73 van de 81
« Eerste  < Vorige 71 72 73 74 75 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 14 augustus 2014 11:39 PM
  [ # 1081 ]

Ik wacht nog ff binnenkort liggen ze bij de Action op de plank. :-)
Ik moet toegeven, dan ik mijn twijfels heb over die Chinese pomp.
Het prijs verschil is zo extreem.
Die laatste van de 4 die Robin plaatst ziet er wel keurig uit aan de buitenkant.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 15 augustus 2014 01:35 AM
  [ # 1082 ]

Nog wat info over de airco voor een SM

http://citroen-sm.org/wiki/index.php/Air_Conditioning

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 augustus 2014 03:18 AM
  [ # 1083 ]

Ja, die heb ik er ook in laten zetten. Maar dan een binary. Alleen voor onder- of overdruk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 augustus 2014 03:18 AM
  [ # 1084 ]

Ja, die heb ik er ook in laten zetten. Maar dan een binary. Alleen voor onder- of overdruk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 augustus 2014 10:01 AM
  [ # 1085 ]

Misschien heb ik niet goed opgelet, maar het lijkt alsof de aircopompdiscussie voornamelijk gaat over de bevestiging.
Als dat zo is kan je dus de meest gangbare aircopomp van de sloop halen en een bevestiging (laten) maken.
Als ik dat zo zie is dat vrij vlot te doen, nogal platvloers ijzerwerk.
Ik schat er zelf een middagje voor nodig te hebben.
Maar.. misschien zie ik iets over het hoofd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2014 10:12 AM
  [ # 1086 ]
JanSr schreef:

Maar.. misschien zie ik iets over het hoofd.

Nee hoor. Ik schreef toch eerder al dat ik voor 75 euro de zaak werkend had met een cx pomp Wink Misschien heb je dát over het hoofd gezien?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 15 augustus 2014 10:15 AM
  [ # 1087 ]

Zou kunnen, ik heb niet alle 77 reply’s doorgelezen.
Maar voor dat iemand onnodig honderden € uitgeeft zou ik (of een ander) de lastang ter hand kunnen nemen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 15 augustus 2014 11:49 AM
  [ # 1088 ]

Discussie gaat niet over de bevestiging. Die is volkomen duidelijk.
Het ging meer over het type pomp en waar ie vandaan komt. Nieuw of tweedehands.
Inmiddels ook een aanbieding van de mijn plaatselijke leverancier gehad. SANDEN; Type 508 ribben 2 poelie 133mm Daar kost ie € 228,00 van deugdelijke kwaliteit en met garantie. En de mogelijkheid om de pomp door de ramen al daar te smijten als ie niet goed is. Dat is toch ook wat waard. Voorlopig ga ik voor deze optie. Mocht ik eerdaags een goede tweedehands tegen komen die niet eerst gereviseerd dient te worden hoort dat ook tot de mogelijkheden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 augustus 2014 11:51 AM
  [ # 1089 ]

Dat is geen gekke deal. Ik snap dat je daar voor kiest. De bevestiging kan op vele manieren. Ik koos voor zelf maken (cheap-ass…) maar de plaat die Bogaard heeft gekocht is natuurlijk veel mooier en helemaal niet duur. Succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 15 augustus 2014 02:06 PM
  [ # 1090 ]

De beugel komt wel goed.
Bij komend voordeel ik kan bij hun ook gelijk de juiste koppelingen met leidingen (indien nodig) kan laten maken.
wordt vervolgd zodra ik hem heb.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 augustus 2014 03:02 PM
  [ # 1091 ]

Van die beugels heb ik er nog wel een over momenteel !

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 15 augustus 2014 05:12 PM
  [ # 1092 ]

Kijk eens aan tijd voor een ritje richting Zandhoven binnenkort. :-) 
Ik heb ooit al eens beugels gekregen, maar met deze kan je niet de snaar spannen.
Bovendien kan ik ze ff niet meer vinden.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 25 oktober 2014 11:09 PM
  [ # 1093 ]

De pomp is inmiddels binnen. De bevestiging beugel is ook weer terecht. Tijd voor montage.
Echter rest nog de vraag, of het verstandig is om de poelie van de oude pomp over te zetten op de nieuwe.
Dit i.v.m. de pasvorm van de polyflex snaar. Er zit namelijk een wezenlijk verschil in de V vorm van de poelie voor polyflex en de poelie voor de traditionele snaar die op de nieuwe pomp zit.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 oktober 2014 10:43 AM
  [ # 1094 ]

Wellicht heb je hier inspiratie aan. Net gemaakt voor mijn auto.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 26 oktober 2014 11:06 AM
  [ # 1095 ]

Nope. Bij jou is de situatie andersom. Het zal best prima werken, maar ik vind het niks.

Profiel  
 
 
73 van de 81
« Eerste  < Vorige 71 72 73 74 75 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook