Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Beadnkt allemaal weer.
En ja Marten, het heeft “even” geduurd, maar je krijgt er wel wat voor terug!
Helaas gaat de fotoshoot vanmiddag met de GS niet door. Maar wat in het vat zit verzuurt niet za’k maar zeggen. Ach, dan ga ik vanmiddag maar wat nodeloos rondtoeren met da Ami. Wat een straf!!
Omdat het zonnetje zo lekker scheen vanochtend even een plaatje.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
de schakelaars werden later ingebouwd.
dergelijke trekschakelaars (rode en groene) trekschakelaars werden gebruikt voor.
mistlamp achter/ alarmlichten/wit achteruit extra verlichting/ ja zelfs voor de constante stroom op de caravan.
wat er de functie dus van is, kun je alleen proefondervindelijk vaststellen.
in de jaren 1965/75 was het dus gebruikelijk, om alarmverlichting ed bij te bouwen.
en dat werd gedaan met behulp van dergelijke schakelaars..
mvgr wupke
hogervp schreef:Beadnkt allemaal weer.
En ja Marten, het heeft “even” geduurd, maar je krijgt er wel wat voor terug!Helaas gaat de fotoshoot vanmiddag met de GS niet door. Maar wat in het vat zit verzuurt niet za’k maar zeggen. Ach, dan ga ik vanmiddag maar wat nodeloos rondtoeren met da Ami. Wat een straf!!
Omdat het zonnetje zo lekker scheen vanochtend even een plaatje.
[/qu
ote]Hoi Patrick
Had je vandaag proberen te bereiken maar helaas. Had het vandaag vreselijk druk en was pas om vier uur thuis dus dat ging ik niet meer redden.Maar wat in het vat zit verzuurd niet inderdaad en wil dolgraag je ami bewonderen en op foto,s vastleggen houden wel even contact hierover
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
- Ami Super
Komt helemaal goed Dennis, ik heb tijdig je bericht ontvangen. Kan ik me voorlopig verheugen op een meeting met een GS!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat een prachtige Ami zeg, gefeliciteerd ermee!!!
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Mooie koop. Is een GS/A hiermee definitief van de baan?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
- Ami Super
Laten we het op voorlopig houden. Vrouwlief vind een GS/A niet mooi, raar maar waar. Een Ami weer wel. Je zou zeggen dat ik met de Super dus een mooi compromis heb gevonden, maar het is echt louter toeval dat ze op mijn pad kwam.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, ik ken, op een enkeling na, enkel vrouwen in mijn directe omgeving die nog een GS, nog een Ami mooi vinden. Met die enkeling ben ik gelijk maar in het bootje gestapt.
Je zal die ene maar niet treffen!
Maarhe, eindelijk heb je een mooie avatar! Klasse!!!
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 461
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Wat een mooie wagen is het toch. Mooi dat de motor droog is. Ik heb er ook nog een beetje aan bijgedragen: de nokkenaskeerringen die erin zitten zijn van mij! en ik moet nog nieuwe terugkrijgen van de vorige eigenaar…. Toch maar eens aan z’n taas trekken
Die schakelaar is idd parkeerlicht. Gekke optie, mijn 75er Super heeft het niet, mijn 78 er 8 berline ook niet en de drie 8-en die ik eerder uit Frankrijk haalde ook niet. Best exclusief! Ik geloof dat die schakelaars werken in combinatie met de lichtschakelaar, is het niet?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ik geloof dat die schakelaars werken in combinatie met de lichtschakelaar, is het niet?
Bij die van mij juist niet.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
hogervp schreef:Aha, er later ingezet, dat verklaart veel. De mistlampen vóór werken trouwens tegelijk met grootlicht. Ik ben er dan ook nog niet uit waar die knoppen voor zijn. Vorige eigenaar weet het misschien.
En sinds ik nog geen instructieboekje heb , weet je misschien waar deze knop voor dient Jeroen? Het gaat om de onderste, je kan het knopje naar links en naar rechts drukken.
Leuk hoor, het onderzoeken van zo’n mooie voiture. Dank ook voor je “kantelmessen” tip Jeroen.
Jaco: bij de eerstvolgende mystery meeting mag je even lekker sturen.
Deze knop (met de 4 pijltjes) komt uit een DS. Wordt daar gebruikt voor het parkeerlicht. Soms ook voor alarmverlichting.
Citroen!
Hé Patrick, dat was leuk vanmiddag, zo’n spontane meeting. En dat terwijl je dacht dat het een hele ongezellige middag zou worden omdat Dennis niet kon komen.
Nog heel erg bedankt dat ik even een stukje mocht rijden. Dat rijdt echt super, zo’n Ami Super! In jouw filmpje is wel te zien hoe geweldig ik het vond.
Hier nog een paar fototjes:
Shit!! heb ik weer gemist klote dienst ook altijd
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Haha, toen ik hoorde dat jij niet kon komen, ben ik vrijwel meteen in de auto gesprongen om Patrick een beetje op te fleuren.
Ik had toch al zin om er op uit te gaan en omdat Patrick nu ineens vrij was, besloot ik maar zijn kant op te rijden.