22 van de 25
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
De GS X3 van DriverD
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 december 2010 01:19 PM
  [ # 316 ]

@fluidphreak: DriverD rijdt rond met een afdekking voor de gril. Dat zou zomaar een heleboel uit kunnen maken. Uit de tijd dat ik in een GSpecial rondreed vond ik de kachel ook niet altijd even geweldig. Maar ja, dat grilhoesje zat er bij mij niet bij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 december 2010 08:33 PM
  [ # 317 ]

De GS valt nog lekker op ook zo in de sneeuw Wink

Leuk ding, mooie foto’s Smile

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 december 2010 10:17 PM
  [ # 318 ]

Bedankt!
We genieten echt van deze GS.  gooi

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 januari 2011 10:55 PM
  [ # 319 ]

Het GS-je loopt heel goed op LPG, maar op benzine (starten we altijd op) de laatste tijd iets minder.
Ondanks de nieuwe (mechanische) benzinepomp hield de auto in op benzine.
Vandaag maar eens een electrische pomp gescoord en die gemonteerd. Mechanische pomp eraf, afdekplaatje gemaakt, benzine-afsluiter eraf, en in plaats daarvan de Hardi-pomp.
GS-je heeft nu meteen benzine als het contact aan gaat en de schakelaar op “Benzine” staat.
Motor loopt nu ook weer als een naaimachientje op benzine.

Foto’s:
(Foto’s zijn klikbaar voor vergroting)

Citroen!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 16 januari 2011 01:03 AM
  [ # 320 ]

Hee, dit soort plaatjes ken ik ergens van Wink

Mooi werk ook met dat afdekplaatje.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 januari 2011 09:38 PM
  [ # 321 ]

Ik kreeg van een wegenwachter ooit de tip om in m’n DS een extra benzinepompje te monteren naast de mechanische. Bijvoorbeeld uit een Daihatsu Cuore (een debiet van niks). Nooit gedaan. Maar helemaal vervangen kan natuurlijk ook. Slim.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 januari 2011 10:09 PM
  [ # 322 ]

Bedankt. Goede tip van die wegenwachter. Bij onze Panhard zit er ook een mechanische- en een elektrische pomp in.
Bij de GS ligt de mechanische pomp nu in de kofferbak, klaar om in te vallen, indien nodig.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 januari 2011 12:52 PM
  [ # 323 ]

vreemd. ik start gewoon op lpg.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 januari 2011 12:58 PM
  [ # 324 ]

Hoe kan het eigenlijk dat een moderne LPG (G3) installatie niet op LPG kan starten en zo’n fijne GS wel Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 januari 2011 01:32 PM
  [ # 325 ]

Onze GS kan op LPG starten en op benzine. Benzine gaat alleen nog sneller nu.
Of een G3-installatie niet op LPG kan starten weet ik niet?

Citroen!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 januari 2011 01:59 PM
  [ # 326 ]

Nou ja de mijne in elk geval niet, zo is het mij ook uitgelegd dat de auto op benzine hoort te starten en automatisch overschakeld naar LPG.

Het heeft ook duidelijk iets met temperaturen te maken, in de winter duurt het langer voordat het systeem overschakeld dan in de zomer.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 januari 2011 04:22 PM
  [ # 327 ]

Door het starten op benzine hou je natuurlijk wel het benzine systeem “gangbaar” en de benzine in de tank fris.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 januari 2011 06:04 PM
  [ # 328 ]
Arjan Verkade schreef:

Nou ja de mijne in elk geval niet, zo is het mij ook uitgelegd dat de auto op benzine hoort te starten en automatisch overschakeld naar LPG.

Het heeft ook duidelijk iets met temperaturen te maken, in de winter duurt het langer voordat het systeem overschakeld dan in de zomer.

bijna altijd zit er een override op de schakelaar zodat je em op gas kan starten.

Het wordt niet gedaan om backfire te voorkomen. Een backfire op een injectie verkloot vaak de luchtmassa meter en dergelijke onderdelen.

Verder worden de injectoren dan ‘gesmeerd’.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 januari 2011 06:10 PM
  [ # 329 ]

Wellicht wat offtopic, maar mijn LPG installatie heeft geen override stand om op LPG te kunnen starten.

Ik twijfel overigens of ik wel een luchtmassa meter heb. Volgens mij zie ik bij het luchtfilterhuis geen stekkers voor een sensor.

Profiel  
 
pmd (verbannen)
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 26-04-2010

Gepost: 19 januari 2011 03:06 PM
  [ # 330 ]

Goede tip! Dan is overschakelen tussen de 2 brandstoffen een stuk makkelijker in de vroege morgen.
Welke Hardi pomp heb je gebruikt? 0,15 bar?

Even een zijspoor; Wat denk je dat het minste vermogen kost, mechanisch of elektrisch?

Profiel  
 
 
22 van de 25
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook