7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 

De Duiville; Nieuwe Koppeling
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 714

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 17 mei 2008 08:41 PM
  [ # 91 ]

Geen probleem..

Aardige gasten.. weliswaar altijd een test op mijn ongeduld, maar ze leveren wel goed werk.. en mét garantie Wink

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 26 augustus 2008 01:48 AM
  [ # 92 ]

Louseberg was wel ok. Alleen had ie een bandje verkeerd om erop gezet.
Maar nu het volgende probleem:

bij mijn vriendin op het werk is er iemand bij het uitparkeren tegen de auto aangereden, schade; Een schaafplek op de kofferklep (10x10 cm met wat diepe krassen), achterlicht kapot, en een kras op de bumper.
Gelukkig heeft de veroorzaker zich gemeld, en het schadeformulier is ingevuld. Vandaag de auto even bij een schadebedrijf gebracht. Geschatte kosten; 1000 euro Shocked
Waarschijnlijk gaat er nog een schade-expert van de verzekering langskomen.

Ik heb het vermoeden dat de auto dan economisch total-loss gaat zijn. Maar ik wil de auto graag houden. Iemand er ervaring mee hoe dit gaat?

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450

Gepost: 26 augustus 2008 01:54 AM
  [ # 93 ]
Mighel schreef:

Louseberg was wel ok. Alleen had ie een bandje verkeerd om erop gezet.
Maar nu het volgende probleem:

bij mijn vriendin op het werk is er iemand bij het uitparkeren tegen de auto aangereden, schade; Een schaafplek op de kofferklep (10x10 cm met wat diepe krassen), achterlicht kapot, en een kras op de bumper.
Gelukkig heeft de veroorzaker zich gemeld, en het schadeformulier is ingevuld. Vandaag de auto even bij een schadebedrijf gebracht. Geschatte kosten; 1000 euro Shocked
Waarschijnlijk gaat er nog een schade-expert van de verzekering langskomen.

Ik heb het vermoeden dat de auto dan economisch total-loss gaat zijn. Maar ik wil de auto graag houden. Iemand er ervaring mee hoe dit gaat?

Zoiets heb ik ook gehad, winstgevende zaak Wink komt er op neer dat jij de dagwaarde van je auto krijgt uitgekeerd en wat jij verder met de auto doet is jouw zaak, het betekent niet dat als een auto financieel total loss is je er niet meer in mag rijden!

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 26 augustus 2008 02:02 AM
  [ # 94 ]

Maar hoef je dan het zgn “wrak” niet terug te kopen? Met m’n moeders Zx (technisch total-loss) kon ik het wrak terugkopen (voor 200 pleuro), maar toen niet gedaan.
Maar na uitkering van de dagwaarde werd toen het wrak automatisch eigendom van de verzekeringsmaatschappij.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6169

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 augustus 2008 02:34 AM
  [ # 95 ]

Je kunt ook laten uitkeren met behoud van wrak, dit in overleg met de expert.

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 26 augustus 2008 03:19 AM
  [ # 96 ]

Dan gaan we dat maar doen. DHZ reparatie kost me niet veel:
De kofferklep en het achterlicht weet ik wel te liggen op de sloop. Zal iets van 60 euro ofzo kosten. en dan de spoiler nog een beetje bijwerken met een spuitbusje.
De rest van het geld wordt dan gebruikt voor de nieuwe koppeling en schakelstangen. Eventuele rest van het geld gaat in de onderhoudspot.

Enig idee wat de dagwaarde is van een erg nette deauville (geen schade of krassen en net gepolijst), met een gereviseerde kop (5000 km terug), nieuwe banden, en Gti interieur met electrische ramen, cv, kmstand 135.000? 
800 euro?

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 augustus 2008 03:52 AM
  [ # 97 ]

Die 1000 euro is waarschijnlijk ook gebaseerd op een nieuwe kofferbak en spuitwerk.
De verzekering zal een stuk minder uit willen keren (voor de mooie deuk in de 16V vorig jaar was het eerste bod 300 euro Confused )
Maar wacht het maar even af, en als je iets van die orde krijgt kun je natuurlijk aandragen dat ie in waanzinnig goede staat is met aantoonbaar een gereviseerde kop e.d. en dat je toch minstens een bedrag wenst te krijgen waar je een technisch en optisch even goede voor terug kunt kopen. In hoeverre de verzekering van de tegenpartij daar in mee gaat is natuurlijk onduidelijk maar na dat verhaal kwam bij mij de tegenpartij met 2119 euro over de brug en dat was natuurlijk wel een stuk prettiger.

Ik heb het in mijn geval verder ook niet over een geschatte dagwaarde gehad maar gezegd dat ze iig maar eens moesten zoeken naar een soortgelijke auto met minstens dezelfde opties.

Dat de jouwe ook net intensief gepoets is zal ook zeker meehelpen, de mijne stond er toendertijd echt uitzonderlijk smerig bij.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 26 augustus 2008 09:28 PM
  [ # 98 ]
Mighel schreef:

Maar hoef je dan het zgn “wrak” niet terug te kopen? Met m’n moeders Zx (technisch total-loss) kon ik het wrak terugkopen (voor 200 pleuro), maar toen niet gedaan.
Maar na uitkering van de dagwaarde werd toen het wrak automatisch eigendom van de verzekeringsmaatschappij.

Ik denk dat dat dan het verschil is tussen financieel en technisch total loss, ik heb nooit iets gehoord over terugkopen oid.

Auto’s:

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 26 augustus 2008 09:30 PM
  [ # 99 ]
Mighel schreef:

De kofferklep en het achterlicht weet ik wel te liggen op de sloop. Zal iets van 60 euro ofzo kosten. en dan de spoiler nog een beetje bijwerken met een spuitbusje.
De rest van het geld wordt dan gebruikt voor de nieuwe koppeling en schakelstangen. Eventuele rest van het geld gaat in de onderhoudspot.

Enig idee wat de dagwaarde is van een erg nette deauville (geen schade of krassen en net gepolijst), met een gereviseerde kop (5000 km terug), nieuwe banden, en Gti interieur met electrische ramen, cv, kmstand 135.000? 
800 euro?

Volgens mij is dagwaarde niet onderhevig aan de staat van jouw auto, iig niet de staat van de banden oid.
Ik geloof dat er gewoon een vaste waarde voor staat endat zal zo’n 5 a 600 euro zijn.

Auto’s:

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 26 augustus 2008 09:34 PM
  [ # 100 ]
Mechuccio schreef:

Die 1000 euro is waarschijnlijk ook gebaseerd op een nieuwe kofferbak en spuitwerk.
De verzekering zal een stuk minder uit willen keren (voor de mooie deuk in de 16V vorig jaar was het eerste bod 300 euro Confused )

Jep en omdat die reparatiekosten hoger zijn dan de dagwaarde krijg je de dagwaarde uitgekeerd.
Zaak is dus dat de schadeexpert van de verzekering een goed verhaal krijgt te horen over wat er allemaal aan gedaan moet worden en dan besluit de volle mep te laten uitkeren.

Auto’s:

Profiel  

Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 26 augustus 2008 09:40 PM
  [ # 101 ]
Michielio schreef:
Mighel schreef:

800 euro?

Volgens mij is dagwaarde niet onderhevig aan de staat van jouw auto, iig niet de staat van de banden oid.
Ik geloof dat er gewoon een vaste waarde voor staat endat zal zo’n 5 a 600 euro zijn.

Das dus niet helemaal waar wat ik zei Razz
Hier staat wel goeie info;

Auto’s:

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 27 augustus 2008 01:06 AM
  [ # 102 ]

Ik kreeg met mijn auto na aanrijding met vrachtwagen ook een uitkering “met behoud van wrak”.. Het “wrak” heeft na deze economische total loss alweer 50.000 gereden.

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 27 augustus 2008 05:25 PM
  [ # 103 ]

@ michielio:

thnx voor de link, dat van expertisekosten wist ik niet, en zal ik dus ook even navragen.

Algemeen:
de papieren zijn gisteren op de post gedaan.
En verder ga ik maar eens bonnen en facturen verzamelen. Van de koprevisie heb ik geen bon, maar produceer ik wel Wink
En dan de gloednieuwe banden, nieuwe apk (2 weken terug), nieuwe stuurrubber, enz enz.

En voordat de expert komt, de auto goed schoonmaken van binnen en buiten.
Met een paar honderd ben ik al blij (ik ga het houden op 750 euro). Schadebedrijf zei 1000 euro schade. Zelf doe ik het voor minder dan 150 (2de hands kofferklep en achterlicht). Als er maar genoeg overblijft voor een nieuwe koppelingsset met toebehoren Wink

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 26 september 2008 01:55 AM
  [ # 104 ]

Nou de auto is gisteren naar het schadebedrijf geweest. Expert is langsgeweest en bood 450 euro incl “behoud van wrak”. Geen zin om nog er meer eruit te sleuren, dus heb maar getekend voor akkoord. Nu kan ik tenminste aan de gang met de auto.
De koppelingsset ligt al 2 weken ongeduldig te wachten, en dit weekend wordt het goed weer. Dus dit weekend gaat de nieuwe koppeling eronder.

De oude was/is nog niet echt versleten, maar drukgroep is niet meer super. Hij koppelt nogal zwaar, en ontkoppelt niet meer altijd goed.
Een nieuwe set was niet te duur, en zoveel werk kan het niet zijn Wink
De echte reden om hem te vervangen is dat ik de drukgroep niet meer vertrouw, en geen zin heb om van de winter onverwacht door de drukgroep te trappen. Dus liever nu met goed weer vervangen, dan onverwacht in de winter. In vergelijking met de Gti zou het makkelijk moeten zijn, en die heb ik toen buiten in februari gedaan sad blue

En als de koppeling vervangen is, moet de duiville zo goed als nieuw zijn. Vorig jaar beide ADALS en koelslangen, in mei de cilinderkop en DB-riem, in juli de banden, en nu de koppeling. Het is wel de meest verwende deauville van NL Wink .

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

Mighel
> 800 berichten

Gepost: 26 september 2008 06:56 PM
  [ # 105 ]

updeet:

vanmorgen begonnen aan de koppeling. Van 9 tot 13 uur met een uurtje pauze; bak is d’r af, morgen verder.

Wat gaat dat verrekte makkelijk bij een 1400. Er zat niets echt vast. Alles ging met gepast geweld makkelijk los, binnen 2 uur de aandrijfassen eruit en alles rond de bak los (incl. auto op steuntjes zetten enz.)
De drukgroep zag er eigenlijk niet slecht uit, maar de plaat was wel echt versleten, de nagels waarmee de platen aan elkaar vast zitten, lagen aan de oppervlakte van de plaat. Morgen alles er weer onder schroeven, en dan moet ie weer een paar jaar mee kunnen.

BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Profiel  

7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook