Goed plan Walter. Behalve als ik de enige idioot ben die op dit soort details let. Dan is 1 genoeg.
Goed plan Walter. Behalve als ik de enige idioot ben die op dit soort details let. Dan is 1 genoeg.
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Ik wil er ook een!
En een langere treiterslang, de mijne ligt over het luchtfilter…
En is er nog meer te vertellen over de dynamowissel?
Wat moet er aan de bedrading gewijzigd worden?
Er komt nu één draad uit de draadboom bij het rechter voorspatbord, die naar de bovenkant van de huidige spanningsregelaar loopt. Verder zitten er aan de onderkant van de spanningsregelaar twee of drie draden.
Ik zit met een laadspanning van bijna 16 volt, lijkt me op den duur niet gezond…
Totaal aantal Berichten: 10268
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het lijkt me dat bij een SM de treiterslang geen treiterslang meer is….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Goebe schreef:Ik wil er ook een!
En een langere treiterslang, de mijne ligt over het luchtfilter…
Even ter verduidelijking : de slang in de klem is de aanvoer van het LHM vat naar de pomp . Kan je aan de meter kopen bij chypharse .
Een treiterslang loopt vanonder de drukregelaar , naar het vooronder waar het op een metelen buis aansluit die dan als retour naar het LHM reservoir loopt .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bedrading,is heel simpel!
Het komt er op neer dat je de 2 dunne draden welke op Uw oude alternator zaten, moet door verbinden aan de draden op de oude regelaar naar de lamp en de gestuurde +12V
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Vergeef me mijn domheid, ben ooit verkeerd voorgelicht over de treiterslang, ik bedoelde de zuigslang, inderdaad!
Op het gebied van spanningsregelaars loop ik ook liever geen risico meer, en hou me van de domme. Het geluk is immers met hen!
Ik plaats twee foto’s van de huidige situatie. Point of view linker koplamp, we zien de onderkant van de regelaar. Hier zitten drie draden, de linker gaat (via een omweg, zie ik nu, foei!) de draadboom op het spatbord in, de andere twee gaan richting dynamo (alternator). Verder zit er bovenop de regelaar nog een draad die ook in de draadboom op het spatbord verdwijnt.
Dan een foto van de dynamo met behalve de + en de EXC draden twee draden waarvan ik denk dat dat de twee zijn die op de spanningsregelaar zitten, welke welke is meet ik nog wel even door.
Mijn dommigheid zegt mij nu dat ik onder op de oude regelaar de middelste, danwel de rechter draad moet doorverbinden met de linker draad, en de rechter danwel midelste draad (de andere dus) met de draad bovenop de spanningsregelaar. Dit alles in de hoop dat de Valeo Dynamo een gelijk aantal aansluitingen heeft.
Wil iemand mij tot de orde roepen, of anders bevestigen dat ik de puzzel heb opgelost?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
zouden we niet beter een nieuw topic openen : aansluiten alternator met ingebouwde regelaar ??
Anders wordt Niek zijn topic en beetje de vraagbaak van het SM forum
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wbogaerts schreef:zouden we niet beter een nieuw topic openen : aansluiten alternator met ingebouwde regelaar ??
Anders wordt Niek zijn topic en beetje de vraagbaak van het SM forum
Walter
Ga je gang Walter!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 06-03-2009
- 2CV Électrique
- 2CV 2cv
- C5 Tourer 2.0 16v
- ID/DS DS 23 Break bv5
- Ami 6 club break
- Traction Avant 11 BL
- GS/GSA GS Club Break
- ID/DS DS Pallas électrique performance
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI
Ik verheug me er op!
Intussen on topic: die sm van Niek wordt schitterend! Ik ben benieuwd hoe hij het met zijn dynamo gaat oplossen…
Goebe schreef:Ik verheug me er op!
Intussen on topic: die sm van Niek wordt schitterend! Ik ben benieuwd hoe hij het met zijn dynamo gaat oplossen…
Ik ga zeker aan de slag met de dynamo. Ik ben echter met veel dingen tegelijk bezig die ik eerst wil afronden ander raak ik straks het overzicht kwijt. Prioriteit is nu de onsteking, radiateur, carburateurs enz. enz. zodat ie straks ff kan lopen voor we verder gaan met de carrosserie. Over de carrosserie gesproken ik begin ernstig te twijfellen aan de kleur AC095 Maar ja het gedeelte van het chassis onder de kap is al AC095.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niek, het chassis van een sm onder de kap heeft nooit de zelfde kleur als de koets. Kijk maar naar de andere sm’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Niek, het chassis van een sm onder de kap heeft nooit de zelfde kleur als de koets. Kijk maar naar de andere sm’s.
Dat bied perspectief!
Klein update.
Zo als te zien begint het motorische gedeelte nu ook gestalte te krijgen.
Zodra de onsteking afgesteld is komt er een filmpje van de draaiende motor op you-tube.
http://picasaweb.google.nl/niekotte/MijnSM02?authkey=Gv1sRgCNra68D69efohwE#5355996746960988594
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
2 foto’s maar?
Dat ziet er wel erg netjes uit!
Als nieuw, of wellicht beter?