



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi dat het gelukt is
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Intussen heeft de CX een zescilinderig zusje gekregen. Dit verlicht de druk op het voortdurend perfect rijdend houden van de CX een beetje.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Laatste update is al weer even geleden! De laatste tijd heb ik ook wat minder in de CX gereden omdat het niet meer onze enige auto is. Intussen heeft Van der Laan wel de CX een grote beurt gegeven en -als het goed is- de LHM- en koelvloeistoflekkage opgelost. Omdat mijn vrouw nu met zwangerschapsverlof is gaan we ook niet meer tegelijk met de auto weg. Daarom valt nu op dat als de CX een tijdje stil staat, de accu nogal snel leegloopt. Na twee weken valt er al niet meer te starten.
Ik heb de lekstroom gemeten en kom uit op 50 mA als alle verbruikers uitstaan en de centrale deurvergrendeling (die eerst nog 200 mA gebruikt) heeft geconstateerd dat de sloten goed staan. De accu is 60 Ah, dus een snelle berekening leert dat 50 mA 1.2 A per 24 uur betekent, dus na twee weken ongeveer 17 Ah. Dan zou het starten nog wel moeten lukken toch, of klopt mijn berekening niet?
Van die 50 mA wordt 40 mA opgesoupeerd door de LPG-computer, dus misschien moet ik die geschakeld via het contactslot gaan aansluiten. Evengoed lijkt het me niet een enorme lekstroom. Hmmm… Of zou de accu defect zijn? Die zit er net een jaar in.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De accu kan je natuurlijk altijd even op laten meten, dan weet je in elk geval zeker dat die goed is.
Ze kunnen helaas stuk gaan na een jaar…





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
controleer even of je kofferlampje wel uit gaat, die schakelaar ging in het verleden nog weleens stuk.
Groeten van Henk uit Steenwijk.





























Totaal aantal Berichten: 10401
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En als een accu van 60Ah terugzakt naar 43 Ah zal, ook bij een goede accu, het starten heel moeizaam gaan. Maar die lpg computer zou ik zeker via het startslot laten gaan. Dat is tenslotte met benzine-injectiecomputers ook zo.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nou, de CX startte na 6 weken stilstand (met losse accupool) prima, dus de accu is goed gelukkig. Ik ga zeker de LPG-computer anders aansluiten, maar wel gek dat het al 5 jaar zo zit en ik er nooit problemen mee had. Nu vraag ik me nog af of het startslot de extra stroom aankan of dat ik een relais zou moeten gebruiken…
Als je een tijdje niet in je CX gereden hebt is het wel weer heel lekker!
@Citrobenz: dat had ik natuurlijk gechecked, ook door de lekstroom te meten.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Tijd voor een update. De CX was eigenlijk vrij probleemloos de afgelopen tijd. Ik haal er gewoon de accu af omdat ik haar vrij weinig gebruik, en dat gaat prima. Alleen lijkt nu de waterpomp te lekken (komt stoom af bij hete motor en er ligt water op de poelies) waardoor ik goed op moet letten dat er genoeg koelvloeistof in zit. Zucht…
Omdat ik weer een DS heb gekocht wil ik de CX eigenlijk wel kwijt, maar dat lijkt lastig nu met de nieuwe belastingwetgeving in combinatie met een LPG-installatie. Ik twijfel over te koop zetten (maar ik weiger om de auto voor een afbraakprijs te verkopen) of gewoon linea recta stallen tot ze 40 jaar oud is. Nadeel van het laatste is natuurlijk dat de auto er ook niet beter op wordt en wie weet is de belastingwetgeving dan weer veranderd.
Op zich is de CX in prima staat, alleen de lak is eigenlijk aan een spuitbeurt toe: hier en daar wat dof en er is een beginnend roestplekje op de motorkap ontstaan, boven de linker koplamp. Chassis en deuren en achterklep zijn perfect en nooit aan gelast. Interieur ook mooi en technisch is de auto bijzonder goed onderhouden.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je er echt niet vanaf komt dan rijdt je er toch gewoon in de zomer 1 of 2 maanden mee?
Dan valt de MRB wel mee, en op dat moment rijdt je gewoon wat meer zodat je dan weer op LPG wat kms maakt.
Of je gaat er lekker mee op vakantie





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Tja… dan moet hij wel in de buurt gestald worden. En op vakantie met een CX die 10 maanden heeft stilgestaan is vragen om problemen, en ook moeilijk aan het thuisfront te verkopen als je een moderne auto met airco en wél een handige kofferbak klaar hebt staan.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké vakantie is misschien minder handig ivm gezin.
Stukje verder op is geen probleem als je maar 2 maanden rijdt, is 1x ophalen en wegbrengen.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Zo, de waterpomp is gefixed door Doro. Weer speling op de stuurinrichting, opnieuw de stuurarmpjes vervangen en nu rijdt hij voor het eerst eigenlijk écht strak. Goede garage trouwens en niet duur, ik wou dat ik dat 6 jaar geleden had ontdekt.
Hoe dan ook, de CX staat te koop: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=247661605&a=1





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nou, ‘t is wel duidelijk dat deze auto met LPG niet lekker ligt in de huidige markt. Ik krijg haar niet verkocht voor de prijs die ik wil. Dus ze is gestald, op de oude winterbanden zodat de Michelins niet plat worden:
De laatste tijd was het rijden geen feest, enorm hikken en inhouden af en toe. Juist de ochtend dat ik de auto naar de stalling (aan de andere kant van het land) wil rijden krijg ik de ingeving even onder de kap te kijken en ja hoor, een vacuumslangetje kapot. Even ingekort en madame rijdt weer fantastisch! Ik had haar nog gewassen voor het goede afscheid en nog even de 160 aangetikt en route, ging heerlijk.
Over een jaar of tien zien we wel weer verder…





Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Een jaar of 10?
Gewoon 1 of 2 maanden in het jaar in de belasting en lekker mee rijden, dan blijft alles ook “een beetje” gangbaar.
Groeten van Henk uit Steenwijk.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Zo, de waterpomp is gefixed door Doro. Weer speling op de stuurinrichting, opnieuw de stuurarmpjes vervangen en nu rijdt hij voor het eerst eigenlijk écht strak. Goede garage trouwens en niet duur, ik wou dat ik dat 6 jaar geleden had ontdekt.
Hoe dan ook, de CX staat te koop: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=247661605&a=1
Ja David is top!
Goed datje em bewaart!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>