Weet iemand hoe het kan komen dat ik op het display de melding eco mode krijg ??.
Vlgs het boekje zou er dan iets stroom van de accu trekken. Ik kan echter niets ontdekken wat aanstaat of wat uitgezet moet worden.
Het enige vreemde is dat sinds vanmiddag de stuurbediening van de radio/cd speler niet meer werkt. toeval????
Het betreft een c5 break uit 8/2001
hoi iceman:
ik kreeg de melding toen ik een tijd lang (een half uur denk ik )mijn radio aan had terwijl ik in de auto zat.
de auto zet zich dan in eco stand om stroom te besparen en te vorkomen dat je niet meer kan starten.als je zelf niet zoiets gedaan hebt kan het misschien zijn dat er sluiting in je stuurhendel zit ,en dat de computer denkt dat je iets aan hebt staan ??(lekstroom door sluiting )
bij mij ging de melding gewoon weg na het starten van de auto
je schijnt de tijdsduur waneer de eco modus ingaat trouwens te kunnen laten verlengen (via de garage in je computer)
gr rene
als ik het gisteren had geweten ,had ik vandaag niet hoeven kiezen !!!!
Lekstroom door sluiting zou natuurlijk kunnen omdat de radio bediening opeens niet meer werkt, de vraag is alleen: hoe kun je dat constateren??
(ervan uitgaand dat ik geen techneut ben, ik snap het meestal wel maar dat is toch iets ander dan uitzoeken of het zo is)
ja ik denk echt dat je het beste even langs de dealer kan gaan om de boardcomputer te laten uitlezen .
dat hoeft je echt niet teveel te kosten , en dan weet je ook tenminste waar je aan toe bent
misschien doen ze een reset (je accupool loshalen ,en 10 minuten wachten) dat schijnt in veel gevallen ook een hoop boardcomputer storingen op te lossen
dit kan je evt ook zelf doen (kijk wel even in je handleiding of je de min of de plus los moet maken)
ps heb je ook even gekeken of de knopjes van je stuurhendel niet blijven hangen ofzo
gr rene
Net even met een collega (= autofreak) op het werk een paar opties in de parkeergarage uitgeprobeerd.
Uiteindelijk accupool losgemaakt, even gewacht en jawel stuurbediening van de radio werkt weer als vanouds. Straks even kijken of de ecostand nu ook verleden tijd is.
In elk geval bedankt voor de info.
(Ik wacht voor alle zekerheid nog even met de afspraak voor de garage te cancelen )
systeemherstel
gelukkig !!
er schijnt ook nog een soort systeemherstel modus in de computer te zitten (zoiets als bij windows) las ik op de engelse site
en wel als volgt :
1: kachel /airco uitzetten met de off knop
2: contact uit
3: 5 minuten wachten
4: accupool loshalen
5: 5 minuten wachten
6: accu weer aansluiten
7: 5 minuten wachten
8: auto starten MAAR GEEN GAS GEVEN EN DE KACHEL/AIRCO NIET AA DOEN
9: zodra de fan van je radiator(die onder de motorkap) aanslaat is de computer naar de laatste goed werkende stand gegaan
deze joe blunt van wie ik dit gelezen heb weet er echt heel veel van ,en ik neem aan dat ie niet uit z,n nek klets
maar als het nu goed blijft gaan zou ik het lekker zo laten
gr Rene