Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
@fluidphreak: DriverD rijdt rond met een afdekking voor de gril. Dat zou zomaar een heleboel uit kunnen maken. Uit de tijd dat ik in een GSpecial rondreed vond ik de kachel ook niet altijd even geweldig. Maar ja, dat grilhoesje zat er bij mij niet bij.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De GS valt nog lekker op ook zo in de sneeuw
Leuk ding, mooie foto’s
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt!
We genieten echt van deze GS.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het GS-je loopt heel goed op LPG, maar op benzine (starten we altijd op) de laatste tijd iets minder.
Ondanks de nieuwe (mechanische) benzinepomp hield de auto in op benzine.
Vandaag maar eens een electrische pomp gescoord en die gemonteerd. Mechanische pomp eraf, afdekplaatje gemaakt, benzine-afsluiter eraf, en in plaats daarvan de Hardi-pomp.
GS-je heeft nu meteen benzine als het contact aan gaat en de schakelaar op “Benzine” staat.
Motor loopt nu ook weer als een naaimachientje op benzine.
Foto’s:
(Foto’s zijn klikbaar voor vergroting)
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Hee, dit soort plaatjes ken ik ergens van
Mooi werk ook met dat afdekplaatje.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik kreeg van een wegenwachter ooit de tip om in m’n DS een extra benzinepompje te monteren naast de mechanische. Bijvoorbeeld uit een Daihatsu Cuore (een debiet van niks). Nooit gedaan. Maar helemaal vervangen kan natuurlijk ook. Slim.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt. Goede tip van die wegenwachter. Bij onze Panhard zit er ook een mechanische- en een elektrische pomp in.
Bij de GS ligt de mechanische pomp nu in de kofferbak, klaar om in te vallen, indien nodig.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vreemd. ik start gewoon op lpg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe kan het eigenlijk dat een moderne LPG (G3) installatie niet op LPG kan starten en zo’n fijne GS wel
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Onze GS kan op LPG starten en op benzine. Benzine gaat alleen nog sneller nu.
Of een G3-installatie niet op LPG kan starten weet ik niet?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nou ja de mijne in elk geval niet, zo is het mij ook uitgelegd dat de auto op benzine hoort te starten en automatisch overschakeld naar LPG.
Het heeft ook duidelijk iets met temperaturen te maken, in de winter duurt het langer voordat het systeem overschakeld dan in de zomer.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Door het starten op benzine hou je natuurlijk wel het benzine systeem “gangbaar” en de benzine in de tank fris.
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Arjan Verkade schreef:Nou ja de mijne in elk geval niet, zo is het mij ook uitgelegd dat de auto op benzine hoort te starten en automatisch overschakeld naar LPG.
Het heeft ook duidelijk iets met temperaturen te maken, in de winter duurt het langer voordat het systeem overschakeld dan in de zomer.
bijna altijd zit er een override op de schakelaar zodat je em op gas kan starten.
Het wordt niet gedaan om backfire te voorkomen. Een backfire op een injectie verkloot vaak de luchtmassa meter en dergelijke onderdelen.
Verder worden de injectoren dan ‘gesmeerd’.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wellicht wat offtopic, maar mijn LPG installatie heeft geen override stand om op LPG te kunnen starten.
Ik twijfel overigens of ik wel een luchtmassa meter heb. Volgens mij zie ik bij het luchtfilterhuis geen stekkers voor een sensor.
Goede tip! Dan is overschakelen tussen de 2 brandstoffen een stuk makkelijker in de vroege morgen.
Welke Hardi pomp heb je gebruikt? 0,15 bar?
Even een zijspoor; Wat denk je dat het minste vermogen kost, mechanisch of elektrisch?