![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9511.jpg)
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Geen probleem..
Aardige gasten.. weliswaar altijd een test op mijn ongeduld, maar ze leveren wel goed werk.. en mét garantie
Se concentrer sur l’essentiel
Louseberg was wel ok. Alleen had ie een bandje verkeerd om erop gezet.
Maar nu het volgende probleem:
bij mijn vriendin op het werk is er iemand bij het uitparkeren tegen de auto aangereden, schade; Een schaafplek op de kofferklep (10x10 cm met wat diepe krassen), achterlicht kapot, en een kras op de bumper.
Gelukkig heeft de veroorzaker zich gemeld, en het schadeformulier is ingevuld. Vandaag de auto even bij een schadebedrijf gebracht. Geschatte kosten; 1000 euro
Waarschijnlijk gaat er nog een schade-expert van de verzekering langskomen.
Ik heb het vermoeden dat de auto dan economisch total-loss gaat zijn. Maar ik wil de auto graag houden. Iemand er ervaring mee hoe dit gaat?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:Louseberg was wel ok. Alleen had ie een bandje verkeerd om erop gezet.
Maar nu het volgende probleem:bij mijn vriendin op het werk is er iemand bij het uitparkeren tegen de auto aangereden, schade; Een schaafplek op de kofferklep (10x10 cm met wat diepe krassen), achterlicht kapot, en een kras op de bumper.
Gelukkig heeft de veroorzaker zich gemeld, en het schadeformulier is ingevuld. Vandaag de auto even bij een schadebedrijf gebracht. Geschatte kosten; 1000 euro![]()
Waarschijnlijk gaat er nog een schade-expert van de verzekering langskomen.Ik heb het vermoeden dat de auto dan economisch total-loss gaat zijn. Maar ik wil de auto graag houden. Iemand er ervaring mee hoe dit gaat?
Zoiets heb ik ook gehad, winstgevende zaak komt er op neer dat jij de dagwaarde van je auto krijgt uitgekeerd en wat jij verder met de auto doet is jouw zaak, het betekent niet dat als een auto financieel total loss is je er niet meer in mag rijden!
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Maar hoef je dan het zgn “wrak” niet terug te kopen? Met m’n moeders Zx (technisch total-loss) kon ik het wrak terugkopen (voor 200 pleuro), maar toen niet gedaan.
Maar na uitkering van de dagwaarde werd toen het wrak automatisch eigendom van de verzekeringsmaatschappij.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Je kunt ook laten uitkeren met behoud van wrak, dit in overleg met de expert.
Dan gaan we dat maar doen. DHZ reparatie kost me niet veel:
De kofferklep en het achterlicht weet ik wel te liggen op de sloop. Zal iets van 60 euro ofzo kosten. en dan de spoiler nog een beetje bijwerken met een spuitbusje.
De rest van het geld wordt dan gebruikt voor de nieuwe koppeling en schakelstangen. Eventuele rest van het geld gaat in de onderhoudspot.
Enig idee wat de dagwaarde is van een erg nette deauville (geen schade of krassen en net gepolijst), met een gereviseerde kop (5000 km terug), nieuwe banden, en Gti interieur met electrische ramen, cv, kmstand 135.000?
800 euro?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2048.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Die 1000 euro is waarschijnlijk ook gebaseerd op een nieuwe kofferbak en spuitwerk.
De verzekering zal een stuk minder uit willen keren (voor de mooie deuk in de 16V vorig jaar was het eerste bod 300 euro )
Maar wacht het maar even af, en als je iets van die orde krijgt kun je natuurlijk aandragen dat ie in waanzinnig goede staat is met aantoonbaar een gereviseerde kop e.d. en dat je toch minstens een bedrag wenst te krijgen waar je een technisch en optisch even goede voor terug kunt kopen. In hoeverre de verzekering van de tegenpartij daar in mee gaat is natuurlijk onduidelijk maar na dat verhaal kwam bij mij de tegenpartij met 2119 euro over de brug en dat was natuurlijk wel een stuk prettiger.
Ik heb het in mijn geval verder ook niet over een geschatte dagwaarde gehad maar gezegd dat ze iig maar eens moesten zoeken naar een soortgelijke auto met minstens dezelfde opties.
Dat de jouwe ook net intensief gepoets is zal ook zeker meehelpen, de mijne stond er toendertijd echt uitzonderlijk smerig bij.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mighel schreef:Maar hoef je dan het zgn “wrak” niet terug te kopen? Met m’n moeders Zx (technisch total-loss) kon ik het wrak terugkopen (voor 200 pleuro), maar toen niet gedaan.
Maar na uitkering van de dagwaarde werd toen het wrak automatisch eigendom van de verzekeringsmaatschappij.
Ik denk dat dat dan het verschil is tussen financieel en technisch total loss, ik heb nooit iets gehoord over terugkopen oid.
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Mighel schreef:Dan gaan we dat maar doen. DHZ reparatie kost me niet veel:
De kofferklep en het achterlicht weet ik wel te liggen op de sloop. Zal iets van 60 euro ofzo kosten. en dan de spoiler nog een beetje bijwerken met een spuitbusje.
De rest van het geld wordt dan gebruikt voor de nieuwe koppeling en schakelstangen. Eventuele rest van het geld gaat in de onderhoudspot.Enig idee wat de dagwaarde is van een erg nette deauville (geen schade of krassen en net gepolijst), met een gereviseerde kop (5000 km terug), nieuwe banden, en Gti interieur met electrische ramen, cv, kmstand 135.000?
800 euro?
Volgens mij is dagwaarde niet onderhevig aan de staat van jouw auto, iig niet de staat van de banden oid.
Ik geloof dat er gewoon een vaste waarde voor staat endat zal zo’n 5 a 600 euro zijn.
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Mechuccio schreef:Die 1000 euro is waarschijnlijk ook gebaseerd op een nieuwe kofferbak en spuitwerk.
De verzekering zal een stuk minder uit willen keren (voor de mooie deuk in de 16V vorig jaar was het eerste bod 300 euro)
Jep en omdat die reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde krijg je de dagwaarde uitgekeerd.
Zaak is dus dat de schadeexpert van de verzekering een goed verhaal krijgt te horen over wat er allemaal aan gedaan moet worden en dan besluit de volle mep te laten uitkeren.
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Michielio schreef:Mighel schreef:Dan gaan we dat maar doen. DHZ reparatie kost me niet veel:
De kofferklep en het achterlicht weet ik wel te liggen op de sloop. Zal iets van 60 euro ofzo kosten. en dan de spoiler nog een beetje bijwerken met een spuitbusje.
De rest van het geld wordt dan gebruikt voor de nieuwe koppeling en schakelstangen. Eventuele rest van het geld gaat in de onderhoudspot.Enig idee wat de dagwaarde is van een erg nette deauville (geen schade of krassen en net gepolijst), met een gereviseerde kop (5000 km terug), nieuwe banden, en Gti interieur met electrische ramen, cv, kmstand 135.000?
800 euro?Volgens mij is dagwaarde niet onderhevig aan de staat van jouw auto, iig niet de staat van de banden oid.
Ik geloof dat er gewoon een vaste waarde voor staat endat zal zo’n 5 a 600 euro zijn.
Das dus niet helemaal waar wat ik zei
Hier staat wel goeie info;
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Ik kreeg met mijn auto na aanrijding met vrachtwagen ook een uitkering “met behoud van wrak”.. Het “wrak” heeft na deze economische total loss alweer 50.000 gereden.
@ michielio:
thnx voor de link, dat van expertisekosten wist ik niet, en zal ik dus ook even navragen.
Algemeen:
de papieren zijn gisteren op de post gedaan.
En verder ga ik maar eens bonnen en facturen verzamelen. Van de koprevisie heb ik geen bon, maar produceer ik wel
En dan de gloednieuwe banden, nieuwe apk (2 weken terug), nieuwe stuurrubber, enz enz.
En voordat de expert komt, de auto goed schoonmaken van binnen en buiten.
Met een paar honderd ben ik al blij (ik ga het houden op 750 euro). Schadebedrijf zei 1000 euro schade. Zelf doe ik het voor minder dan 150 (2de hands kofferklep en achterlicht). Als er maar genoeg overblijft voor een nieuwe koppelingsset met toebehoren
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Nou de auto is gisteren naar het schadebedrijf geweest. Expert is langsgeweest en bood 450 euro incl “behoud van wrak”. Geen zin om nog er meer eruit te sleuren, dus heb maar getekend voor akkoord. Nu kan ik tenminste aan de gang met de auto.
De koppelingsset ligt al 2 weken ongeduldig te wachten, en dit weekend wordt het goed weer. Dus dit weekend gaat de nieuwe koppeling eronder.
De oude was/is nog niet echt versleten, maar drukgroep is niet meer super. Hij koppelt nogal zwaar, en ontkoppelt niet meer altijd goed.
Een nieuwe set was niet te duur, en zoveel werk kan het niet zijn
De echte reden om hem te vervangen is dat ik de drukgroep niet meer vertrouw, en geen zin heb om van de winter onverwacht door de drukgroep te trappen. Dus liever nu met goed weer vervangen, dan onverwacht in de winter. In vergelijking met de Gti zou het makkelijk moeten zijn, en die heb ik toen buiten in februari gedaan
En als de koppeling vervangen is, moet de duiville zo goed als nieuw zijn. Vorig jaar beide ADALS en koelslangen, in mei de cilinderkop en DB-riem, in juli de banden, en nu de koppeling. Het is wel de meest verwende deauville van NL .
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
updeet:
vanmorgen begonnen aan de koppeling. Van 9 tot 13 uur met een uurtje pauze; bak is d’r af, morgen verder.
Wat gaat dat verrekte makkelijk bij een 1400. Er zat niets echt vast. Alles ging met gepast geweld makkelijk los, binnen 2 uur de aandrijfassen eruit en alles rond de bak los (incl. auto op steuntjes zetten enz.)
De drukgroep zag er eigenlijk niet slecht uit, maar de plaat was wel echt versleten, de nagels waarmee de platen aan elkaar vast zitten, lagen aan de oppervlakte van de plaat. Morgen alles er weer onder schroeven, en dan moet ie weer een paar jaar mee kunnen.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)