Gisteren ff over de ring van Rotterdam gesjeesd. Ontsteking staat nog niet helemaal lekker, de uitlaat lekt nog een beetje en al die klote retour leidingen lekken altijd ergens een beetje. Maar ja das standaard.
Voor de rest is ie weer als vanouds :-)
Mooi man ! Veel gebruiken nu. Wellicht slibben alle lekken weer dicht.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Vraag?
Op citromobile heb ik buiten bij mijn SM even staan (althans is zat in mijn SM) praten met iemand die een SM zoekt.
Ik heb verder geen gegevens van jou. Ik weet wel dat je op het forum leest over de SM.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik weet wellicht een leuke SM voor je.
Stuur me ff een pb.
Niek
Vraag?
Heeft iemand hier, voor mij een aansluit schemaatje voor een ralais (met bijbehorende zekering) tussen de startmotor en het contactslot?
B.v.d.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsjonge Niek, Dat is ZO basic! plus met zekering van de accu trekken en op pin 30. Pin 87 naar de startmotor. Pin 85 aan de draad uit je contact slot en pin 86 aan aarde.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja Ja! ik weet het. Maar mijn dank.
Tijd voor een airco. Al hoewel zo warm is het niet.
Ik heb me voorgenomen de komende tijd aandacht te gaan besteden aan de airco.
De meeste onderdelen het ik al nieuw vervangen tijdens het project.
Nu ga ik een pomp aanschaffen en moet ik de polie ombouwen.
Bij mijn dynamo heb ik de originele polie over gezet op de nieuw dynamo.
Voor het mooi draait ie iets te langzaam. Als ik de motor start laait de accu niet gelijk bij.
Als ik een keer gas geef boven 2500 toeren gaat ie pas laden. Dat blijft ie daarna ook gewoon doen bij stationair. Het is dus alleen als je start en stationair draait.
Nu ga ik straks die (sanden)airco pomp plaatsen en de polie overzetten.
Weet hier iemand of die pomp dan ook te langzaam kan gaan draaien? En dus minder functioneert
Wellicht alle polie’s vervangen voor moderne?
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:
Bij mijn dynamo heb ik de originele polie over gezet op de nieuw dynamo.
Voor het mooi draait ie iets te langzaam. Als ik de motor start laait de accu niet gelijk bij.
Als ik een keer gas geef boven 2500 toeren gaat ie pas laden. Dat blijft ie daarna ook gewoon doen bij stationair. Het is dus alleen als je start en stationair draait.
Dat doen alle dynamos met ingebouwde regelaar. Die van mijn sm, m’n audi en saab ook. Een cx doet het ook.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De poeli van de sanden kan je gwoon laten zitten. Nieuwe standaard snaar erop en klaar.
Mijn dynamo met ingebouwde regelaar doet het wel meteen stationair. Is een standaard valeo…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Oke! Dat wist ik niet.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
U-Niek schreef:na 500 kilometers zijn die bougies al gaar ,
Walter
Hee! Dat komt mij bekend voor mijn SM vreet bougie’s
Maar niet allemaal te gelijk. Onlangs weer 1.
denk dat we best hier verder gaan om Leontien haar topic niet te overspoelen :
Niek , je zou NU eens de CO moeten meten van jou wagen ....
ik denk dat we daar wel wat zullen aan merken ,
ik was te laat om die meting te doen , omdat dan de boel al gelijk uit elkaar lag ..
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Oke! Thx Walter.
Ik zal de CO waarde eens (laten) meten.
Ik lees elders op het forum het volgende.
“3 a 3,5%. Maar eigenlijk moet je het CO per cilinder meten en afstellen.”
Hoe werkt het afstellen per cilinder eigenlijk? Staat het in het wp.h.b.?
ff hier verder.
Ik kom graag bij jouw in bad Walter :-)
Sproeiers zijn goed alles is nieuw in de carbs.
Ze zijn alleen nooit in een ultra badje geweest.
Nee, staat niet in het WPH.
Als je een CO meter in de uitlaat steekt krijg je de gemiddelde CO van alle cylinders.
Daarom zijn er mensen die op het uitlaatspruitstuk aanslutingen laten lassen om iedere cylinder afzonderlijk te kunnen meten. Is erg mooi, maar kost wat en je hebt drie leidinkjes aan iedere kant met aansluitnippels. Of dat op de lange termijn goed heel blijft is ook nog een overweging waard.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik vermoed als er met het startercirquit iets mis is ,
je een serieus hoge CO waarde zal hebben .
Anders moet je de colortune methode toepassen ,
zo zie je de kleur van de verbranding van elke cilinder apart .
Walter
Meten is weten , gissen is missen