7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

LZ61YH BX GT Loopt weer!!
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2007 10:57 PM
  [ # 91 ]
Assitch schreef:

jammer dat ik niet van die meeting wist maar goed…. die trs met zichtbaar kenrteken jj63 is dat de NBJJ63??die is ook van d de lange geweest….
uit spanje afkomstig 10 jaar geled4en van de sloophamer gered…
hoe vergaat die auto het???

Het vergaat de dame goed! Al heeft ze nu even wat aandacht nodig. Nokkenaskeerring lekt, adals zijn bijna af, rechter aandrijfasje moet vervangen, maar dat komt allemaal goed. Ik moet eerst even mijn vervangend vervoer (BiX-niks) fiksen, en dan is de TRS aan de beurt.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 08 december 2007 01:08 AM
  [ # 92 ]

Zonet op de terugweg van Beetsterzwaag naar Leeuwarden ging het dynamolampje heel flauwtjes branden…
Ik moet zeggen dat het gebeurde tijdens een flinke bui, de radio stond aan, de blower op stand 3 en de ruitenwissers stonden vol aan..
Ik heb de radio uitgezet en het lampje ging uit..

Nu weet ik dat het aan de dynamo ligt, echter bij thuiskomst weer alle verbruikers aangezet en het lampje bleef uit.
Ik moet dus op zoek naar een anderedynamo vrees ik voordat hij de geest geeft.

Wie heeft er nog een dynamo liggen voor een BX19?
Eventueel ruilen tegen een dynamo (goed) voor een BX14?

Emiel

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 08 december 2007 02:08 AM
  [ # 93 ]

Dat kan nog wel redelijk lang doorgaan hoor. In het magazijn van de BX Club zal toch nog wel een mooie dynamo voor je liggen?

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 trs
Gepost: 08 december 2007 01:21 PM
  [ # 94 ]

Ik zal Thijs even contacteren!

Emiel

Profiel  

GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2680

Gepost: 08 december 2007 01:23 PM
  [ # 95 ]
XBXG schreef:

Dat kan nog wel redelijk lang doorgaan hoor. In het magazijn van de BX Club zal toch nog wel een mooie dynamo voor je liggen?

Het accu lampje van mijn Digit brandt ook al sinds ik de auto heb Rolling Eyes

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 08 december 2007 01:25 PM
  [ # 96 ]

Ach het zal ook wel meevallen, ik denk zelfs dat Roel eventueel wel een dynamo zou hebben liggen als de nood er is, maarja dit is de eerste BX in lange tijd waar ik echt heel veel waarde aan hecht… Surprisedops:

Gister zelfs de hele middag de auto in de werkplaats gehad om bij een goede temperatuur alle plekjes bij te stippen met de lak die ik heb laten maken bij een schadebedrijf…

Emiel

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 08 december 2007 01:56 PM
  [ # 97 ]

Ik heb nog wel 4 dynamo’s van een GT liggen, ik weet alleen niet welke en goed is en welke slecht   Wink

Kun je je huidige dynamo niet laten reviseren?

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 08 december 2007 02:08 PM
  [ # 98 ]
BasisBIX schreef:

Ik heb nog wel 4 dynamo’s van een GT liggen, ik weet alleen niet welke en goed is en welke slecht   Wink

Kun je je huidige dynamo niet laten reviseren?

Ik zou m kunnen laten reviseren, echter is dat meer werk/duurder dan een vervangende dynamo.

Ik zou dan de auto ook twee dagen moeten missen en dat is helemaal kl*te zeg maar…

Emiel

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 08 december 2007 02:09 PM
  [ # 99 ]
Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 december 2007 03:42 PM
  [ # 100 ]

bij mij brand het lampje ook heeeeel flauwtjes, meestal… en ik heb er een spiksplinternieuwe dynamo inzitten (nou ja, 30000 km geleden dan zeg maar..)

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 10 december 2007 10:51 PM
  [ # 101 ]

Vanavond op de terugweg van Sneek naar Leeuwarden heeft de GT besloten om er maar mee op te houden…. Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad

Ik ben op het nippertje thuisgekomen met steeds volgas rijden…

Ik had het vermoeden dat de carburateur erg vies was en dat vermoeden is bevestigd, na veel geprutsylj-d in het donker heb ik de carb gedemonteerd en opengeschroefd in mijn warme hok, de carb zit vol met gruis en een donkere kek.
Ik heb hem uit elkaar geschroefd en meteen weer in elkaargeschroefd, ik zal hem morgen meenemen naar mijn werk waar ik hem minitieus ga reinigen…

Heeft iemand tips/tekeningen en/of een bestelnummer van een revisiesetje??

Emiel (zonder auto)

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 10 december 2007 11:39 PM
  [ # 102 ]

Even een vraag staat het luchtfilter al op winterstand ?

Mijn ouders hadden daar ook wel eens problemen mee.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 december 2007 01:32 AM
  [ # 103 ]

Je gaat ‘m reinigen met een ultrasoon?

Hoe zien de bougies eruit? Is het echt een vervuilde eerste trap? Was pompen tot het openen van de tweede trap voldoende of doet de acceleratiepomp niet mee?

Ben gewoon nieuwsgierig hoor, als APK keurmeester heb je veel meer kennis dan iemand die z’n monteursopleiding niet heeft afgemaakt.

Zou het geen kapotte voetpakking kunnen zijn? Je hebt een automatische choke, of niet? Das lastiger compenseren voor een arm mengsel. Ben wel benieuwd wat voor uitlaatgaswaarden je GT aan de kast geeft. Ook leuk om te weten wat de ontsteking op de scope doet…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 11 december 2007 01:36 AM
  [ # 104 ]

Voor zover ik weet heeft elke GT een automatische choke met Solex 34/34Z carburateur gehad.

Bij extreem sputteren eerst het luchtfilter controleren. Indien die goed is, zou ik de luchtslang van de carb afhalen en stationair flink gasgeven met je hand aan de gaskabel en je andere hand op de bovenkant van de carburateur. Indien dat nog niet werkt de carburateur demonteren en goed schoonmaken.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 december 2007 01:42 AM
  [ # 105 ]
XBXG schreef:

Voor zover ik weet heeft elke GT een automatische choke met Solex 34/34Z carburateur gehad.

Bij extreem sputteren eerst het luchtfilter controleren. Indien die goed is, zou ik de luchtslang van de carb afhalen en stationair flink gasgeven met je hand aan de gaskabel en je andere hand op de bovenkant van de carburateur. Indien dat nog niet werkt de carburateur demonteren en goed schoonmaken.

Ook een leuke tip Smile

Anyway, tuurlijk had elke GT een automatische choke… ik weet alleen niet of die van Emiel al omgebouwd is Smile

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook