Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nou heppik vandaag een oliewissel laten uitvoeren bij de ATU, zie ik dat ze er 10W40 half-syntheet en een FRAM-filtertje op hebben gegooid…
Teruglezend in een aantal topics mag ik aannemen dat dit filtermerk niet je-van-het is…wat nu?
Over de olie ben ik niet zo bang; de auto werd/wordt veel gebruikt dus echte aangekoekte rotzooi zal er niet ingezeten hebben, al zat er wel mineraal in en nu dus half-syntheet.
Moet ik me zorgen maken, ik heb immers geen zin in een http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=186431 - verhaal…
Wie kan er een zinnig woord over kwijt?
Mijn dank
EDIT:
een telefoontje naar ‘CitroVille’ deed me geruststellen: ondanks dat er Purplux opmoet zal FRAM geen problemen geven, maar is kwalitatief wel minder.
Olie moet geen probleem zijn, zeker als een auto regelmatig wordt ingezet zal het met sludge wel meevallen.
Zucht…
Ik hou m’n oliedruklampje wel efkes in de gaten.
‘Spirit of avant-garde’

Totaal aantal Berichten: 2791
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Pascal schreef:Over de olie ben ik niet zo bang; de auto werd/wordt veel gebruikt dus echte aangekoekte rotzooi zal er niet ingezeten hebben, al zat er wel
Fram is idd rotzooi, niet gebruiken.(neem Purflux, Mann,..)
Het rijden beinvloed de aankoeking sterk, maar een Minerale olie blijft een olie van mindere kwaliteit…
Zou zeggen hou de kleur van de olie in het oog, en als ze zwart is laat ze verversen(spoelen kan ook maar daar moet je helemaal mee oppassen).
Allegeluk is het al een benzine, die hebben minder afzetting/sludge
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.