Mensen,
Ik ben een totaal leek op het gebied van elektriek, vind zelfs een lampie verwisselen thuis eng. Toch begrijp ik dat er iets flink fout zit wanneer:
-Als ik de achteruit v inschakel heel kortstondig (echt kort) de totale verlichting knippert,
-Ik gebruik de alarmverlichting, zet deze uit, bj de eerst volgende x dat ik richting aanwijzer gebruik knippert mijn alarmverlichting, van binnen kan ik dat enkel zien aan:
*vaag oplichtende alarmverlichting verklikkerlampje in dashboardoverkaping
*gasten die tuteren en knipperen omdat blijkbaar mijn alarmverlichting ipv knipperlicht aan is wanneer ik mijn knipperlicht inschakel terwijl in het dash de pijl van het knipperlicht aangeeft welke kan ik op wil
*bekeuring van €75 vanwege rijden met een voertuig met ondeugdelijke verlichting
*wanneer ik mijn alarmverlichting eenmaal aan/uit zet is het euvel voorbij
-Veelal mijn radio geheugen leeg trek na starten (dus alle settings kwijt)
-Mijn Dag-Dimlichtlverklikkerlampjes in het dash soms branden, soms niet, ze vagen aan/uit… Dit heb bik eerder aangevoerd maar een flinke klap op ‘t db-huis doet ‘m niet.
Ergo:
Mijns inziens, zit er een stroom lekkage ergens, een massa probleem of sluiting… Géén idee hoe ik daar achter kan komen en vooral wàt te meten en wáár…
Iemand een idee en tips voor iemand (=ik) die bang voor stroom is…?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Dit zal wel besmettelijk zijn, heb vorige week precies hetzelfde gehad, is een probleem met de massakabel en de accupolen. Zie de laatste berichten bij mechanisch in het topic over de D-riem en klepseals. Gewoon de polen goed schoonmaken en de massapunten, ik heb voor de zekerheid een extra massa kabel erbij gezet naast de originele, van de bak naar de accu en weer naar het chassis.