Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Jazzper schreef:nah kijk, precies zo iets. En die kat en lambda-sonde waren gelijk takkeduur of viel het mee
verder een beetje tevreden met WA en belasting?
Kat was takkeduur, zeker omdat ik geen keuze had want er was maar 1 garage in Frankrijk die dat ding op voorraad had op dat moment
Als je in NL rustig op zoek gaat kan het stukken voordeliger. Ik was nu 600 euro kwijt terwijl je voor 150-200 al een nieuwe hebt. Nou ja, het zij zo.
Lamda-sonde was een tweedehandsje, iets van 50 e. Verder ben ik kwa onderhoud alleen maar een paar liter LHM (die zat er al ruim een ton in ), 4 bougies en een luchtfilter kwijtgeweest.
WA en belasting zijn beduidend hoger dan voor een BX, maar ik vind de auto wel prettiger, stiller, comfortabeler, solider en betrouwbaarder dan de BX. Gewoon allemaal een stukje prettiger voor dagelijks gebruik. Het verbruik houd ik ook constant op 1 op 13,5 en dat is zuiniger dan mijn 16TRS Automaat-BX was.
Een Activia voor 1500€ waar ga je dat vinden?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
oh hoeft niet per se activa hoor. Als dat onrealistisch is
zoals je merkt ben ik wel ingelezen maar zeker niet op de hoogte haha.
edit: niet helemaal waar:
http://www.gaspedaal.nl/?merk=Citroen&model=Xantia&pc;=&wg=list&srt=44&trfw=activa&rch=0&page=1&o=0
maar ja, wat voor staat hebben die dingen
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Hey,
Ben je al verder met je zoektocht?
Ik rij zelf al zes jaar in een Xantia van ‘93 en het is verreweg de betrouwbaarste van alle auto’s waarin ik reed (allen Cit’s..) Grappig van die auto’s vind ik dat je nu exemplaren kan vinden die echt van oude mannetjes geweest zijn, minder dan een ton gereden hebben en altijd binnen hebben geslapen..voor wénag! Ze zijn natuurlijk wel 15 jaar dan, maar die Fransen hebben echt wel wat bijgeleerd als het over betrouwbaarheid gaat, voor dit model dan. Mijn 1.8 i is simpel, ik kan zelf nog een hoop (kachelradiateur zul je een keer tegenkomen, kijk maar bij de xantia topics) en het blijft maar rijden. En met een kindje er bij (ik heb er ook 2) voel ik me in de Xant erg goed en veilig, terwijl ik in een AX of andere lichte citroens een beetje bloot voel.
Nou dan kan je hem/haar ook nog eens goedkoop verzekeren via de citroenclub (emerpark), ze rijdt 1 op 13 makkelijk en 180 als het moet..lijkt me de perfecte opstapwagen.
Geen overmaat aan karakter misschien maar een goeie kleur en wat goeie velgen maken het al weer beter. De mijne is zo saai als wat, maar voor het leuke heb ik dan ook nog een CX, misschien wat voor over een paar jaar?
Groeten
yke
Ha Yke,
leuk dat je mijn topic gevonden hebt. Het loopt nog steeds hoor de zoektocht. Ik wilde eigenlijk deze maand een auto aanschaffen maar 2x vakantie at al mijn centjes op
De BX trekt ook nog steeds maar mijn idee was ongeveer hetzelfde als jij hierboven ook al noemt: iets moderner, groter, veiliger, etc.
Komt nog wel een keer een BX of CX bij. Eerst maar eens een auto en rijden.
Dat het zo lang duurt komt mede omdat ik nu nog niet per se een auto nodig heb. Dat is pas vanaf oktober en zelfs dan is het nog mogelijk met OV te gaan. Ware het niet dat ik helemaal klaar ben met OV. Elke kans dat ik auto vd zaak of vriendin kan lenen zit ik in de auto
zwarte Xantia 1.8 16V SX type 1b, here i come laten we maar zeggen
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
update
Het zit er zo’n beetje aan te komen. Na anderhalf jaar zeveren (maar bovenal geen concrete “moeten” van een auto) wil ik binnen nu en een maand dan een Citroen aanschaffen. Zeer waarschijnlijk een zwarte Xantia 1.8i 16V type 1b geen break, wel handbak, maar daar valt vanaf te wijken. Nou zag ik deze net: klik . Ik weet dat een plaatje geen reet zegt maar dit ziet er goed uit. Weinig kilometers, precies mijn model (of is het een 1a), schuifdak, apk nog vooruit en de garage ziet er zelfs schattig uit
Is dit nou een 8 klepper? sept 94 is ie.
dit zou er eentje zijn die ik wel wil bekijken. Niet helemaal om de hoek, maar toe maar. Ook mooi dat de eerste 2 letters van het nummerbord (JL) mijn initialen zijn
edit: zie het al, chevrons op de kap, dus type 1a dus 8 kleppen. Boeit dat veel? paar pk’s, rauwer geluid en andere verdeling van krachten toch? En die 8 kleppen moet je stellen zo nu en dan. Maar hoe zit het met de kinderziektes van de 1a?
edit2: jammer dat dit een 1.6 is.. http://link.marktplaats.nl/183631086
ps. ook op xc-forum gepost
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
die eerste… een luxs uitvoering.. Volgens mij is een SX altijd de kaalste die er bestaat.. misschien wat exxtra optie smaar zeker geen full options.
ja die eerste heeft dakraam en nog wat andere extras. Denk een SX.
Maar het gaat me vooral om het 8 klepper gebeuren. Denk dat ik toch voor save ga en een 1b kies. Toch?
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
duurt even maar dan heb je wat.
Vanaf morgen in het bezit van een Xantia 2.0 CT Turbo VSX met full options zoals radiobediening aan het stuur etc. Meer info & pics volgen!
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dus toch een 8 klepper… Lekkere motor.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
yep, hoop alleen dat met al die opties die erop zitten er ook niet meteen meer stuk gaat
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris