Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Assitch schreef:jammer dat ik niet van die meeting wist maar goed…. die trs met zichtbaar kenrteken jj63 is dat de NBJJ63??die is ook van d de lange geweest….
uit spanje afkomstig 10 jaar geled4en van de sloophamer gered…
hoe vergaat die auto het???
Het vergaat de dame goed! Al heeft ze nu even wat aandacht nodig. Nokkenaskeerring lekt, adals zijn bijna af, rechter aandrijfasje moet vervangen, maar dat komt allemaal goed. Ik moet eerst even mijn vervangend vervoer (BiX-niks) fiksen, en dan is de TRS aan de beurt.
Zonet op de terugweg van Beetsterzwaag naar Leeuwarden ging het dynamolampje heel flauwtjes branden…
Ik moet zeggen dat het gebeurde tijdens een flinke bui, de radio stond aan, de blower op stand 3 en de ruitenwissers stonden vol aan..
Ik heb de radio uitgezet en het lampje ging uit..
Nu weet ik dat het aan de dynamo ligt, echter bij thuiskomst weer alle verbruikers aangezet en het lampje bleef uit.
Ik moet dus op zoek naar een anderedynamo vrees ik voordat hij de geest geeft.
Wie heeft er nog een dynamo liggen voor een BX19?
Eventueel ruilen tegen een dynamo (goed) voor een BX14?
Emiel
Dat kan nog wel redelijk lang doorgaan hoor. In het magazijn van de BX Club zal toch nog wel een mooie dynamo voor je liggen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik zal Thijs even contacteren!
Emiel
XBXG schreef:Dat kan nog wel redelijk lang doorgaan hoor. In het magazijn van de BX Club zal toch nog wel een mooie dynamo voor je liggen?
Het accu lampje van mijn Digit brandt ook al sinds ik de auto heb
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ach het zal ook wel meevallen, ik denk zelfs dat Roel eventueel wel een dynamo zou hebben liggen als de nood er is, maarja dit is de eerste BX in lange tijd waar ik echt heel veel waarde aan hecht… ops:
Gister zelfs de hele middag de auto in de werkplaats gehad om bij een goede temperatuur alle plekjes bij te stippen met de lak die ik heb laten maken bij een schadebedrijf…
Emiel
Ik heb nog wel 4 dynamo’s van een GT liggen, ik weet alleen niet welke en goed is en welke slecht
Kun je je huidige dynamo niet laten reviseren?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Ik heb nog wel 4 dynamo’s van een GT liggen, ik weet alleen niet welke en goed is en welke slecht
Kun je je huidige dynamo niet laten reviseren?
Ik zou m kunnen laten reviseren, echter is dat meer werk/duurder dan een vervangende dynamo.
Ik zou dan de auto ook twee dagen moeten missen en dat is helemaal kl*te zeg maar…
Emiel
Oke, op die manier
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
bij mij brand het lampje ook heeeeel flauwtjes, meestal… en ik heb er een spiksplinternieuwe dynamo inzitten (nou ja, 30000 km geleden dan zeg maar..)
Vanavond op de terugweg van Sneek naar Leeuwarden heeft de GT besloten om er maar mee op te houden….
Ik ben op het nippertje thuisgekomen met steeds volgas rijden…
Ik had het vermoeden dat de carburateur erg vies was en dat vermoeden is bevestigd, na veel geprutsylj-d in het donker heb ik de carb gedemonteerd en opengeschroefd in mijn warme hok, de carb zit vol met gruis en een donkere kek.
Ik heb hem uit elkaar geschroefd en meteen weer in elkaargeschroefd, ik zal hem morgen meenemen naar mijn werk waar ik hem minitieus ga reinigen…
Heeft iemand tips/tekeningen en/of een bestelnummer van een revisiesetje??
Emiel (zonder auto)
Even een vraag staat het luchtfilter al op winterstand ?
Mijn ouders hadden daar ook wel eens problemen mee.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Je gaat ‘m reinigen met een ultrasoon?
Hoe zien de bougies eruit? Is het echt een vervuilde eerste trap? Was pompen tot het openen van de tweede trap voldoende of doet de acceleratiepomp niet mee?
Ben gewoon nieuwsgierig hoor, als APK keurmeester heb je veel meer kennis dan iemand die z’n monteursopleiding niet heeft afgemaakt.
Zou het geen kapotte voetpakking kunnen zijn? Je hebt een automatische choke, of niet? Das lastiger compenseren voor een arm mengsel. Ben wel benieuwd wat voor uitlaatgaswaarden je GT aan de kast geeft. Ook leuk om te weten wat de ontsteking op de scope doet…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Voor zover ik weet heeft elke GT een automatische choke met Solex 34/34Z carburateur gehad.
Bij extreem sputteren eerst het luchtfilter controleren. Indien die goed is, zou ik de luchtslang van de carb afhalen en stationair flink gasgeven met je hand aan de gaskabel en je andere hand op de bovenkant van de carburateur. Indien dat nog niet werkt de carburateur demonteren en goed schoonmaken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Voor zover ik weet heeft elke GT een automatische choke met Solex 34/34Z carburateur gehad.
Bij extreem sputteren eerst het luchtfilter controleren. Indien die goed is, zou ik de luchtslang van de carb afhalen en stationair flink gasgeven met je hand aan de gaskabel en je andere hand op de bovenkant van de carburateur. Indien dat nog niet werkt de carburateur demonteren en goed schoonmaken.
Ook een leuke tip
Anyway, tuurlijk had elke GT een automatische choke… ik weet alleen niet of die van Emiel al omgebouwd is
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY