn eerste BX, na 2 originele gt’s en een biarritz dus de 4e. Mijn xantia had oa een lekke koppakking en die ging eruit om dat als ik alles moest laten repareren rond de 1500 euro uitkwam.

Nu heb ik de afgelopen tijd het e.e.a. laten reparen aan de progress:

- Voorruit
- Distributieriemen
- Bobine
- hitteschildje op de koppeling

Heb in de rondte gemaild om de mk2 spoilers te vinden doch ze zijn er niet of gigantis duur, zou de progress wel weer in zijn ‘oude’ staat willen herstellen, echter eerst komt de APK in januari, verwacht niet veel ellende, alleen de achterbandjes
(als iemand nog wat heeft liggen met velgen??)

Dus mocht iemand de 2 mk2 spoilers tegenkomen laat het even weten.

Hij is oorspronkelijk bedoeld als korte termijn oplossing dus de kans is aanwezig dat hij dit jaar weer op het forum te koop angeboden wordt, maar geheel zeker ben ik daar nog niet van.
Hangt ook ervanaf of ik voor weinig de onderdelen kan vinden om hem te verfraaien.

**** 28/11

helaas…

Ik ga hem niet verschonen… verspilde moeite…

merk dat het olieverbruik vrij hoog is en vanavond toen ik naar me werk ging brandde het lampje voor de koelvloeistof…
Had al het vermoeden toen ik olie bijgooide van de week.. had gelijk wat koelvloeistof erbij gegooit… Denk dat ik een BX gekocht heb met een defecte koppakking.

Vande week wat spul gaan bijgooien zodat hij in januari door de apk heen komt als dat niet lukt dan .. naar de schroot… zonde want heb hem sinbds augustus en al genoeg aan besteed.

- distr. riemen (250)
- nieuwe accu sinds 2 weken (80)
- bobine en koppeling t stuk (100)
- nieuwe voorruit

daar kan zelfs de in perfecte staat verkerende GTI bekleding niets aan veranderen.

helaas zonde van het geld…

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 november 2007 09:56 PM
  [ # 1 ]

Goed hoor!

Ik heb deze BX een aantal keer gezien toen ie nog van Marc was, en het was echt een prachtig werkje Exclamation

Ik heb trouwens een spoiler liggen met roosters, maar die zijn onder voorbehoud verkocht (al een tijdje) ik zal eens kijken hoe het zit met de koper, wellicht blijven ze toch over voor je!

Oow, enne leg eens uit van die distributieriemen? ik heb er maar 1 namelijk Laughing motortje achterin gebouwd zoals de 250MI32?  Cool

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

rick65bx gti
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 19 november 2007 08:45 PM
  [ # 2 ]

ik heb zelf nog de mk2 spoiler liggen met roosters ma doe hem niet weg want wie weet wil ik hem nog eens op mijn gti zetten.

gr rick

bx gti automaat met middenarmsteun,rondekoplampen,mk2 spoilerpakket er rond.
en dakspoiler.

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Evasion 2.0i
Gepost: 29 november 2007 01:50 AM
  [ # 3 ]

helaas

**** 28/11

helaas…

Ik ga hem niet verschonen… verspilde moeite…

merk dat het olieverbruik vrij hoog is en vanavond toen ik naar me werk ging brandde het lampje voor de koelvloeistof…
Had al het vermoeden toen ik olie bijgooide van de week.. had gelijk wat koelvloeistof erbij gegooit… Denk dat ik een BX gekocht heb met een defecte koppakking.

Vande week wat spul gaan bijgooien zodat hij in januari door de apk heen komt als dat niet lukt dan .. naar de schroot… zonde want heb hem sinbds augustus en al genoeg aan besteed.

- distr. riemen (250)
- nieuwe accu sinds 2 weken (80)
- bobine en koppeling t stuk (100)
- nieuwe voorruit

daar kan zelfs de in perfecte staat verkerende GTI bekleding niets aan veranderen.

helaas zonde van het geld…

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 29 november 2007 08:49 PM
  [ # 4 ]

Hmm dat is vreemd, bij Mark verbruikte hij geen druppel olie en kvs. Dat vertelde hij toen rick en ik hem hebben gehaald. Bij Rick ook niks verbruik (heeft er nog geen 2000km mee gereden).

Is hij eens goed te heet geweest? Ik vermoed de koppakking oid.
Wel jammer, want het is verder technisch een erg goede bx nog.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 30 november 2007 12:47 AM
  [ # 5 ]

en het blijft een 1600 met de beruchte klepseals.

Toen marc hem nog had heb ik hem ook vaak gezien, en dat blokje was altijd droog!
Zie je geen vlekken onder de auto? rookt(walmt) ie veel?

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 30 november 2007 06:45 PM
  [ # 6 ]

Zow, lange tijd niet meer hier geweest…..zit tegenwoordig volledig in de Corrado’s Cool Komt dit weekend waarschijnlijk nog eentje bij…

En wat zien ik…..een onderwerp over mijn oude bx.

Ik heb al verschillende malen met de huidige eigenaar gemaild en hij heeft echt pech met dat ding. Ik kan je wel met mijn hand op het hart zeggen dat de progress bij mij dus nooit olie of kvs heeft gebruikt. Ook jammer dat ie nu alle spullen mist die ik er na lang zoeken opgeschroeft had. Heb eens een foto gezien hoe ie er nu uitziet…...deed me best pijn Confused

Als ik voorgaande lees dan zou ik ook zeggen dat de koppakking naar zijn grootje is en of ie het nog waard is? tsja…mijn eerste ingeving zegt van niet.

Ik denk dat het beter is afscheid van hem te nemen (zorg wel dat je dat schone interieur en mooie zwarte dashboard er uit haalt voor een eventuele latere bx) en een enkeltje richting sloop. Want eerlijk is eerlijk, mocht je de koppakking (laten) maken dan blijft hij toch lelijk met alle gaten van de skirts e.d. Jammer van het geld dat je er in geinvesteerd hebt.

En ja….ik mis hem (althans het comfort) nog steeds helaas Evil or Very Mad
Maar niet het vermogen wat ik nu heb….nee ik ben niet rijk, ik bedoel de peekaa’s Mr. Green Mr. Green

Marc

p.s. tonie, om eerlijk te zijn heb ik er al eens over gedacht om je te bellen over die chiq om direct daarna de geweldige ingeving te krijgen dat dat echt te gek wordt nono

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 30 november 2007 06:48 PM
  [ # 7 ]

W’as dat nou, Corrado’s ConfusedConfusedConfused:

Profiel  

marx-7
> 900 berichten

Gepost: 30 november 2007 06:50 PM
  [ # 8 ]

btw, ik lees hier trouwens nog vrij geregeld mee. Toch altijd leuk om te zien dat dezelfde personen nog steeds zo weg zijn van hun bx Wink

Misschien komen we nog wel eens terug, mijn broer heeft namelijk hetzelfde probleem en mist zijn bx nog steeds en wil er eigenlijk weer graag eentje hebben, maar zijn vrouw is dat geknutsel elk weekend zat heheh Rolling Eyes

vrouwen depressed

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

marx-7
> 900 berichten

Gepost: 30 november 2007 06:53 PM
  [ # 9 ]
BasisBIX schreef:

W’as dat nou, Corrado’s ConfusedConfusedConfused:

Een échte auto Wink

En ik weet dat we nu een gigantische discussie gaan starten over waarom/wanneer/hoe en wat, maar dan gaan we dit topic vervuilen Mr. Green

Mocht je het echt niet weten dan klik maar eens op mijn www.

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 30 november 2007 07:01 PM
  [ # 10 ]
marx-7 schreef:

En ik weet dat we nu een gigantische discussie gaan starten over waarom/wanneer/hoe en wat, maar dan gaan we dit topic vervuilen Mr. Green

Ik weet et

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Evasion 2.0i
Gepost: 01 december 2007 01:09 AM
  [ # 11 ]

.....

Ja ik denk ook de koppakking… had erop gelet hedenochtend,, en ja witte rook….

Ik gebruik hem vrij weinig, dus ik ga nar de apk 7 januari en ik zie het wel.

als hij er doorheenkom met weinig kostten dan rij ik door.

Ik ga binnenkrt trouwens van dat spul in het blok gooien en in het koel reservoir. Hopenlijk zorgt dat voor uitstel totdat ik een betere kan kopen.

De gaten in de bx maken mij niets uit dat is optisch, als de motor goed was geweest had ik bnog lang kunnen doorrijden..

tenzij er een hobbyist is die de koppakking kan maken voor weinig…..

heb zelf 2 linker handen….

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Evasion 2.0i
Gepost: 02 december 2007 05:50 PM
  [ # 12 ]

mijn plan was

in hetvoorjaar een andere achterklep op deze bx te zetten, en de gaatjes te dichtten en bijspuiten.

Helaas gooit de koppakking nu roet in het eten…

tenzij iemand technisch in staat is dit te repareren. Dan rijdt dze bx de komende jaren vrolijk door..

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Evasion 2.0i
Gepost: 03 december 2007 03:05 PM
  [ # 13 ]

......

Ik heb al een oproep geplaats voor iemand die het kan fixen (koppakking) voor mij.
heb zelf geen materiaal , kennis of ruimte ervoor.
Maar wil wel helpen.

Profiel  

Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Evasion 2.0i
Gepost: 04 december 2007 01:59 PM
  [ # 14 ]

.......

Niemand die ene helpdende hand kan/wil geven om een bx te redden?

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 04 december 2007 02:03 PM
  [ # 15 ]

Je moet ZX1.4i even pb’en, die heeft wel vaker koppakkingen gerepareerd.

Hij is in dit topic te vinden.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook