Nog ff een kort berichtje.
Helaas is mijn rug niet zo goed, en dat merk ik nu. De zx die zijn kop gedoneerd heeft, stond aan voorkant op z’n remschijven, dat werkt dus niet echt lekker. Dus ik ben even brak.
Qua ontsteking; ik schroef gewoon alles over van de oude kop. Op die werkte dat perfect, en dat is ondertussen pas 2 of 3 maanden oud. En we weten hoe lastig het is om de ontsteking van de deauville in orde te krijgen (zie eerste pagina’s van dit topic, en de vele andere topics)
Dus ik houd het lekker bij wat nu op m’n oude blok zit (toch bedankt voor de onderdelen aanbiedingen).
Qua hele blok vervangen; dat is nog een bult werk extra, die kop losschroeven viel me eigenlijk heel erg mee. Kleppendeksel loshalen, spruitstukken los (in en uitlaat, iets van 12 moeren in totaal), alle kabels los (op de sloop mag je gelukkig alle kvs slangen doorsnijden ), en dan de 10 kopbouten loshalen in de goede volgorde, en in stappen van een kwartslag.
En dan is de kop al los.
Een heel blok loshalen is een hoop extra werk, denk aan alle kabels, ophanging, subframe of hannesen om ‘m via de bovenkant eruit te krijgen, enz.
Wat betreft die multipoint; ik zag dat staan en dacht; hmm zou leuk kunnen zijn als projectje. Maar eigenlijk heb ik ook genoeg projecten (als er 4 dagelijks gebruik bx’en staan blijf je bezig).
Ow en mocht ik deze kopvervanging doorstaan hebben, dan hebben we in het zuiden des lands ook iemand met ervaring.
Ik bedenk me net, een jaar geleden stond ik nog bij de garage met de ZX om de KVS te laten vervangen en wat ik nu een jaar later allemaal uitvreet bij de BX’en
ik ben er toch op vooruit gegaan.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:Qua ontsteking; ik schroef gewoon alles over van de oude kop. Op die werkte dat perfect, en dat is ondertussen pas 2 of 3 maanden oud. En we weten hoe lastig het is om de ontsteking van de deauville in orde te krijgen (zie eerste pagina’s van dit topic, en de vele andere topics)
Dus ik houd het lekker bij wat nu op m’n oude blok zit (toch bedankt voor de onderdelen aanbiedingen).
Zo ik ben net thuis na 2 dagen in Finland te hebben doorgebracht, daar heb ik echte motor blokken gezien
(en verschrikkelijk veel lekkere blonde wijven)
Dat overschroeven doen we wel samen, heb je net een email gestuurd met een voorstel voor komend weekend. De koppelingwissel van mijn Xantia stel ik om diverse reden heel even uit, zal begin mei worden.
Ah koel, gooooo Sohail!
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Het was zeker koel daar in het hoge Noorden
Ik heb nog niets van Mighel, aangezien ik al helemaal was voorbereid op de koppelingwissel, jeuken mijn handen om komend weekend toch iets te sleutelen
Ik heb em even gebeld zodat ie kan reageren.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ok, ik had ook al gebeld, maar hij nam niet op.
Ik zou het namelijk graag wel op tijd willen weten, zodat ik de benodigde spullen alvast in de auto kan gooien, de auto staat nu toevallig voor deur.
Komend weekend BX CLub voorjaarsrit!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9511.jpg)
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Veel succes alvast!
Ben errug benieuwd
Se concentrer sur l’essentiel
Zo, is geregeld, morgenavond komt Mighel naar mij met de koppen, dan reviseren we samen de ZX kop. Daarna naar Limburg karren en daar de volgende dag verder, de keuze voor een zaterdag is i.v.m. het verkrijgen van onderdelen mocht er nog iets nodig zijn.
Uiteraard gaan we er weer een mooie foto-sessie van maken
Even een korte updeet:
Ik ben gisterenen naar Rotterdam gereden met 2 koppen, en nog wat zooi achterin. Aangekomen in Rotterdam zijn wij (na wat lekkere broodjes, met dank aan ZX1.4i) begonnen om de koppen te reviseren.
Na een korte inspectie lijkt de donorkop al eens eerder gereviseerd.
Om een lang revisie-verhaal kort te houden (want we gaan zo inbouwen); De kop is helemaal schoongemaakt, de nokkenaskering is vervangen en de klepseals zijn vervangen. Rond 2 uur vanmorgen was dit klaar, en toen hebben de 2 uur durende rit naar het zuiden aanvaard.
Dadelijk gaat de kop er weer op, en dan hopen dat hij weer lekker loopt.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
En? Wie gehts met dat witte hok?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Het witte hok kwam rond 14:45 tot leven, eerst even op oliedruk gebracht en daarna bij de eerste sleutelomdraai sloeg de motor zonder protest aan en liep meteen heel erg mooi. Normaal gezien maakt een gereviseerde kop best wel wat herrie de eerste paar minuten omdat de kleppen zich moeten zetten, maar dat viel nu reuze mee. De proefrit verliep prima, eerst een stukje 100 op de snelweg, daarna 120 en tenslotte even de 140 nadat de motor goed warm was.
PS: Het begon gisteren wel komisch, door miscommunicatie zat Michiel zich gisteren rot te zoeken naar mij.
Ik had een straat opgegeven (en havennr.), maar vergeten te zeggen dat het in Schiedam is, en laat er nou in het Centrum van Rotterdam een straat zijn met dezelfde naam . En om de chaos compleet te maken, grenst die straat ook aan een gemaal en jachthaven, net als het adres in Schiedam, ik begreep er dus niets van waar hij was omdat ik hem niet zag.
Michiel weet nu in iedergeval dat het volgen van havennummers beter is dan de Tom-Tom
Mooi werk Ik ben benieuwd of de vriendin van Mighel nu weer in dat ding durft te rijden
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Zo daar ben ik weer. Het nachtje was kort geweest, dus ik heb vandaag even lekker uitgeslapen en even de olie van de andere deauville ververst.
De ....straat in rotterdam zag er IDD niet zo als ik verwacht had, en ik begreep de aanwijzingen van ZX1.4i niet, en hij begreep niet waar in die straat ik dan zat. Uiteindelijk bleek ik in de rotterdamse ....straat te zitten, en hij in de schiedamse , gelukkig scheelde dat maar 6 km. Dus uiteindelijk op de goede plek aangekomen.
Fotos gaan straks online in mijn foto-emmer.
De duiville is weer (bijna) helemaal in orde. Mijn vriendin durft er nu weer gewoon in rond te rijden. Maar de eerste 1000 km zal ik er nog even in rijden, omdat mijn vriendin niet zo handig is met auto’s. Al zou hij herrie maken als een gek. Het zou haar niet opvallen (ik hoop dat ze dit niet leest
)/
Dus de eerste nieuwe km’s maak ik er even mee.
Hij reed gisteren erg goed, hij trok weer lekker (voor zover een 1400 dat doet), en hij liep weer soepel.
Vanmiddag even een bandje opgepompt, want die was ver leeg, hoe??????
En maandag voordat ik er ver mee ga rijden, even de voorremmen vervangen, want die waren erg ver op; nog iets van 0.5mm op de blokjes ops:
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)