Het was vanmiddag rustig op m’n werk en om 13:00 was het dan zover:
Ik heb aan de rechterkant het ashoesje vervangen door een rubber exemplaar die je kunt monteren zonder de homokineet eraf te slaan, dit gebeurd met een spreider op luchtdruk, het resultaat:
Even een fotootje van de bodem:
Ik heb daarna de remmen achter vervangen omdat dit volledig versleten was, oude situatie:
En met de nieuwe schijf en blokken:
De olie heb ik ook nog ververst en heb een nieuw oliefilter geplaatst, ook heb ik een pioneer radio-cd speler ingebouwd en heb de linker verstraler gerepareerd, er bleek een stekker gecorrodeerd te zijn.
Ik heb van dat laatste geen foto’s gemaakt.
Emiel
Je maakt wel veel reclame
Toch jammer dat ik de GT nog niet gezien heb, maja zit nu op t andere filiaal met de hele ploeg.
500e bericht!!!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Goed werk Emiel! Ik ben benieuwd naar de dame. Heb je zaterdagmiddag ook tijd? Robert en ik zijn dan in de loods aan de slag.
Ziet er goed uit
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
patje74 schreef:Goed werk Emiel! Ik ben benieuwd naar de dame. Heb je zaterdagmiddag ook tijd? Robert en ik zijn dan in de loods aan de slag.
Zaterdagmiddag kom ik even langs!
Emiel
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Leuk man! Ik zal dan wel ergens onder mijn GS liggen.
mssl schreef:De GT krijgt een lekkere opknapbeurt!
klopt, de GT wordt met een (gedeeltelijke) 180000km beurt weer als vanouds, dus als nieuw
die achterremmen. is die schijf gedeeltelijk geroest geweest? de blokken vast in de klauw gezeten????
dan nog bougies,filters en diverse draaipunten smeren en de auto is weer als nieuw
vele probleemloze kilometers gewenst!
de citroen-liefhebber
Assitch schreef:mssl schreef:De GT krijgt een lekkere opknapbeurt!
klopt, de GT wordt met een (gedeeltelijke) 180000km beurt weer als vanouds, dus als nieuw
die achterremmen. is die schijf gedeeltelijk geroest geweest? de blokken vast in de klauw gezeten????
dan nog bougies,filters en diverse draaipunten smeren en de auto is weer als nieuwvele probleemloze kilometers gewenst!
De emblokken links waren geheel versleten, de donkere rand die je ziet op de foto is verkleuring door te hete remschijf en een gedeelte ijzer op ijzer slijprand.
Afgelopen middag heb ik de BX vanbinnen helemaal schoongemaakt, uitgezogen en tijdens het schoonmaken heb ik blijkbaar de boordcomputer aangezet, ik kon ineens de klok instellen…
Morgenmiddag heb ik het ook weer rustig, dan ga ik de auto verder schoonmaken.
Nieuwe bougies, ontsteking afstellen, en filters vervangen staat ook nog op het programma maar dat later eens…
Emiel
BX19trs schreef:Assitch schreef:mssl schreef:De GT krijgt een lekkere opknapbeurt!
dan nog bougies,filters en diverse draaipunten smeren en de auto is weer als nieuwvele probleemloze kilometers gewenst!
De emblokken links waren geheel versleten, de donkere rand die je ziet op de foto is verkleuring door te hete remschijf en een gedeelte ijzer op ijzer slijprand.
dit wordt een perefecte bx19gt…...Afgelopen middag heb ik de BX vanbinnen helemaal schoongemaakt, uitgezogen en tijdens het schoonmaken heb ik blijkbaar de boordcomputer aangezet, ik kon ineens de klok instellen…
Morgenmiddag heb ik het ook weer rustig, dan ga ik de auto verder schoonmaken.
Nieuwe bougies, ontsteking afstellen, en filters vervangen staat ook nog op het programma maar dat later eens…
Emiel
de citroen-liefhebber
BX19trs schreef:Afgelopen middag heb ik de BX vanbinnen helemaal schoongemaakt, uitgezogen en tijdens het schoonmaken heb ik blijkbaar de boordcomputer aangezet, ik kon ineens de klok instellen…
Goed werk verder en hulde aan deze mooie GT! Schitterend! Ik hoop ‘m op de eerstvolgende meeting te kunnen bekwijlen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:BX19trs schreef:Afgelopen middag heb ik de BX vanbinnen helemaal schoongemaakt, uitgezogen en tijdens het schoonmaken heb ik blijkbaar de boordcomputer aangezet, ik kon ineens de klok instellen…
Goed werk verder en hulde aan deze mooie GT! Schitterend! Ik hoop ‘m op de eerstvolgende meeting te kunnen bekwijlen.
Dat zal de taxatiemeeting zijn in Poeldijk of de nieuwjaarsborrel in Wateringen!
Je bent zowieso welkom op de meeting die wij organiseren in Berlikum, meer daarover zeer binnenkort!
Emiel
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wanneer is die taxatie meeting?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
BX19trs schreef:
Je bent zowieso welkom op de meeting die wij organiseren in Berlikum, meer daarover zeer binnenkort!
Ik heb toestemming van de huurbaas!
Nog een paar pics van de GT die vandaag in Berlikum gezelschap zocht;
Mooi!!!
Emiel
patje74 schreef:BX19trs schreef:
Ik heb toestemming van de huurbaas!
Nog een paar pics van de GT die vandaag in Berlikum gezelschap zocht;
jammer dat ik niet van die meeting wist maar goed…. die trs met zichtbaar kenrteken jj63 is dat de NBJJ63??die is ook van d de lange geweest….
uit spanje afkomstig 10 jaar geled4en van de sloophamer gered…
hoe vergaat die auto het???
de citroen-liefhebber