9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
LZ61YH BX GT Loopt weer!!
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 december 2007 11:26 PM
  [ # 121 ]

De GT had standaard een Solex 34/34Z dubbeltrapscarburateur. Als optie kon een Weber-carburateur gekozen worden. Voor zover ik weet zat die Weber wel standaard op alle Digits.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 13 december 2007 11:27 PM
  [ # 122 ]

Net even gekeken, er zit echt een Weber op…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 13 december 2007 11:29 PM
  [ # 123 ]
XBXG schreef:

De GT had standaard een Solex 34/34Z dubbeltrapscarburateur. Als optie kon een Weber-carburateur gekozen worden. Voor zover ik weet zat die Weber wel standaard op alle Digits.

Wat is het voordeel van een Weber dan?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 december 2007 11:32 PM
  [ # 124 ]

Volgens mij had de Weber wat meer power in lage toeren. Daarentegen is de Weber wat gecompliceerder en dat is meteen de reden dat ik liever mijn Solex had. Daar was ik zeer tevreden over bij mijn GT.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 december 2007 11:33 PM
  [ # 125 ]

Dus het is ook mogelijk dat je op je GT een Weber-carburatuer kon krijgen, toendertijd Confused:

Daar snapt toch 3-kwart van de mensen niks van, als ze een GT of Digit gingen kopen?

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 december 2007 11:40 PM
  [ # 126 ]

Dat was inderdaad mogelijk, omdat de Weber-carburateur bij de optieslijst van de GT stond.

Vraag me niet in hoeverre mensen in 1984, 1985 en 1986 hun keuze bepaalde voor de ene of de andere carburateur. Ik was toen nog een klein XBXG’tje en wist nog niks van auto’s, laat staan van het koopgedrag van de baasjes.  Laughing

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 13 december 2007 11:47 PM
  [ # 127 ]
XBXG schreef:

Dat was inderdaad mogelijk, omdat de Weber-carburateur bij de optieslijst van de GT stond.

Vraag me niet in hoeverre mensen in 1984, 1985 en 1986 hun keuze bepaalde voor de ene of de andere carburateur. Ik was toen nog een klein XBXG’tje en wist nog niks van auto’s, laat staan van het koopgedrag van de baasjes.  Laughing


Hahaha   Wink

Maar in welke optielijst stond dat dan?

Niet in de folder en ook niet in de prijslijst   Surprised

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 13 december 2007 11:59 PM
  [ # 128 ]

Hje ik heb hier thuis ook een weber liggen geschikt voor een digit of GT dus… was eerst bedoeld voor een gebanned ex-forumlid, ik denk dat ik m toch hou…

Emiel

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 14 december 2007 01:04 AM
  [ # 129 ]

Dan moet je ook de luchtslang hebben vanaf het luchtfilterhuis hè. De slang naar de Solex is namelijk behoorlijk rond, terwijl die naar een Weber echt ovaal is. Met ducktape heb ik een Solex-slang aan een Weber gekregen, maar mooi is anders.  Rolling Eyes

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 december 2007 11:18 AM
  [ # 130 ]

is kijken wat ik heb in mijn GT ik dacht een solex Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 december 2007 01:20 PM
  [ # 131 ]

mijn digit heeft een solex, en ik dacht alle digits/GT’s. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat het gewoon door elkaar gemonteerd zit. Zeg m,aar van wat in de fabriek voorradig is wordt gebruikt… Bij mij komt er nu een niuewe Weber op.
Heleen haar voituurkes hebben ook solexxen toch?
Ik heb dan wel een weber luchtslang nodig nu; heeft iemand die een liggen??

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 15 december 2007 01:56 PM
  [ # 132 ]

De GT loopt weer als een zonnetje!

Vanmorgen ben ik begonnen met het monteren van de carburateur van mijn GT, zoals jullie al hebben kunnen lezen heb ik die vorzien van nieuwe pakkingen, filtertjes en rubbers.
De oorzaak van het stotteren en inhouden was volgens mij:
-verstopt fijnfiltertje benzine aanvoer.
-rotzooi in de twee vlotterkamers.
-een kapotte pakking tussen de eerste en de tweede trap.

Vanmorgen heb ik de carburateur thuis op de stoep weer gemonteerd, het monteren is niet zo moeilijk, 4 moertjes en wat koelvloeistofslangetjes, de gaskabel en de vacuümslang voor de ontstekingsvervroeger.
Nou dat viel niet mee, de carburateur zat binnen 5 minuten op zijn plek, echter de koelvloeistofslangen hadden collectief besloten om maar eens goed dwars te zitten, eenmaak gemonteerd lekten ze allemaal op de aansluitingen door viezigheid en uitdroging, ik heb alle slangetjes iets ingekort en de carburateur voorzien van een ander was-staafje van de donor carburateur.
De lekkages waren verholpen en de auto liep weer goed, de koude start was een drama, maar dat vergeef ik hem nu even want de carb was leeg en er zat nog geen koelvloeistof in het systeem voor de voorverwarming.

Daarna ben ik naar een collegafiliaal ven de KF gereden om de carburateur af te stellen, ik kon daar mooi op een brug aan de viergastester, ik heb hem stationair afgesteld en e CO op ongeveer 1% afgesteld, het resultaat is een mooi lopende motor zonder sputteren en inhouden.

Ik hoop dat de narigheid nu voorbij is alhoewel het vertrouwen altijd een beetje weg is na een pech-geval.
De GT mag dit weekend even 75 km rijden en bewijzen dat hij goed is, aan de carburateur kan het niet meer liggen.

BasisBIX: bedankt vor je medewerking ik hoef je carburateur niet te gebruiken maar wil m wel op reserve houden, Pb je jou gegevens even dan betaal ik je!

Emiel

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 december 2007 07:00 PM
  [ # 133 ]

Mooi werk Emiel. Nu weer lekker rindtoeren met de GT, daar is ze voor gemaakt.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 15 december 2007 07:14 PM
  [ # 134 ]

Mooi dat ie het weer doet. Kun je wel van het “Gran Tourismo” genieten.

En je hebt PB   Wink

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 december 2007 09:10 PM
  [ # 135 ]

Klasse, Emiel!  very good

Ik heb ooit exact hetzelfde gedaan met de carburateur van mijn GT. Binnen 5 minuten demonteren, een avondje aan de keukentafel doorbrengen en 5 minuten monteren. Ik had echter nooit problemen met de koelvloeistofslangen.

Als ie nu mooi loopt en goed staat afgesteld, moet je wel weer vertrouwen terugkrijgen in de GT. Ik kan me niet voorstellen dat morgen de carburateur weer problemen gaat geven.

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook