Thx! Allemaal. Gaat helemaal goed komen. Als ik eenmaal bezig ben is het zo weer gefixt. Als ze los willen komen en het uitboren van afgebroken voetbout goed gaat.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Niek , ik zou er stevig aan denken om de motor er even uit te lichten !
zoals je weet is dat met de “Waterman truck” maar een paar uurtjes werk !
Dan kan je er veel beter bij om die gebroken stukken er proberen uit te halen ....
Succes , Walter
Meten is weten , gissen is missen
Thx Walter. Als het echt nodig is ga ik dat zeker doen. Zoals je weet heb ik hier een motorblok liggen. Ik ga de komende dagen eerst een boor mal maken voor mijn kleefboor/magneetboor (google).
Totaal aantal Berichten: 25616
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou het blok eruit trekken. Als je de kop losmaakt heb je al zoveel los dat eruitpakken echt een eitje is. Kan je het beter omdraaien!
EN ik zou ALLE voetmoeren vervangen. Lees de yahoo group er maar op na: Toen Göran het net weer dicht had brak nummer 2 aan de andere kant…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niek heeft geen injectie, dus het loshalen van de kop doe je in een uurtje of 2 a 3. Het uitbouwen van ‘t blok is toch net effe meer werk én om dan vervolgens de kop van het blok af te halen ben je ook weer een uurtje bezig
Maar, ik zou zeker alle voetmoeren vervangen. In ieder geval aan de kant van de afgebroken moer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10351
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Niek, weet je al of het de bout zelf of de voet is?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb even een poging gedaan om in een oud blok dat hier ligt een voetbout te verwijderen.
warm stoken is ook niet makkelijk staal zet meer uit dan aluminium. Aluminium warmstoken voetbout in de stikstof haha have fun. Ik ga overigens wel voor de voetbouten van Ciril. Als ik de oude er uit krijg. Uitboren en een linkse tap lijkt mij toch de beste optie.
Euh aluminium zet 2 keer meer uit bij warmte.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 10351
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Staal zet MINDER uit dan aluminium.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja sorry ik beschrijf het verkeerd. Staal houd de warmte langer vast. Punt is alleen dan je het blok geleidelijk in z’n geheel moet warm stoken. Ik heb overigens vernomen dat speciale tapenden zijn om dit soort voetbouten te verwijderen.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zo eindelijk dat tooltje terug gevonden om een HELE voetmoer ( mooie omschrijving ) er uit te halen :
Nu nog iemand die de Engelse maatvoering machtig is en Niek even een boutgat opmeten en we weten welke we juist nodig hebben .
Naar die geleidingsplaat om zeker in het midden te boren blijf ik verder zoeken .
Ik heb het ooit op het web tegen gekomen , maar kan het niet meer terugvinden .....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Kijk daar hebben we wat aan. Ga zo ff meten. Alhoewel mij nog niet helemaal duidelijk is hoe ie werkt.
Die geleidings plaat is al in de maak Walter.
Zodra ie klaar is zal ik een afbeelding plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Die tool ram je “gewoon ” met de hamer in de schroefdraad
en dan kan je met de zeskant de hele bout-bus eruit schroeven ....
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Oke! Is ie dan meerdere keren te gebruiken?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar dan moet er dus wel iets van schroefdraad over zijn hé
anders: gat boren en daar een linkse tap in…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste