Thx Walter.
De inwendige lekzak kan ik nog niet helemaal plaatsen. Van het weekend even inspecteren waar en hoe die zit.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
is een rechte rubber hoes zonder ribbels met één pijpje aan ,
dat door de rechtse harmonica naar buiten komt , en waar een retourslangetje zou moeten opzitten .
de harmonica rubbers zijn eigenlijk maar stofkappen .
De rechte is een echte lekzak
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Aha Bedoel je die! Dat is zeker een zak (met een tuutje). :lol:
Revisie setje is binnen. Het lijkt er op dat er meer inhoud in de set zit als ik er uit gehaald heb..???
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
ik zie geen stofkappen
In het onderdeelboek 3-444 kan je heel wat ringetjes herkennen
en in de index staan meestal wel wat afmetingen .
Ben je toch al een beetje op weg
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Die liggen elders op de werkbank.
Thx Walter.
Helaas heb ik dat boek niet. Weet jij of iemand toevallig of dit boek ergens op internet staat?
B.v.d.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/Spareparts1.pdf
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/Spareparts2.pdf
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
thx Juri.
Deze boeken heb ik wel. Probleem is dat de ringentjes e.d. niet genummerd zijn. maar we gaan de goede kant op.
ik moet er nog 2 opsporen. Ik ga nog iets verder met demontage. Ik denk dat de 2 ringetjes ergens in het rechterdeel van het stuurhuis zitten. links is helemaal goed nu. Ik ben echter een beetje bang om borgpen nummer 10 (pagina 3-442) er uit te tikken. Zit namelijk erg vast.
Het stuurhuis is inmiddels helemaal gedemonteerd en weer gemonteerd. De 2 hier eerder genoemde rubber ringen/ afdichtingen. Liggen nog steeds op de werkbank. Ze horen niet in het stuurhuis thuis. Ze zijn van een formaat dat nergens te herleiden is in het stuurhuis. En alle ringen zitten gemonteerd zoals op de tekening, en zoals ik de oude er uit gehaald heb. Ik ga er vanuit dat het een vergissing is van de SMCDFR. Ik begrijp overigens waarom het stuurhuis gelekt heeft de rubberringen waren allemaal kogelhard geworden. Dus naar ik hoop, geen overbodige actie. Binnenkort testen.
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goed bezig Niek!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
citroen23 schreef:Ik denk , na een aantal keer gelezen te hebben, dat hij die opsluitmoer bedoelt waarmee je de “dop” vergrendeld voor de afstelling van de (maximale) stuuruitslag.
Ik heb dat ook al eens losgehad. toen kon ik links of rechts van de moer,het is maar hoe je het bekijkt, zien wat voor schroefdraad het was. links of rechtsom ??: ik kan het me niet meer herinderen.
Wel jammer dat borg ring nr.12 niet meegeleverd is. Die is nu wel erg zwak na een 2e keer ombuigen.
Weet iemand of die van de DS overeen komen? Hij zit verder wel goed vast, maar het blijft toch wel de stuur inrichting. Dus geen risico.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, borgplaat 12 is gelijk aan die van de ds. Maar, daar heb ik ze bij een revisie ook nog nooit door een nieuwe vervangen, simpelweg omdat ik ze nergens kon krijgen destijds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke thx.
Ik ga even rond vragen of ze er zijn. Anders maak ik er zelf wel een na van een carrosserie ring.
Bij het sm forum van onze oosterburen is iemand die ze heeft laten maken en kun je bij hem bestellen door een PM’je (of was het nauw PB’je….......).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.