













































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat injectie-relais is een fastmover bij de anwb… altijd een extra relais meenemen dus!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ernst, zo’n ding moet je standaard op reserve in een 25 IE hebben liggen, net als een reserve BPD-sensor! Het zijn de twee dingen die altijd stuk gaan.
Gelukkig was het nu simpel te fixen, maar lastig is het wel! Verpest toch altijd weer je vreugde hè.
Edit: hahaha! Twee zielen één gedachte!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ernst en ik of Yuri en jij
Ik peins er trouwens niet over met reserve-onderdelen op zak te gaan rijden. Als het malheur gebeurt, dan zij het zo en is het afvoeren geblazen.
Ik heb er geen trek in voor elk mogelijk probleem de bak vol te hebben liggen met onderdelen. Het moet niet hoeven…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Robin Visser schreef:Het moet niet hoeven…
Woehahaha! Dan moet je geen 25 IE CX gaan rijden. Daar krijg je gegarandeerd een keer malheur met elektronica mee. 100% kans.
Als de ANWB (of jijzelf) dan eenvoudig een ander relaisje kan aankoppelen, scheelt dat een hoop gedoe, tijd en een sleepdient etc. Dat lijkt het me wel waard. Zo’n relais is niet groter dan een deostick! Een BDP-sensor is zelfs niet groter dan een aansteker.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ook bij de 2400’s gaan ze stuk, en daar zijn zelfs 2 modellen gebruikt die niet meer zomaar te koop zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De 100% kans accepteer ik, hoe hard je er ook om lacht Ik heb er gewoon geen trek in onderdelen mee te zeulen en me ondertussen af te vragen of de anwb wel weet wat er aan de hand is en dat vervolgens met de onderdelen uit de kofferbak te repareren. Te ver van m’n bed. Ik accepteer het bermtourisme
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tot je een WW’er tegenkomt die geen sleepwagen wil regelen en lekker een uur gaat solderen en prutsen. Of je net effe een keer te veel bent afgesleept. Sta je toch mooi als een schaap langs de weg. Dat relais is 5x7 cm groot…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Te veel ervaring dat het langs de kant van de weg het toch niet helemaal is met de CX. En ach, ik heb goede hoop voor de toekomst. Hoe is dat voor Ernst, om maar wer bij de draad te komen ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gelukkig iets simpels waar niemand wat aan kan doen
Ik heb er ook 1 in de CX liggen, en zo’n sensor.
Nou bij bij liggen ze er ook in hoor (BDP, Injectie relais én zekeringen.) Heb ik de ANWB weer een keer minder nodig!
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ach, ik zit er een beetje tussenin: Als ik met een klein volume kan volstaan en het geld blijft binnen de perken, dan ga ik ook een reservevoorraad aanleggen voor noodgevallen….
Afgelopen weekend de GTi gepoetst en hij is bijna klaar. Hier wat foto’s onderaan:
https://picasaweb.google.com/Ernst2323/CXGTi1982?feat=directlink
Vrijdag de taxatie door Heffener…..............Ben benieuwd…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ziet er zeer goed uit Ernst! Dat moet toch een goed gevoel geven. En och, onze auto’s maken het af en toe een beetje spannend. Anders wordt het toch saai
Ik zal ook maar eens zo’n relais gaan halen. De BDP sensor heb ik bij me omdat deze me wel eens in de steek heeft gelaten. Het relais gaat al 10 jaar goed….
Wat een prachtige auto is het toch Het lijkt wel zwart , dat nacht-blauw.. Ook naar Hedel!
Ja Ernst, ook naar Hedel ! Dat is nog wel te doen, zo lijkt me.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tuurlijk!
Heb alleen in de middag tijd.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”