Rijd nu in een xm tct uit 1998 en dat bevalt erg goed.
Denk dat ik op zoek ga naar een exclusive TCT of een v6 en dan een uit 1999/2000.
Alleen is een xm te verkopen? Koop wel vaker een andere citroen, maar een cx of bx zijn makkelijk te verkopen over het algemeen. Alleen hoe zit dat met een xm? Anders ga ik eerst op termijn eerst deze verkopen, koop ik daarna een ander. Rij ik in de tussen tijd wel even met de eend!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
een xm is een moeilijke wagen maar waarom een andere tct kopen als deze goed is luxe kan je natuurlijk ook in bouwen
Daar heb ik zeker aan zitten denken. Dat moet er leer in etc, achter elect ramen etc. Dat gaat dan nog. Alleen ik heb nu een zilvere en dat vind ik wat saai! Zou graag een donker grijze of een donder blauwe rijden!
Dat wordt lastig.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Zilver, joh, sjiek. Heb ik eigenlijk altijd al de mooiste kleur gevonden. Jammer dat ik er al twee heb. Een derde mag vast niet van m’n vrouw.
Maar inderdaad, waarom zou je haar verkopen? Als ze bevalt, houden.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
wil wel ruilen voor een cx ben op zoek naar een xm
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 6501
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Er is hier nog iemand die twijfelt tussen een 2.0i 16v of een TCT, zie topic in XM gedeelte, misschien wil die em wel hebben…?
Donkergrijs
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
De allermooiste kleur voor een xm is mijns inziens donkerblauw, daarna zilver. DIe van mij is dan weer donkergroen, net jammer natuurlijk.
Een xm verkopen ging bij mij heel snel, maar een goeie aanrader is gewoon de auto met weinig middelen in technische topstaat brengen, een lekkere poetsbeurt geven en dan mooie foto’s maken.
Mijn vorige 2liter comfort uit 1991 ging met 275.000km nog weg voor 1250 euro,maar de markt fluctueert enorm (met name in xm’s). Kocht ik mijn huidige diesel met 199.000 voor meer dan 3 mille, bij verkoop nu is het maar de vraag wat ik er voor krijg.
Neem er dus de tijd voor, maak haar mooi en zorg dat je de markt even in de gaten houdt.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Je hebt dan de pech dat je 3 keer niks voor je oude XM krijgt en de hoofdprijs moet betalen voor een 99-er. Qua techniek moet je even het L’evolution-topic nalezen, veel is er namelijk niet veranderd bij de laatste bouwjaren
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Een XM is nou eenmaal een exclusief speeltje.
Het vinden van de juiste auto kost tijd, het vinden van een koper ook.
Ik heb een aantal keren een XM verkocht en meestal wordt er een reeele prijs voor betaald.
Ik zou als de TCT je bevalt je huidige wagen opleuken. Het kost echt veel meer om een andere auto die aan jouw wensen voldoet te vinden. De auto die je koopt is vaak technisch net niet wat je zou willen en dat kost dus ook weer geld.
Domme vragen bestaan niet.
Helemaal met Simmetje eens.
Heb zelf onlangs mijn TCT comfort gepimpt met een exclusive interieur. In principe is dit heel goed te doen. Heb (met hulp) tot en met het tapijt alles vervangen, dradenbomen overgebouwd (zie topic over dubbele contrastekkers ). Enige zaken die wat meer werk vergen: De aansluiting van de 2e blazer aan de zijkant van het dashboard die naar de B-stijl gaat via het portier; de lampjes onderin de voorportieren moet je van bedrading voorzien (overzetten van dit deel van de dradenbomen is me ff teveel werk) en ombouw naar climate control ben in niet aan begonnen. Voordeel van de gewone airco is m.i. trouwens dat deze links/rechts gescheiden is. Dat scheelt veel discussie
Daarnaast, ik heb de te slopen auto voor een net prijsje op de kop getikt, een aantal zaken zelf gehouden en de rest via oa marktplaats verkocht voorzover mogelijk. Dat maakt een excercitie als deze nog betaalbaar ook
Kortom, als je heppie bent met je auto, gewoon houden en op zoek naar een slopert, je weet, zeker technisch wat je hebt.
Groet
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Ombouwen kan zeker, mijn tct heeft trouwens al climate control, volgens mij standaard na 96.
Maar ik ben al in gesprek voor een exclusive, een 98 V6. Staat in Zwisterland. Nog wel ff ophalen dus. Kon het toch niet laten!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980