http://www.mijnalbum.nl/Album=TAOPCE6U
Zo, de auto is beletterd. Veel reacties al gehad. Zeer opvallend en leuk ontwerp. ( Niet zelf bedacht hoor ).
Ik heb nog een klein vraagje over de auto. Als ik een tijdje met een zelfde constante snelheid rijdt , heb ik af en toe het gevoel alsof ik een duwtje in de rug krijg. Ik wordt dan een beetje in mijn stoel gedrukt en het lijkt of de auto wat harder wil of wat een betere verbranding heeft. Hij loopt verder goed stationair en ik heb ook niet het idee dat hij inhoudt oid.
Verder heeft de toerenteller zo nu en dan een eigen wil en danst er rustig op los tot 6000 rpm . Gas loslaten en teller is weer stil en normaal voor een tijdje.
alvast bedankt voor een evt. antwoord.
gr.
Harry





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hallo Harry,
Leuke wagen! Heb je contactpunten in je CX? Bij mijn DS was de dansende toerenteller een waarschuwing voor een slecht werkende ontsteking, dus dan zou ik dit even nakijken…
Edit: zie nu dat de auto uit 1990 is, dus contactpunten zal wel niet.
Frederik
Hallo Frederik, sorry voor te weinge info. Het is een 2.5 Diesel. Geen puntjes.
Bedankt voor je compliment.
gr.
Harry
Ziet er mooi uit zo
bijzonder, bij mijn break 2500 D excact eender gebeuren, de afgelopen 2 jaar misschien een keer of 15, ben benieuwd wat de heren\dames doktoren hiervan vinden, trouwens verder zonder problemen in die periode gewoon 120.000 gereden, dus tsja.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het vervangen van de bdp sensor, die in het koppelingshuis zit, zal waarschijnlijk het probleem oplossen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
‘t Is een diesel, Watermenneke…. Ik denk eerder aan licht opzuigen van motorolie.
Gr Martijn














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee sjonnie, een cx diesel heeft écht een BDP sensor bij het vliegwiel voor de toerenteller!!! En die gaan stuk. Vaak zelfs. Ook een BX diesel heeft zo’n ding als er een TT in het dashbord zit. Een grijze, met een draad en een multistekker met 3 aansluitingen. Dus….....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Oké, ik moet beter lezen, er stonden twee problemen beschreven…. Voor het eigen leven van de toerenteller zou ik idd de BDP sensor ff checken. Maar voor het ‘duwtje in de rug’ kom je daar niet ver mee… Wat wel eens gekke effecten wil geven is lucht in je brandstofsysteem via de pompdeksel. Kan ie zomaar even harder van gaan draaien. Raar maar waar!
Gr Martijn
Wie is de opbouwer van de ambulance? Ik werk bij Visser, en weet dat we ambulances op basis van de CX hebben gebowud van wat oudere collega’s, maar nog nooit fotos daarvan gezien.










Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Geweldig! Lijkt heel erg dus op wat ze ook op de Mercedes-Benz W123 bouwden. Dank je voor deze foto!










Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Ja, het dak lijkt wel een beetje op die van de Mercedes W114/W115 ambulance die ze bouwden, maar we gaan heeel erg offtopic, ik PM je wel even hier over.
open anders een ander draadje ben namelijk ook wel benieuwd
Motor is gisteravond overleden. Begon met zachtjes tikken met frequentie. Ongeveer 20 km verder ( net voorbij Coentunnel) steeds harder tikken. Afslaan bij stoplicht, bijna niet meer te starten. Motor warm gelopen. Genoeg olie, koelvloeistof.Verschrikkelijke tikken te horen. Anwb gebeld.
Kantelende zuiger .
Wat nu? Revisie of goede gebruikte platte of turbo?
Komt nooit goed uit zuks.
gr
Harry Martens
Ik zou er een turbodiesel inbouwen,dat rijd veel prettiger.
Minder toeren,wat beter meekomen met het verkeer.
75 pk houd natuurlijk niet over in zo,n zware wagen,die ook nog eens vrij veel wind vangt.
Gr Raymond
Het was een cx of niks