Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gisteren heb ik een GSA gekocht en her-ingevoerd. De wagen was in 2002 ingevoerd, in 2005 uitgevoerd en nu weer terug in Nederland. Omdat ik nog nooit in een GS(A) had gereden was ik erg nieuwsgierig naar het rijden, temeer daar het een C-Matic is. Na invoeren in Roosendaal, en een mini-stukje APK, afkeur op wat klein spul (ze stopten direct en ik hoefde de APK niet te betalen, heel schappelijk) gelijk 200km terug gereden. Man, wat heb ik altijd gemist? Wat rijdt zo’n wagen leuk. Dat boxer motortje, fantastisch. Het comfort, het nog extemere dashboard dan in een CX1, de C-Matic! Ik ben zeer enthousiast hierover.
Nu wachten op het kenteken (2002 kenteken met een 1 erboven) en dan APK-en. Vervolgens een professionele anti-roest behandeling want hij is totaal onbeschermd. waarschijnlijk met Mike’s vet. En wellicht nog LPG, hoewel de LPG boer die lpg in de CX2500 inbouwde, niks zegt te hebben voor een GSA. Dat wordt nog even uitzoeken.
Binnenkort zal ik wat foto’s trachten te plaatsen van dit bikkelharde exemplaar met een ervaring van slechts 62000 km! Kleur wit met felblauw interieur.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: GSA opgehaald
baroen schreef:Gisteren heb ik een GSA gekocht en her-ingevoerd. De wagen was in 2002 ingevoerd, in 2005 uitgevoerd en nu weer terug in Nederland. Omdat ik nog nooit in een GS(A) had gereden was ik erg nieuwsgierig naar het rijden, temeer daar het een C-Matic is. Na invoeren in Roosendaal, en een mini-stukje APK, afkeur op wat klein spul (ze stopten direct en ik hoefde de APK niet te betalen, heel schappelijk) gelijk 200km terug gereden. Man, wat heb ik altijd gemist? Wat rijdt zo’n wagen leuk. Dat boxer motortje, fantastisch. Het comfort, het nog extemere dashboard dan in een CX1, de C-Matic! Ik ben zeer enthousiast hierover.
Nu wachten op het kenteken (2002 kenteken met een 1 erboven) en dan APK-en. Vervolgens een professionele anti-roest behandeling want hij is totaal onbeschermd. waarschijnlijk met Mike’s vet. En wellicht nog LPG, hoewel de LPG boer die lpg in de CX2500 inbouwde, niks zegt te hebben voor een GSA. Dat wordt nog even uitzoeken.
Binnenkort zal ik wat foto’s trachten te plaatsen van dit bikkelharde exemplaar met een ervaring van slechts 62000 km! Kleur wit met felblauw interieur.
Voor legaal lpg in de GSA moet je bellen met gebr. van Orsouw in eindhoven. Die heeft mijn GS ook gedaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Enig idee welk systeem (merk) zij inbouwen?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
baroen schreef:Enig idee welk systeem (merk) zij inbouwen?
Renzo. Let wel, zij gebruiken als enige in NL nog stiften én melden de auto daarmee bij de rdw af. Totaal zo’n 1200 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Stift en toch legaal? Hoe werkt/ kan dat dan?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan
Citroen!