Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden…
http://www.youtube.com/watch?v=10NICoKtIYo&feature=player_embedded
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niek, als je die pouly van de oude pomp kunt overzetten op de nieuwe pomp zou ik dat zeker doen. Alleen even opletten of je wel gebruik kunt blijven maken van de nieuwe magneetkoppeling. Een oude pouly op je nieuwe pomp zetten is prima, maar ik zou niet zo snel de ouwe magneetkoppeling overzetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Lijkt mij ook. Ik ga de boel eerst een demonteren komende week. Dan zie ik denk ik snel genoeg of het gaat werken met de nieuwe magneetkoppeling.
Die oplossing met de multiriem ziet er ook strak uit.
Hoi Niek,
ziet er mooi uit, hoe ga je het oplossen met de aircoslangen. Vervangen of pas je de koppelingen aan?
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen :coolsmile:
U-Niek schreef:Nope. Bij jou is de situatie andersom. Het zal best prima werken, maar ik vind het niks.
Ik sta open voor de suggestie dat het beter kan. Ik ben wel altijd benieuwd naar de uitleg. Dan wordt de gedachtegang inzichtelijk en kunnen toekomstige klussers hun eigen afwegingen en keuzes maken. Op mijn vorige SM heeft het zo naar grote tevredenheid gewerkt. Ik heb dus vertrouwen in deze oplossing. Maar vertel vooral hoe het ook anders kan. Er zijn meer wegen die leiden naar Rome . Wat betreft mijn opstelling, ik heb ervoor gekozen om gewoon de beste onderdelen toe te passen die ik heb en niet te kijken of het nog beter kan.
citroen23 schreef:Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden…
http://www.youtube.com/watch?v=10NICoKtIYo&feature=player_embedded
Ziet er inderdaad chique de friemel uit.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
U-Niek schreef:Nope. Bij jou is de situatie andersom. Het zal best prima werken, maar ik vind het niks.
Hoezo andersom? Dat snap ik even niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zoals te zien, is de foto niet op positie in het motorruim.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Kijk eens naar bovengenoemde film op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=10NICoKtIYo&feature=player_embedded
Behalve erg mooie oplossing voor v-snaren probleem…
Injectie is ook gemoderniseerd. Geen verdeler of bougiekabels, dus coil on plug.
Ben benieuwd welk systeem ze gebruiken.
Ziet er goed uit, ben ik toch niet de enige gek…...
Ga ik ff uitzoeken
capt kok schreef:Hoi Niek,
ziet er mooi uit, hoe ga je het oplossen met de aircoslangen. Vervangen of pas je de koppelingen aan?
Alle leidingen worden vervangen voor nieuw.
Robin Visser schreef:U-Niek schreef:Nope. Bij jou is de situatie andersom. Het zal best prima werken, maar ik vind het niks.
Ik sta open voor de suggestie dat het beter kan. Ik ben wel altijd benieuwd naar de uitleg. Dan wordt de gedachtegang inzichtelijk en kunnen toekomstige klussers hun eigen afwegingen en keuzes maken. Op mijn vorige SM heeft het zo naar grote tevredenheid gewerkt. Ik heb dus vertrouwen in deze oplossing. Maar vertel vooral hoe het ook anders kan. Er zijn meer wegen die leiden naar Rome :idea: . Wat betreft mijn opstelling, ik heb ervoor gekozen om gewoon de beste onderdelen toe te passen die ik heb en niet te kijken of het nog beter kan.
citroen23 schreef:Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden…
http://www.youtube.com/watch?v=10NICoKtIYo&feature=player_embedded
Ziet er inderdaad chique de friemel uit.
Bij jouw is er een reguliere v-snaar geplaatst terwijl de poelie op de pomp in principe geschikt is voor een polyflex snaar. Ik gaf al aan dat het waarschijnlijk prima werkt. Het geniet echter niet mijn voorkeur. Zoals je weet Robin probeer ik binnen mijn mogelijkheden het beste er uit te halen.
Ik heb bij mijn SM ook het expansieventiel vervangen. Als je van R12 naar 134a gaat en je wil het heel netjes doen (ik begrijp dat jij dat wil) moet dat ook. De opening in het ventiel is bij 134a namelijk anders.
Bij aircontrole hadden ze hem zo liggen. Gewoon zo er op te schroeven zonder aanpassingen aan de verdamper.
Snaar zoals bij Robin werkt in praktijk prima.
Je hebt echter wel gelijk.
normaal laat ik het expansieventiel voor R12 ook zitten, in praktijk werkt dat prima, maar het hoort niet zo.
De Multiriem methode is uiteraard de meest stabiele. En ziet er ook zeer fraai uit. Echter zit er op mijn nieuwe pomp bewust geen multiriem poelie, en op de pomp ook niet. Voor m’n dynamo heb ik nog wel een multriem poelie liggen. Ik ga in principe als het lukt zoals al aangegeven voor de polyflex. Wellicht vind een ieder dat onzin, maar ik ben wel gecharmeerd van de polyflex. Maar dan wel optimaal toegepast.
Voor ik het vergeet. De filter/droger moet je altijd vervangen, een 40 jaar oude doet niks meer. Hiervoor zijn ook kant en klare te koop. Kies er dan een met een drukschakelaar die de fans aanstuurt. Het originele systeem slaat echt nergens op en fans die altijd laten draaien als de ac aan staat zoals bij een CX is slecht voor het rendement van de AC.Zonder een mooi drukverschil is er namelijk geen koeling.