Bevestiging TomTom in Xantia
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 06 december 2007 11:48 AM

Sinds kort (dank u Sinterklaasje) heb ik een TomTom. Ideaal wat mij betreft. Momenteel bevestig ik Tom met de zuignap op de voorruit. Op zich prima, maar zou wat mij betreft beter kunnen (je hebt o.a. weerspiegeling in je voorruit en apparaat zit ver bij je vandaan omdat de ruit zo schuin loopt).

Het liefst zou ik hem willen bevestigen op de middenconsole waar de verwarmingsroosters zitten.

Beetje snuffelen leverde mij speciaal voor de Xantia type 2 dit op:

klik

Zitter er misschien Xantia rijders die hier ervaring mee hebben?

Als je wilt weten of het ook voor jou Citroen is moet je hier kijken:

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 24 december 2007 03:01 PM
  [ # 1 ]

Hoi, Gefeliciteerd !

Navigatie is zeker ideaal voor als je vaak naar onbekende plekken moet. Ik heb zelf een Mio P550 PDA met navigatie-functie. Deze bevestig ik ook met een zuignap en het armpje is lang genoeg dat de PDA uitsteekt over mijn dashboard (verder naar voren zit).
Ik stoor me niet vaak over glans. Ik neem aan dat je weet dat het contrast van je scherm bijgesteld kan worden ? Bovendien beschikt TomTom over een nacht-stand, waardoor een donkerder kleurenschema wordt toegepast (instellingen, eerste optie).
Als je toch voor een andere optie gaat, heb ik voor mijn model beugels gevonden die in het ventilatie-rooster klikken, wellicht ook voor de echte tomtom verkrijgbaar.

Suc6 !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 760

- 2CV 6 Club
Gepost: 24 december 2007 04:56 PM
  [ # 2 ]

Ik heb op het forum van de Xantiaclub al een topic gestart. Daar wat info gekregen. Kan idd een beugel voor het ventilatierooster bestellen (21 euro) en bij tomtom een houder die je weer op die beugel kunt vastschroeven.

Bij elkaar iets van 40 a 50 euro.

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297

Gepost: 24 december 2007 05:09 PM
  [ # 3 ]

Ik zelf ben geen voorstander om de navigatie voor de ventielatie te plaatsen immers de warme lucht kan te warm zijn voor de tomtom plus het verstoord de lucht circulatie.
Ik zelf heb het geluk gehad dat de vorige eigenaar een handsfree set in de wagen heeft gehad en naast de ventielatie luiken (rechts er van zoals op de 2e link) er gaatjes waren waar een zuignap op paste deze komt wel iets voor bij de rand maar niet storend ik heb daar gewoon de raamzuignap op gemaakt de arm in een goede positie geen last van glinsteren en de bedrading kan mooi naar beneden hangen langs de radio zeg maar. ideaal en gewoon frisse lucht moet je het natuurlijk wel ff over je hart verkrijgen om 1 of 2 gaatjes te schroeven. maar je hebt er enorm veel plezier van. inmiddels heb ik een nokia met navigatie ook voor telefoons is het een ideale plek. hoop dat je er wat mee kunt en mocht je besluiten hem toch voor de ventielatie te plaatsen zet de verarming niet te hoog haha.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 30 december 2007 02:09 AM
  [ # 4 ]

Mijn vorige navigatie was een Palm Tungsten T3 met losse Holux GPS antenne. Ondanks dat beiden op de auto-accu waren aangesloten en niet in de directe warme luchtstroom van de ventilatie, liep de batterij harder leeg als dat de auto kon opladen.
De omstandigheden waren :
Auto : DS
Bevestiging : voorruit
Temperatuur buiten : 30+ graden
Temperatuur binnen : Aan onze transpiratie te rekenen minstens 10 graden warmer
Rit : Davos Zwitserland - Eindhoven ongeveer 1000 km.

De batterij was na ongeveer 400 km leeg, nadat we ongepland van de snelweg gestuurd waren door tomtom, misschien ook wel een warmte-kwaaltje.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125

Gepost: 01 januari 2008 05:16 PM
  [ # 5 ]

TomTom

Beste Willeam.

Gefeliciteerd met je TomTom. Je zal er veel plezier van hebben (spreek uit ervaring). De laatste plaats waar je de TomTom moet plaatsen is voor de ventilatieroosters. Afwisseld warme en koude lucht is niet bevorderend voor de levensduur van je helpende hand Very Happy . Ook is een lage montage af te raden. Als je aan het sturen bent, en een aanwijzing krijgt, dan zul je merken dat je de neiging hebt om naar beneden te gaan kijken. M.n. op het laatste stukje van de reis, in een bijvoorbeeld een woonwijk met veel zijstraten. Je kunt de TomTom beter zo laag mogelijk bovenop je dashboard tegen de voorruit monteren. Dan blijf je visueel contact met de weg houden en kun je de kaart weergave met de werkelijke situatie vergelijken zonder je ogen van de weg te nemen.

Veel succes very good

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  

Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1170

Gepost: 01 januari 2008 11:11 PM
  [ # 6 ]

Ik heb sinds 2 maanden een MIO320 breedbeeld. Net als bij het systeem van Bartjes zit er een voldoende lang bevestigingsarmpje aan om het systeem gewoon op de voorruit te kunnen bevestigen en er -indien nodig- gemakkelijk bij te kunnen. Dat geldt zowel voor de Xantia als voor de BX. Verder deel ik ook vanuit mijn ervaringen de mening van Hydro-pneumatique v.w.b. de plaatsing van het schermpje.
Veel gemak en plezier! Wink

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook