Hallo,
Sinds een paar dagen hoor ik bij de startonderbreker 4 piepjes als ik de motor uit zet. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Groeten,
Hans
Ik snap niet waarom niet iedereen XM rijdt.
Normaal doet-ie dat als je de verkeerde code intoetst… Kun je nog wel starten dan? Of moet je eerst opnieuw de code intoetsen?
Ik heb zelf ook wel eens dat de startonderbreker weer onderbreekt nadat ik de motor heb afgezet, dwz de sleutel in de accessoire-stand. Maar dan piept-ie nog steeds niet.
Groetjes Erik!
Nou, als ik de motor weer wil starten moet ik wel eerst de code invoeren. Dus dat gedeelte gaat wel goed.
Volgens mij is dat normaal, en doen ze dat altijd na het afzetten?
Totaal aantal Berichten: 6501
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bij mij niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dito.
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
bij mij piept m’n autoradio als ik de contactsleutel eruit haal, ter herinnering dat het frontje er nog op zit
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Hmm, ik kom er dus achter dat ik GEEN code meer hoef in te voeren om te starten. Dus 4 piepjes bij het uitzetten en geen code meer bij het starten. Dit is spontaan gebeurd. Hoe kan dit?
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
klinkt als een sinterklaas kado!
Eindelijk niet meer die code hoeven invoeren
Maar vreemd blijft het wel.
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Mijn 2 liter piept ook 4 keer bij het uitzetten. Voor het starten hoef ik ook de code niet in te voeren. Dat was al zo toen ik haar kocht bij de dealer in 2000. Deze vertelde er nog bij dat het systeem uitgezet was en ik heb eigenlijk nooit gevraagd hoe ik dat weer kon aanzetten.
Heb je de wagen misschien onlangs voor een beurt weggebracht?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 6501
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Uit- en aanzetten: zie instructieboekje.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Paul Cornelisse schreef:Mijn 2 liter piept ook 4 keer bij het uitzetten. Voor het starten hoef ik ook de code niet in te voeren. Dat was al zo toen ik haar kocht bij de dealer in 2000. Deze vertelde er nog bij dat het systeem uitgezet was en ik heb eigenlijk nooit gevraagd hoe ik dat weer kon aanzetten.
Heb je de wagen misschien onlangs voor een beurt weggebracht?
Nee, gebeurde spontaan.