citroen23 schreef:mooi; daar was het me ook om te doen. Ik hoop die membraampjes deze week binnen te krijgen dus daar hoef ik je al niet meer mee te helpen.
p.s. hebben we het over dezelfde membraampjes van simrit ???
Voorlopig heb ik ze nog niet..?? De SMcdFr gaat/kan ze ook leveren ik weet niet wanneer en onder welk nummer.
Vraag.
Onder het dachboard aan de bovenzijde van de middeconsole ongeveer achter de airco schakelaar zit bij mij een losliggned relais met een dunne witte, rode en blauwe draad. De blauwe draad met een oogje ligt los. Het lijkt of dat altijd al zo is geweest. Weet iemand waar voor dit relais dient, en of die blauwe draad geen functie heeft ?
B.v.d.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mogen we een foto Niek? Het zegt mij zo 1,2,3 namelijk niet zo veel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Een draad met een oogje ligt meestal aan de massa: Je moet eens kijken waar die rode en witte draad vandaan komen.
Naar mijn weten hoort op die plek geen relais te zitten, dus is het dan iets dat achteraf gemonteerd is. Waarschijnlijk om de ventilatoren te sturen met een schakelaar ( dat doe je doordat je de ventilator relais laat denken dat de airco aan staat, dan lopen ze continue).
To err is human, not to err is divine.
Wat het precies is is nog niet duidelijk. Daar kom ik vandaag of morgen nog wel achter. Duidelijk is wel dat ie wordt geschakeld via de mistlamp ( die ik niet heb) schakelaar. Een fit maken lukt niet echt. Het zal inderdaad wel iets zijn dat er later is in geknutseld.
Wordt vervolgd.
Alles in het dashboard vandaag aangesloten en weer dichtgemaakt.Ik had in het morgen 3 jaar gelden gestarte project nog nooit echt alle schakelaars uitgeprobeerd. Maar de van orgine mistlampschakelaar (optie)doet dienst als alarmlichtschakelaar. vandaar het ralais boven in de middenconsole. hiermee is het raadsel van het relais opgelost.
Zoals al eerder geschreven. wacht niet te lang, als geen documenten/kenteken hebt met het aanvragen van een Nederlands kenteken. Dus vandaag bij de RDW geweest, en ja hoor ik heb een kenteken voor mijn SM. Weer een mijlpaal. Het leukste was natuurlijk dat ik een 1-dags kenteken had en dus voor het eerst met de SM kon rond rijden.
Nog wat foto’s op de dag van keuring. voor de liefhebbers
http://picasaweb.google.com/niekotte/20110110?authkey=Gv1sRgCKm3oNv8_Z7GpQE#5560614564035546578
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Dus vandaag bij de RDW geweest, en ja hoor ik heb een kenteken voor mijn SM. Weer een mijlpaal..
Van harte Niek! Dat moet een fantastisch gevoel zijn na al dat werk van je!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank! Dat kan je wel zeggen Ik zit hier nog in een soort roes met een fles wijn voor m’n neus.
Zodra ik daar weer uit ben ga ik de putjes op de i zetten voor de apk.
Totaal aantal Berichten: 10366
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi! Voor de APK heb je trouwens 2 maanden de tijd. Zodra je kenteken er is kun je dus rijden.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat is niet waar Jan! Je hebt 2 maanden de tijd om te keuren, maar je mag ongekeurd geen gebruik maken van de openbare weg!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10366
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan heb ik jouw eerdere opmerking hierover verkeerd begrepen! Ik heb gewoon gereden. Nou ja, geluk gehad…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als je APK is verlopen, dan heb je enige tijd voordat de gegevens uit het kentekenregister naar het CJIB in Leeuwarden gaan. Dat is beleidsmatige speling, ik denk vanwege auto’s die niet dagelijks rijden en met sleutelen in blessuretijd komen en dus net niet af. Rijd je er niet mee in die niet gekeurde tussentijd, dan is er geen man overboord. De ratio van de regelgeving is dan ook niet overtreden. En erg goed dat je nu het kenteken hebt ! Ik ga er ook mee aan de slag. Je weet maar nooit met de RDW en het ministerie.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
U-Niek schreef:Zoals al eerder geschreven. wacht niet te lang, als geen documenten/kenteken hebt met het aanvragen van een Nederlands kenteken. Dus vandaag bij de RDW geweest, en ja hoor ik heb een kenteken voor mijn SM. Weer een mijlpaal. Het leukste was natuurlijk dat ik een 1-dags kenteken had en dus voor het eerst met de SM kon rond rijden.
Gefeliciteerd Niek!
No, worst nightmare.
Is alles toch nog goed gekomen.