Oeps! Helemaal niet bij stil gestaan. De color tune heb ik. Ga ik gelijk doen.
Op de rollerbank wil tzt ook eens, alles goed laten afstellen. Maar eigenlijk wil
eerst mijn eigen vdl ontsteking een keer modificeren. Met een gladde as ipv een as met een gedeelte 6 kant thv het triggerwiel. Dan wordt ie nog zuiverder.
Ik zoek alleen nog een complete ontsteking waar ik deze mod. op kan uitvoeren.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Laat MarkSM een asje draaien! Zie zijn topic!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De as draaien is het probleem niet. Ik zoek een extra ontsteking huis.
Zodat ik mijn huidige ontsteking in tact kan laten.
wbogaerts schreef:Ik vermoed als er met het startercirquit iets mis is ,
je een serieus hoge CO waarde zal hebben .
Anders moet je de colortune methode toepassen ,
zo zie je de kleur van de verbranding van elke cilinder apart .
Walter
Walter,
Is het nog van belang een bepaald toerental te hanteren met de colortune methode?
B.v.d. Niek
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Niek
ik vermoed dat je stationair moet beginnen ,
maar voor alle zekerheid even die handleiding nakijken .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Oke Thx!
Hier de foto Piet. Beetje onscherp, maar je begrijpt wel wat ik bedoel. denk ik.
En nog wat meer foto’s
Geweldig, bedankt. Scheelt toch een hoop gepuzzel. OOk leuk om te zien dat de een een boutje door en door doet, de ander een klembandje gebruikt en nummer drie een popje. Inventief!
Gutta cavat lapidem…
Bij Citrotech, kunnen ze zo te zien en lezen zeer professioneel DS stuurhuizen reviseren.
Dirk Sassen biedt een gereviseerd stuurhuis voor de SM aan.
Weet hier iemand, of die net zo professioneel gereviseerd worden als de DS stuurhuizen bij Cotritech?
Citrotech reviseert naar mijn weten (nog) geen SM stuurhuizen.
Als ik het filmpje van Citrotech op youtube bekijk, lijkt het er op dat alleen een revisie setje niet voldoende is. Voor als nog wil ik dat wel eerst uit proberen. Ik heb hier een extra stuurhuis dat ik binnenkort uit elkaar wil trekken. Wellicht kan ik met een revisie setje de lekkage opheffen.
Is er hier een explosie tekening van het SM stuurhuis in omloop?
b.v.d.
Totaal aantal Berichten: 10328
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
In mijn RTA staan wel mooie principetekeningen en doorsnedes, maar geen exploded view. Die ben ik ook nergens anders tegengekomen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
In het boek revisie staat een heel hoofdstuk over de stuurhuisrevisie in het Franse !
Walter
Meten is weten , gissen is missen
U-Niek schreef:Bij Citrotech, kunnen ze zo te zien en lezen zeer professioneel DS stuurhuizen reviseren.
Dirk Sassen biedt een gereviseerd stuurhuis voor de SM aan.
Weet hier iemand, of die net zo professioneel gereviseerd worden als de DS stuurhuizen bij Cotritech?
Citrotech reviseert naar mijn weten (nog) geen SM stuurhuizen.
Wat ik ervan weet, is dat Dirk Sass, ook slechts nieuwe ringetjes monteert. Wat ik ervan begreep, komt er geen slijpsel aan te pas. Als het weer het toelaat, komt Volker Hammes ook oliebollen happen bij Cyril. Ik denk dat hij hier wel meer over weet. Je kunt hem vragen dat even te onderzoeken. Nog directer is het natuurlijk om zelf met Dirk Sassen te bellen, voor zover taal geen barrière zou zijn natuurlijk. Als iedereen met een DS nou ‘ns ophoudt om stuurhuisrevisies te laten uitvoeren bij Citrotech, dan gaan de mannen vanzelf aan de SM-stuurhuizen beginnen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Oke! Thx. Jan en Walter. Ik heb de boeken zelf niet, maar die kan ik wel elders inzien.
Robin, Wat ik begrepen heb is het gehele proces om stuurhuizen voor de SM te gaan reviseren dusdanig kostbaar, dat het geen zin heeft voor Citrotech om daar in te investeren. En wat Yuri al elders aan geeft, gaan ze vrijwel niet kapot. Dat betekend weinig handel voor Citrotech. Vandaar mijn vraag eerder over de revisie van Dirk Sassen. Wellicht kan jij het hem vragen als je bij Cyril oliebollen gaat eten? Wij Rotterdammers spreken uit principe geen Duits. Hahaha!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niek, het is jammer dat je er de 27e niet bij kunt zijn. Ik had je namelijk wat dingen kunnen uitleggen over de stuurhuisrevisie in eigen beheer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Thx Yuri. Er komt vast nog wel een meeting..?? Voorlopig hangt er een emmer onder het stuurhuis met een dompelpomp die de HLM terug pomp naar het voorraad vat. Afgelopen maandag aardig wat kilometers gereden. Afgezien van seinende automobilisten die geen zicht meer hadden i.v.m. met de HLM op hun voorruit viel de lekkage best mee.