Nee! Daar ben ik helaas niet bij aanwezig geweest. Omdat ik zo stomzinnig ben geweest om niet goed naar de datum te kijken. Dus was in een dag te vroeg in Eindhoven bij van Gompel ops: 2 x naar Eindhoven werd helaas een probleem. “jaja lach maar”!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
U-Niek schreef:Nee! Daar ben ik helaas niet bij aanwezig geweest. Omdat ik zo stomzinnig ben geweest om niet goed naar de datum te kijken. Dus was in een dag te vroeg in Eindhoven bij van Gompel ops: 2 x naar Eindhoven werd helaas een probleem. “jaja lach maar”!!
Succes Niek, en hoop dat ze je bevalt
Hier zijn nog wat foto,s. van de SM in aalter Die van het chassisnummer zijn mislukt nummer begon met SB 61.. Ik geloof niet niet dat ik aan dit project ga beginnen. Ik ga er eerst eens een of meer nachtjes over slapen.
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/SmDirk/photo#5138739352270883890
Ik ben ook nog bij garage Merginet geweest. Luc levert hem met lopende motor voor 5 mile. Waar ik mijn bedenkingen over heb. Het chassis is behoorlijk aangetast.
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/CitroenSm03
Het grote voordeel is wel dat ik vandaag weer heel veel geleerd heb van en over deze fantastische auto.
het zijn beide wel Sm’s in de catogorie: goedkoop wordt duurkoop
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
U-Niek schreef:Hier zijn nog wat foto,s. van de SM in aalter Die van het chassisnummer zijn mislukt nummer begon met SB 61.. Ik geloof niet niet dat ik aan dit project ga beginnen. Ik ga er eerst eens een of meer nachtjes over slapen.
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/SmDirk/photo#5138739352270883890
Ik ben ook nog bij garage Merginet geweest. Luc levert hem met lopende motor voor 5 mile. Waar ik mijn bedenkingen over heb. Het chassis is behoorlijk aangetast.
http://picasaweb.google.nl/U.niek63/CitroenSm03
Het grote voordeel is wel dat ik vandaag weer heel veel geleerd heb van en over deze fantastische auto.
Heb deze ook gezien. Heeft er ook nog een met DS-motor (SM zonder M en ook zonder S) waaraan ook nog wat werk is, maar wel met mooi interieur ... 2 samen voor 10 000 euro.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
pff daar durven ze toch wel wat voor vragen je weet niet 100 procent zeker dat alles van de motor er in ligt… pff
nee dan geef ik liever iets meer uit voor een met een draaiende motor waat ja dan aan moet beginnen. Dan weet je dat alles er nog is.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Mijn idee! Het was in iedergeval een leerzame dag.
Ik moet er wel bij zeggen kijkend naar het interieur en al het lijstwerk heeft ie toch wel z’n waarde. De neus is ook mooi behalve de reflectoren van de koplampen die zijn flink aangetast, en het linker voorscherm zit tegen het portier aan Ik heb niet kunnen ondekken of een klap heeft gemaakt.
Ik snap alleen niet hoe het zit met chassis nummer plaatjes bij alle voorgaande die ik gezien heb hier in NL waren deze aluminium met zwart Bij deze 2 In Belgie waren ze ook aluminium maar dan goudkleurig??
Het zal zoals zo vaak wel Citroen eigen zijn.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Mijn idee! Het was in iedergeval een leerzame dag.
Ik moet er wel bij zeggen kijkend naar het interieur en al het lijstwerk heeft ie toch wel z’n waarde. De neus is ook mooi behalve de reflectoren van de koplampen die zijn flink aangetast, en het linker voorscherm zit tegen het portier aan Ik heb niet kunnen ondekken of een klap heeft gemaakt.Ik snap alleen niet hoe het zit met chassis nummer plaatjes bij alle voorgaande die ik gezien heb hier in NL waren deze aluminium met zwart Bij deze 2 In Belgie waren ze ook aluminium maar dan goudkleurig??
Het zal zoals zo vaak wel Citroen eigen zijn.
Wagens die in België nieuw verkocht zijn hebben inderdaad een ander model chassis-nummerplaatje.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Wagens die in België nieuw verkocht zijn hebben inderdaad een ander model chassis-nummerplaatje.
Interessant weetje. Had het plaatje voor elk land een ander uitzicht, of was dit enkel in België afwijkend ?
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
C4sohier schreef:waterman771 schreef:Wagens die in België nieuw verkocht zijn hebben inderdaad een ander model chassis-nummerplaatje.
Interessant weetje. Had het plaatje voor elk land een ander uitzicht, of was dit enkel in België afwijkend ?
belgie en duitsland.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Raar ik zou in principe een belgische wagen hebben en bij mij is dit zwart…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Die van Aalter,is niet onherstelbaar. het is wel een totaal revisie projectje
En de kenners onder ons,weten ook dat je voor 4000 € niet veel SM hebt,maarja, er zijn er hier die denken dat je voor 4000 een prachtexemplaar hebt
Voor dat ik de mijne ging bekijken,en ook naar de raad geluisterd had van sommige kenners hier,heb ik nog getwijfeld,eerst om zo ver naar Limoges te gaan kijken. maar heb het toch gewaagd,zonder iemand mee te nemen. En toen ik na lang discusieren de prijs had bereikt van 11.500 €,dacht ik nog te veel te hebben betaald,maar intussen weet ik dat ik een heel gezond exemplaar heb. enkel de chauffeursdeur vertoont nu een blaasje roest,na 13 jaar geleden,volledig herspoten te zijn geweest. De motor was al eens gereviseerd(zei de vorige eigenaar) maar had er maar bepaalde facturen van,welke niet allemaal in detail gingen.
Maar nu,bij reviesie,blijkt dat ik enkel de uitlaatkleppen diende te vervangen.want de rest: krukas,lagersschalen,kettingspanner,kettingen kettinggeleider etc… zaten nog allemaal correct op hun plaats,wat er op wijst,dat ofwel de motor al eens open geweest was,ofwel de wagen zijn echte kilometers had toen ik haar kocht(119.000 km),of dat er steeds goed onderhoud is aan gepleegd.Maarja,nu de motor er toch is uitgehaald om dit alles te controleren,laat ik alle modificaties uitvoeren en preventief dingen vervangen,want ik wil het blok er geen 2de keer meer uithalen.Dan de deur nog herspuiten en een verse tectyllaag op het chassis,dan is ze weer in orde voor een tijd. Ook overweeg ik nog om alle lagering van de wielarmen en dergelijke te laten vervangen.
Dan komt er nog een nieuwe alternator op met ingebouwde regelaar,een ander oliekoelwisselaar(platenwisselaar),een nieuwe aircopomp,nieuwe radiatorfans, met een radiator met 3 rijen,een nieuwe condensor, een reviesie van het stuurhuis, en een weggebouwd,electronisch gestuurd verwarmings en koelingssysteem voor het interieur.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja… feit is niet of die modificaties nodig waren mijn krukaslagers konden er ook nog door…. maar als alles open is steek je toch gewoon nieuw niet?
die 250 euro maakt het ook niet voor die lagers. De rest oliekoeler vindt ik ook nuttig dan ben je van die slangen af. maar als je 2 rijen radiator werkt lijkt het mij niet direct noodzakelijk een 3 rijden te steken+extra fans bij een injectie omdat deze al dubbel zo zwaar zijn als bij een carbu en de moter geeft geen dubbel vermogen.Als je een carbu hebt met kleine fans zou ik dat wel doen…en als de radiator slecht is zou ik dat ook doen. Als je dan toch aan het vervangen bent.
Elektronisch verwarmings en koelingssysteem vindt ik maar iets dat je als laatste moet doen, er zijn genoeg dingen die eerst moeten gebeuren en als je een goede sanden compressor hebt ben je al veel vooruit.. en hoet kost minder, ik hoor dat deze soms nog te vinden zijn als oude stock voor 50euro
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
@Blooper 1963 : dergelijke informatie van een ervaringsdeskundige is interessant voor de leek die aan een SM-project wil beginnen.
Heb je de wagen vanuit Limoges naar huis gereden of getakeld ?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Blooper1963 schreef:Dan de deur nog herspuiten en een verse tectyllaag op het chassis,dan is ze weer in orde voor een tijd.
brrrrr….
Ik heb tectiel onder mijn HY zitten, maar ik zou er heel wat voor over hebben als die eraf ging.
Laat je even goed informeren voordat je met tectiel aan de slag gaat!
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi