Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Geduld, hij komt vanzelf wel een keer voor wat meer snelheid.
Welnee, als ik vind dat ie te langzaam gaat worden, rij ik gewoon weer een paar dagen in mijn ami8. Lijkt de GtiT daarna weer prima erg snel te zijn, scheelt een hoop duiten ook!
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo is het maar net, door in andere auto’s te rijden waardeer je de CX des te meer
mmm dit weekend achtergekomen dat de toerenbegrenzer bij 6k toeren/min actief wordt

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké dat wou ik nog een keer weten
Goed inmiddels ben ik erachter dat het geen zin heeft, het schakelen rond de 5.500 rpm gaat eigenlijk vanzelf dan is de fut er wel uit.
ja maar jij hebt een T2 he

- CX 25 GTi Turbo 2
Wat uitleg?
Trekt een Turbo 1 blok makkelijker door naar een hoog toerental?
ik merkte weinig terugval in trekkracht. Aangezien ik niet in een standaard T1 rijd kan ik weinig zeggen over “DE T1”.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Een T1 trekt inderdaad iets makkelijker door naar een hoog toerental. De turbo is een fractie groter. De T1 heeft max vermogen bij 5500rpm als ik het goed heb, de T2 bij 5000rpm. De T1 heeft iets hogere turbodruk nodig en iets meer toeren om hetzelfder vermogen te maken als de T2 met die lagere compressie. De turbo van de T2 begint hem flink te beperken vanaf ongeveer 4750rpm%+440mbar schat ik zo.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké dat merk ik ook goed, bij flink gas geven schakel je vaak automatisch zo rond de 5000 rpm.
Ja maargoed jij hebt dan ook nog eens een “onechte” T2 (geen 666 iig)

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik heb nog niet in een niet aangepast 666 gereden, maar ik vermoed dat het niet erg veel uitmaakt. Ik heb ook geen idee of de kat nog goed is of dat het gewoon een open pijp is inmiddels
Ook qua verbruik valt mijn CX niet tegen als ik wel eens zo hier de andere berichten lees…

Totaal aantal Berichten: 1358
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
De T1 en T2 hebben volgens Citroën beiden hun maximaal vermogen van 122 kw op 5000t/m.
De T2 met kat heeft zijn maximum vermogen van 113kw op 4750t/m, deze motor is aanzienlijk minder snel als zijn 2 andere soort genoten.
De T1 gaat zeer vlot naar en zelfs boven de 5500t/m en als je echt het het maximum aan trekkracht er wil uit halen moet je met volgas boven de 5500 overschakelen.
Zo kom je in de volgende versnelling met volle turbo druk,spijtig genoeg kunnen de TRX’n dit in de lagere versnellingen zelfs bij droog weer niet aan.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

- CX 25 GTi Turbo 2
Welke versnelling bedoel je? van 1 naar 2 of van 2 naar 3?
Toch wel jammer dat de dame nu ineens een spoor van groene druppels achter zich begon te laten vallen vanaf gisteren middag. Aangezien t behoorlijk lekt verdenk ik een drukretour, mgl van het verdeelblok.
met 3 liter lhm extra net uit en thuis gekomen.
Thuis aangekomen was de stuurbekrachtiging alweer niet meer aanwezig.
Maakt het allemaal wel avontuurlijk, net nu het allemaal een beetje saai begon te worden.