Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Enfin finalement, elle est là.
Het heeft een tijd geduurd, ik heb lang gezocht, veel overlegd en lang nagedacht. Maar het is er dan toch van gekomen: ik heb een klassieke Citroën gekocht. Een heuse Ami Super.
Nadat ik op de site van de Amivereniging de vraag had uitgezet dat ik zoek was naar een (goede) Ami, kreeg ik op een gegeven moment een mail in de bus. In die mail werd aangegeven dat er een technisch goede Ami in de verkoop was. Niet snel daarna ben ik met het hele gezin op pad gegaan om de Ami te bekijken en na een uitgebreide kennismaking besloten om de Ami te kopen.
Het is een Ami Super van mei 1973 en is in 1998 naar Nederland gehaald. Voor degenen die het niet weten: de Super is destijds geleverd met een 1015cc GS motor en dat maakt van deze Ami een (relatief) snelle rakker. Overigens heb ik echt niet persé gezocht naar een Super, maar zij kwam toevallig langs. Inmiddels is Anna Paulowna dus een fraaie Citroën rijker, al gaat ze binnenkort op stal.
In stijl heb ik de dame op mogen halen. Patje74 heeft mij en zoon Sven opgehaald met de Eend en zo zijn we heerlijk toerend naar de Noord-Oost polder gereden om haar op te halen.
En zo stond ze klaar:
Helaas gaat het zonnetje in dit jaargetijde al snel onder, veel foto’s heb ik daarom nog niet kunnen maken. Uiteraard volgen die nog. Ik heb wel alvast wat filmpjes beschikbaar:
Foto’s zijn hier te vinden:
De kleurcode zoek ik nog op. Op kenteken staat wit vermeld, maar er zit een ivoor tint doorheen, wellicht Ivoire Borely?. Moet er nog wat gebeuren? Ja, de bekleding heeft een keer aandacht nodig.
Hoe het verder gaat leest u uiteraard in dit draadje.
Patrick, nog bedankt voor de gezellige rit! Cafégangers, bedankt voor het meeleven en de felicitaties.
Patrick, die eens lekker gaat dromen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Machtige plaatjes Patrick! Veel plezier met je heerlijke dame!
Mijn filpjes heb ik ondertussen hier geplaatst >> Klik!
En we verwachten natuurlijk morgen een hele berg pics hé!
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
He Patrick, van harte gefeliciteerd
erg gaaf!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Gaaf gaaf gaaf, ik hoop nog veel over haar te horen/lezen/zien.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Supergaaf ding ! Ik hoop hem snel eens te kunnen bewonderen (heb nog nooit een AMI goed van binnen en van buiten bekeken ops: ).
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Ik weet helemaal niets van historische Citroens, maar hij ziet er mooi uit.
Gefeliciteerd en vele plezier ermee….
In een woord: Super!
Ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben jaloers.
Ben heel benieuwd naar de vele foto’s en filmpjes die ongetwijfeld zullen komen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Doe ik het op deze locatie ook even;
Van harte Patrick, met deze fantastische aanwinst.
Dat het maar gauw lente mag worden!
Even snel die filmpjes bekeken en wat klinkt dat boxertje toch lekker . Super Patrick, je hebt hem eindelijk.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Gefeliciteerd! Ik realiseer me nu dat ik die supers toch echt maar hoogstzelden tegenkom. Koesteren dus!
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Fantastisch, nogmaals van harte gefeliciteerd. Ik vond de Ami altijd maar een vreemde eend in de bijt ops: , maar word nu keer op keer met m’n neus op de feiten gedrukt dat ze toch wel heel erg leuk is. Zeker in zo’n super-uitvoering. Ik zie in het voorjaar een uit-de-stalling-haal-meeting komen.
Tja, ik vraag me af wiens geduld meer op de proef is gestelt.
dat van de cafe gangers, die vol ongeduld al weken miepen “wanneer komt ie nou? ” of dat geduld van Patrick zelf…
stijlvol en erg aardig van Patje, om met de Duck die Ami op te halen…scon
ik ben wel benieuwd naar het bijnaampje welke de Ami(e) gaat krijgen…...
mon amie?
mvgr wupke
Hallo patrick een super mooie AMI is dit en ook nog de zeldzame vier cilinder of vergis ik me?
Hee patje74 ik neem aan dat de accu weer bijlaad . Volgens mij zijn er nu drie friesen. Die patrick heeten en citroen rijden.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nogmaals gefeliciteerd! Ik ben benieuwd wanneer ik haar eens in het echt zal mogen treffen. Wat een pracht exemplaar, hè?
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
gefeliciteerd! zit mooi in de lak zo te zien!
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Dank jullie wel allemaal voor de felicitaties. Dat is bijzonder leuk om te lezen, of zoals een collega net zei: wat een warme groep zeg, die Citrofielen.
@patri: het is een 4 cylinderboxer motor die voorin ligt. 1015cc.
@ieks: ze is een mooie staat, zeker. Paar plekjes, die ik in de gaten houdt, maar op korte termijn hoeft er niets aan te gebeuren.
@mssl: wellicht kan ze bij ons de garage in, zo heel veel ruimte neemt ze niet in. Moet er volgend jaar wel een schuurtje komen voor de fietsen. Past de dame niet in de garage dan gaat ze de stalling in bij ons in de buurt. Nu staat ze semi droog onder de carport.
Een naam voor de Ami heb ik nog niet, ik dacht aan Superbe. Op zijn Frans uitgesproken bekt dat wel lekker.
Binnenkort ga ik wel een origineel oud kenteken aanvragen, dan krijgt ze ook blauwe platen.
Patrick
enne Wendela, als er LPG in zit dan overweeg ik zeker een trip naar het mooie Frankrijk. Palm en Drum (geheel tegen mijn pincipes in) gaan dan mee uiteraard.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!