Om de tijd te doden tot het een beetje beter weer wordt om te gaan rijden,
heb ik voor in de toekomst alvast wat injectie meuk verzameld. Je kan nooit weten of er ooit een MegaSquirt op komt. Zo’n club evenement zoals een tijd geleden bij Renard was zeer interessant.
leuk, leuk. ooit mee gereden. indrukwekkend. de carb klint wel echt veel geiler. toch overweeg ik het ook voor het project. het rijdt namelijk echt veel leuker.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
wel ik vindt net mijn 2.7 injectie veel geiler klinken… dan de 2.7 carbs…. alleen de 3.0 liter van waterman is nog leuker…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niek, heb je ook injectie nokkenassen, koppen en klepveren? Indien je , met name, die nokkenassen niet hebt wordt het nooit helemaal top namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Klopt. Maar de resultaten die tot nu behaald worden met het systeem op een normale carb. versie zijn heel goed. Uiteraard ga ik eerst de gehele zomer rond karren. daarna neem ik pas een besluit over wel of niet ombouwen.
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je kunt natuurlijk ook proberen 2 complete injectie-koppen op de kop te tikken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hier iemand ervaring met (rol)gordels achterin? Ik wil namelijk een kinderzitje achterin vast kunnen zetten. B.v.d.
Niek:
De aansluitingen zitten er: je kunt de “rollen” tegen de C-stijl monteren( dan moet je “rollen” hebben die je ook niet-horizontaal kunt monteren!), of op de hoedenplank ( dan moet je gaten maken en verstevigingsplaten onteren.
Een potentieel probleem: Je monteerd de “stangen” waar je de gordels insteekt aan de binnenste montagepunten. Je hebt heel korte “stangen” nodig, want anders zitten ze boven de zitjes, en staat je zitje te wiebelen.
To err is human, not to err is divine.
Oke thanks! I denk dat er nika anders op zit. Echter het verdiend niet de schoonheidsprijs. Wellicht is het mogelijk de rol uit het zicht onder de hoedenplank te monteren?
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat zou kunnen. Maar je moet dan wel zorgen de die hoedenplank sterk genoeg is om de krachten te kunnen weerstaan die vrijkomen bij een aanrijding. Je wil natuurlijk niet dat het hele zooitje uit de hoedenplank getrokken wordt bij een impact..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die hoedenplank is een plaat die als ik dat goed heb gezien op mijn casco, is gelast op de body onder of zelfs op de C-stijlen. Ik denk, dat als je de zaak goed vastzet met een setje grote ringen onder de hoedenplank, dat het dan best wel een stevige impact kan hebben. Daarbij, het alternatief is dat je los op de achterbank zit en zonder het opvangen van een deel van de klap door een eventueel losschietende gordel uit de hoedenplank, met een grotere snelheid wordt gelanceerd.
De rolgordels van de voorstoelen van een CX blijken tamelijk scheef te kunnen afwikkelen. Die zitten in een CX scheef en ook in mijn SM. Werkt prima. Alleen als de stoel te ver naar achteren gaat en de rol daardoor wat al te scheef komt te zitten, dan gaat het mis en slaat de gordel vast bij het aandoen.
Indien gewenst, is het mogelijk op afspraak de kale constructie te komen bekijken van het casco waar ik mee bezig ben. Die staat in Gorinchem.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
monteer vaste goerdels. geen rolgordels. Dat gaat met een zitje prima!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jij kan het weten Joris !
Zijn dat universele gordels? De gordels bij voorin zijn te kort.
Totaal aantal Berichten: 25617
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DS gordels nemen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10362
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Citroensmgz schreef:Niek:
De aansluitingen zitten er: je kunt de “rollen” tegen de C-stijl monteren( dan moet je “rollen” hebben die je ook niet-horizontaal kunt monteren!), of op de hoedenplank ( dan moet je gaten maken en verstevigingsplaten onteren.
Een potentieel probleem: Je monteerd de “stangen” waar je de gordels insteekt aan de binnenste montagepunten. Je hebt heel korte “stangen” nodig, want anders zitten ze boven de zitjes, en staat je zitje te wiebelen.
Waar zitten die aansluitingen precies?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.