61 van de 81
« Eerste  < Vorige 59 60 61 62 63 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 16 april 2012 10:09 AM
  [ # 901 ]

Gisteren ff over de ring van Rotterdam gesjeesd. Ontsteking staat nog niet helemaal lekker, de uitlaat lekt nog een beetje en al die klote retour leidingen lekken altijd ergens een beetje. Maar ja das standaard.
Voor de rest is ie weer als vanouds :-)

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 16 april 2012 11:13 AM
  [ # 902 ]

Mooi man ! Veel gebruiken nu. Wellicht slibben alle lekken weer dicht. excaim  cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 12 mei 2012 08:50 AM
  [ # 903 ]

Vraag?
Op citromobile heb ik buiten bij mijn SM even staan (althans is zat in mijn SM) praten met iemand die een SM zoekt.
Ik heb verder geen gegevens van jou. Ik weet wel dat je op het forum leest over de SM.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik weet wellicht een leuke SM voor je.
Stuur me ff een pb.

Niek

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 30 mei 2012 12:33 AM
  [ # 904 ]

Vraag?
Heeft iemand hier, voor mij een aansluit schemaatje voor een ralais (met bijbehorende zekering) tussen de startmotor en het contactslot?
B.v.d.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 mei 2012 10:09 AM
  [ # 905 ]

Tsjonge Niek, Dat is ZO basic! plus met zekering van de accu trekken en op pin 30. Pin 87 naar de startmotor. Pin 85 aan de draad uit je contact slot en pin 86 aan aarde.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 30 mei 2012 02:09 PM
  [ # 906 ]

Ja Ja! ik weet het. Maar mijn dank.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 10 juli 2012 09:33 AM
  [ # 907 ]

Tijd voor een airco. Al hoewel zo warm is het niet.
Ik heb me voorgenomen de komende tijd aandacht te gaan besteden aan de airco.
De meeste onderdelen het ik al nieuw vervangen tijdens het project.
Nu ga ik een pomp aanschaffen en moet ik de polie ombouwen.
Bij mijn dynamo heb ik de originele polie over gezet op de nieuw dynamo.
Voor het mooi draait ie iets te langzaam. Als ik de motor start laait de accu niet gelijk bij.
Als ik een keer gas geef boven 2500 toeren gaat ie pas laden. Dat blijft ie daarna ook gewoon doen bij stationair. Het is dus alleen als je start en stationair draait.
Nu ga ik straks die (sanden)airco pomp plaatsen en de polie overzetten.
Weet hier iemand of die pomp dan ook te langzaam kan gaan draaien? En dus minder functioneert

Wellicht alle polie’s vervangen voor moderne?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 juli 2012 10:12 AM
  [ # 908 ]
U-Niek schreef:

Bij mijn dynamo heb ik de originele polie over gezet op de nieuw dynamo.
Voor het mooi draait ie iets te langzaam. Als ik de motor start laait de accu niet gelijk bij.
Als ik een keer gas geef boven 2500 toeren gaat ie pas laden. Dat blijft ie daarna ook gewoon doen bij stationair. Het is dus alleen als je start en stationair draait.

Dat doen alle dynamos met ingebouwde regelaar. Die van mijn sm, m’n audi en saab ook. Een cx doet het ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2012 10:35 AM
  [ # 909 ]

De poeli van de sanden kan je gwoon laten zitten. Nieuwe standaard snaar erop en klaar.

Mijn dynamo met ingebouwde regelaar doet het wel meteen stationair. Is een standaard valeo…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 10 juli 2012 10:37 AM
  [ # 910 ]

Oke! Dat wist ik niet.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 juli 2012 09:30 PM
  [ # 911 ]
U-Niek schreef:

na 500 kilometers zijn die bougies al gaar ,

Walter
Hee! Dat komt mij bekend voor mijn SM vreet bougie’s
Maar niet allemaal te gelijk. Onlangs weer 1.

 

 

denk dat we best hier verder gaan om Leontien haar topic niet te overspoelen :

Niek , je zou NU eens de CO moeten meten van jou wagen ....

ik denk dat we daar wel wat zullen aan merken ,

ik was te laat om die meting te doen , omdat dan de boel al gelijk uit elkaar lag ..

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 16 juli 2012 11:11 PM
  [ # 912 ]

Oke! Thx Walter.
Ik zal de CO waarde eens (laten) meten.
Ik lees elders op het forum het volgende.

“3 a 3,5%. Maar eigenlijk moet je het CO per cilinder meten en afstellen.”

Hoe werkt het afstellen per cilinder eigenlijk? Staat het in het wp.h.b.?

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 16 juli 2012 11:16 PM
  [ # 913 ]

ff hier verder.

Ik kom graag bij jouw in bad Walter :-)

Sproeiers zijn goed alles is nieuw in de carbs.
Ze zijn alleen nooit in een ultra badje geweest.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3736
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 juli 2012 11:17 PM
  [ # 914 ]

Nee, staat niet in het WPH.
Als je een CO meter in de uitlaat steekt krijg je de gemiddelde CO van alle cylinders.
Daarom zijn er mensen die op het uitlaatspruitstuk aanslutingen laten lassen om iedere cylinder afzonderlijk te kunnen meten. Is erg mooi, maar kost wat en je hebt drie leidinkjes aan iedere kant met aansluitnippels. Of dat op de lange termijn goed heel blijft is ook nog een overweging waard.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 16 juli 2012 11:23 PM
  [ # 915 ]

Ik vermoed als er met het startercirquit iets mis is ,

je een serieus hoge CO waarde zal hebben .

Anders moet je de colortune methode toepassen ,

zo zie je de kleur van de verbranding van elke cilinder apart .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
61 van de 81
« Eerste  < Vorige 59 60 61 62 63 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook