Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
gompy58 schreef:Je kunt wel fel reageren op xsara coupe ivm zijn opmerkingen maar hij heeft wel keihard gelijk.
Ga jij ook rijden als alleen je handrem het nog doet ? Ach, hij remt toch nog….
ongeloofelijk.
Lees dit nog eens:
‘‘Ik wil natuurlijk niet dat de eerste de beste mus in mijn grill me een stuur in de buik kost.’’
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ok jongens, genoeg gekat over en weer.
Nu weer leuk verder, anders gaat de bezem door dit topic
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Vanmorgen bekeken wat er qua chassis ontzet is:
-De bumpersteun is aan 1 kant volledig vervormd
-Het plateau voor de accu, en achter de koplamp, is niet meer echt super recht te noemen… Je ziet hier wat opgeruldt metaal zitten
-Radiateur leeggelopen (slang losgeschoten, maar niet stuk)
-motorkap ontzet, waarbij het de vraag is of het goed te herstellen valt
Al met al best veel schade, al is zijn de zijschermen nog ok.
Ik zie er geen brood meer in, dus ik vrees het ergste
Ik heb al langer kriebels gehad bij elke 16V die de bocht omkwam, en ik heb een leuke zien staan. Een zwarte, met 205.000km, dat dan weer wel
Maar dan wil ik wel eerst deze zx kwijtraken. Ik heb geen idee of er iemand is die er wat mee kan, of wat mee wil, het losse blok, of weet ik wat, maar laat me maar wat weten!
Sebas
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
het gebruik van wilders is hier niet op z’n plaats vrees ik, dus doe dat maar niet.
Maar heel eerlijk gezegd: met mijn auto heb ik toendertijd ook met een km of 40 een lichtmast geraakt. Dat was toen middenop de auto dus ook de radiator en alles daarachter was kapot, maar ik weet zeker dat bij zo’n klap inderdaad de ‘veiligheid eruit is. De kreukelzone is ontworpen voor eenmalig gebruik, en ik vrees inderdaad dat je de volgende keer écht een probleem hebt. Een nieuwe is prijstechnisch denk ik ook nog eens een beter keus.
Maar hoe heb je boom geraakt eigenlijk?? want met 40kmh had ik veel meer schade dan jij nu. Geschampt of zijwaarts geraakt oid?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Michelangelo schreef:
Maar heel eerlijk gezegd: met mijn auto heb ik toendertijd ook met een km of 40 een lichtmast geraakt. Dat was toen middenop de auto dus ook de radiator en alles daarachter was kapot, maar ik weet zeker dat bij zo’n klap inderdaad de ‘veiligheid eruit is. De kreukelzone is ontworpen voor eenmalig gebruik, en ik vrees inderdaad dat je de volgende keer écht een probleem hebt. Een nieuwe is prijstechnisch denk ik ook nog eens een beter keus.
Maar hoe heb je boom geraakt eigenlijk?? want met 40kmh had ik veel meer schade dan jij nu. Geschampt of zijwaarts geraakt oid?
Ik heb hem frontaal geraakt, op het sleepoog, koplamp en bumper, en ik denk daarna er links omheen gedraait, over nat gras, ongeveer 120 graden, aan de bandensporen te zien. Ik heb enorm gemazzelt met het feit dat ik rechtstreeks met het chassis de boom geraakt hebt als 1e contact. Had ie 10cm ernaast gezeten, had ik zekerweten schade gehad zoals jij hem had destijds met een lichtmast (ook verrot, zeg…)
Heb je de foto’s gezien? De link ervan staat in de eerste post. Daar kan je zien dat ie op het sleepoog gestuit is….
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Deze is echt niet meer te repareren! Maar waarom zou je een auto met een dagwaarde van een paar honderd euro weer repareren? Neem je verlies en koop n andere, misschien kun je nog wat terug verdienen met de verkoop van onderdelen.
Een auto met een balk als een wokkel komt ook niet door de APK, dus dat probleem heb je ook nog. Daarnaast zal ie sporen als een trein op een spoor van wokkels!
Jammer maar helaas: KAPOT!!
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
abxsport schreef:
Een auto met een balk als een wokkel komt ook niet door de APK, dus dat probleem heb je ook nog. Daarnaast zal ie sporen als een trein op een spoor van wokkels!
Jammer maar helaas: KAPOT!!
Wokkel
Nou, de beslissing is reeds gevallen hoor. Ik ga geen euro meer aan aan deze Aura uitgeven. Deze auto zal ik op citromarkt te koop gaan aanbieden als sloop auto. Ik heb al een andere op het oog, een langverwachtte 2.0i 16v uit ‘95
In 1x verkopen heeft de voorkeur, maar als ik mensen met kleine onderdelen uit de brand kan helpen, zal ik dit zeker niet laten.
Link Citromarkt: http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=1976
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
en natuurlijk wordt hier uitgebreid verhaal gedaan over de nieuwe he!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Michelangelo schreef:en natuurlijk wordt hier uitgebreid verhaal gedaan over de nieuwe he!
Zeker, tenslotte rijden er niet superveel rond…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Oké, de wagen gaat weg. Deze kan dicht