De carbs zijn weer als nieuw mede dank zij Walter Bogaerts.
Ik moet ze nog wel syngroniseren. Maar de motor liep nu al als een naaimachientje.
Morgen probeer ik ff een filmpje te maken en op you-tube te zetten.
Uhh! Ik krijg geen druk op mijn koppeling?
Ik kan tot in den treuren blijven ontluchten. Er komt wel olie uit het ontluchtingssnippel als ik deze los draai er er druk op zet. De zuiger van de hulpkoppelingscilinder doet het als ik deze met luchtdruk onder druk zet.
koppelings cilinder direct achter het pedaal zou volgens mij geen olie door moeten geven als kapot is..??
Maar ja het kan zo zijn dat ie alleen olie doorgeeft als het onluchtingsnippel los is. Er is immers niet veel druk voor nodig om er dan olie door te laten stromen.
Iemand hier ervaring mee??
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
effe eruit trekken en schoonmaken. Of een Hoofdremcylinder revisiesetje van een 2CV erin…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat heb ik laatst dus ook geprobeerd… paste niet
Dat ontluchten kan een crime zijn… beste vul je dat dingen even met LHM vanuit een aparte bron ( trechter met slang direct op de kopp.hoofdcilinder).
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ok! Ik ga het eerst een proberen met de slang en de trechter. Als dat niet lukt een revisiesetje bestellen.
Thx!
Ik heb de hoofd koppelingscilinder schoongemaakt. Daarna heb ik deze onlucht door de olieleiding nog niet helemaal vast te zetten aan de zijde van de hoofd koppelingscilinder. Daarna onlucht via het daarvoor bestemde onluchtingsnippel. Met als resultaat druk op de koppeling.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hiep hoi! Goed man!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Up date van de voorderingen.
De SM is inmiddels kaalgehaald en in de epoxy gezet. De volgende stap is het kaal halen van alle losse delen van de carrosserie.
http://picasaweb.google.nl/niekotte/MijnSM?authkey=Gv1sRgCLyE6b_XuISj0gE#5385735825297309058
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoi Niek,
Heb jij dit zelf gespoten?
En wat voor epoxy product heb je gebruikt als onderlaag?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Met wat kan je de boorkanalen in de carb’s(DICHT)herstellen??
Blooper. Ik heb het inderdaad zelf gespoten met een epoxy primer van de Beer zie bijlage (http://www.de-beer.com/nl/index.php) Dit is echter wel in goed overleg met de spuiterij, waar hij later gespoten wordt.
Na lang wikken en wegen wordt ie toch weer z’n originele kleur. AC095
http://picasaweb.google.nl/niekotte/MijnSM?authkey=Gv1sRgCLyE6b_XuISj0gE#5392154547387042578
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Stilaan komt ze in orde.
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
095. Is dat zilver?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja dat is de zelfde kleur als je koplampbehuizing.