48 van de 81
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10367
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 oktober 2010 11:06 PM
  [ # 706 ]

Dat ziet er echt schitterend uit!
Benzinepomp te weinig opbrengst/filter verstopt?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 oktober 2010 11:30 PM
  [ # 707 ]

Bobine een keer wisselen?

Citroen!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 10 oktober 2010 11:41 PM
  [ # 708 ]

Heel mooi ! Heel veel succes met ‘onder de kap’.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 11 oktober 2010 11:19 AM
  [ # 709 ]
jantje1948 schreef:

Dat ziet er echt schitterend uit!
Benzinepomp te weinig opbrengst/filter verstopt?

Dat zou best wel een orzaak kunnen zijn.
Ik denk dat ik hem zowieso preventief ga vervangen voor een andere.

Profiel  
 
Robert65
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 27-10-2009

Gepost: 13 oktober 2010 01:55 PM
  [ # 710 ]
U-Niek schreef:



Onder de kap is het helaas nog een ramp. Ik kan ongeveer 1 minuut rijden daarna slaat ie automatisch af waarna ik hem weer kan starten en vervolgenbs weer 1 minuut kan rijden. Maar dit even ter zijde. Aan de buitenzijde is dat niet te zien Smile. De autospuiter heeft flink z’n best gedaan (als nieuw).


Ziet er echt fantastisch uit, Niek!
Je bent mijn grote voorbeeld, nu die laatste hobbels nog.
Ik zie de foto’s graag tegemoet.
Succes verder.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10367
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 oktober 2010 03:30 PM
  [ # 711 ]

Niek, probeer het ook eens zonder benzinedop?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25621
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 oktober 2010 04:32 PM
  [ # 712 ]

zit er nog zo’n security schakeling in die de brandstofpomp uitzet na een poosje? of was dit een i.e.?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 13 oktober 2010 11:30 PM
  [ # 713 ]

Ik weet niet of er een security schakeling in zit? Ik heb ook geen idee waar ik die moet zoeken. Ik heb de pomp helemaal schoon gemaakt. Hij zat vol met bagger. Hij loopt wel iets beter nu, maar slaat nog steeds af na een klein minuutje. het lijkt wel of de brandstof toevoer stagneerd. Je zou zeggen dat kan je zien aan het filtertje onder de kap Dat kan pas testen van het weekend als ik hulp krijg. Het zou inderdaad een vacuum kunnen zijn morgen ff proberen zonder tankdop. Kan je de pomp droog testen? Of met slangetjes in een bak benzine?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43317
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 oktober 2010 11:32 PM
  [ # 714 ]

Niek, als de pomp-veiligheid stuk is kan je die overbruggen: de draden lopen aan de rechter kant van de console onder het dash. Gewoon effe de draad opzoeken en doorlussen. direct 12 volt op de pomp en klaar is kees!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 13 oktober 2010 11:36 PM
  [ # 715 ]

Niek ,


let op met benzine en het elektrisch testen van je pomp ,
zou niet de eerste keer zijn dat dit goed mis gaat .....  huh

Of je dat relais hebt kan je makkelijk testen :

zet je contact op en hoor of de pomp blijft lopen ( geen relais )

of dat hij na enige tijd stopt ( wel veiligheids relais)

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 14 oktober 2010 12:08 AM
  [ # 716 ]

Oke Thx! Dan heb ik een veiligheids relais. Uh dat zit er niet voor niets..??
is dat het zwarte blokje wat naast de pomp op het binnenscherm gemonterrrd zit??

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 14 oktober 2010 09:04 AM
  [ # 717 ]

Nog even alles van de afgelopen tijd op een rijtje.
Als de pomp uitslaat moet er ergens een storing zijn. Waarschijnlijk zit die storing ergens in de middenconsole of onder het dashboard. Aangezien ik de raamrealais heb aangebracht, en dit veel te netjes heb willen doen door de voeding kabel onder het dashbord (van links naar rechts)weg te werken heb ik waarschijnlijk een draad losgetrokken dan wel beschadigd. De toerenteller doet het immers ook niet. Afijn het lijkt een er op dat de zon straks toch nog gaat schijnen. Alhoewel the hele electronica van de SM voor mij als hobbyist niet echt eenvoudig is. Denk ik dat dit wel een oorzaak kan zijn..??

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25621
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 oktober 2010 10:31 AM
  [ # 718 ]

Die veiligheidsklep/kast ligt toch onder de bijrijders stoel? Die eerst verdenken. Dit is een carbu toch?

Of zet effe permanent 12 volt op je pomp via je achterlicht of zo. Weet je het meteen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3760
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 14 oktober 2010 11:28 AM
  [ # 719 ]

Niek:
Het veiligheidsrelais van de carbuerateur is een aluminium doosje van +/- 8x8x2 met een stekker met 4? draadjes: In, uit, voeding en aansluiting TOERENTELLER. Hij gebruikt namelijk de aansluiting van de toerenteller ( pulsjes) om te zien of de motor nog loopt, als je toerenteller het niet doet slaat hij automatisch af. Omdat je toerenteller niet werkt werkt dit niet, dat moet je nog eens onderzoeken!.
Waarom dat kastje: Om te voorkomen dat de brandstof pomp blijft lopen als de motor afslaat, bijvoorbeeld om te voorkomen dat als je een ongeluk krijgt de brandstof blijft lopen en daardoor de boel in de fik vliegt.
Je kan dat doosje eenvoudig overbruggen: Zoek rechts onder het dashboard, in de kabel die van het schutbord “naar beneden” loopt en dan naar achteren gaat onder de vloermat.( Als Joris gelijk heeft, kijk dan even onder de stoel !). Trek de stekker eraf, en verbind de in en uit contacten met een draadje. Gevaarlijk? het eerste haar werden SM’s geleverd zonder dit “dispositif de securite”, de brandstofdruk is laag, en als je vlotternaalden goed zijn stromen je caburateurs niet over als de pomp blijft lopen, kan dus wel voor even.

groet,

Peter

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 14 oktober 2010 11:57 AM
  [ # 720 ]

Ja het is een carb.

Al deze in mijn ogen zeer nuttige informatie, klinkt zeer hoopvol.
Ik ga vanavond op onderzoek uit.
Mijn dank hiervoor.

Profiel  
 
 
48 van de 81
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook