39 van de 42
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 maart 2010 11:51 AM
  [ # 571 ]
Evan schreef:

dan ook meteen de diravi stuurkolom vervangen door een exemplaar wat niet zwaar stuurt bij lage snelheid.

Bereid je voor. Het schijnt een takke klus te zijn. Uitgaande van een in elkaar zittende auto heeft een specialist me pas geleden voorgehouden op een halve dag voor uit- en inbouwen te rekenen en dan een halve dag om ervoor te zorgen, dat de auto na de operatie met stuur los rechtuit rijdt. Ik sta voor hetzelfde. Wordt bij de volgende beurt effe slikken. very very sad

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 maart 2010 12:12 PM
  [ # 572 ]

Mij lukte het bij een serie2 laatst in 3 uur incl afstellen. Haha. Iets zegt me dat die specialist er weinig zin in heeft….
(het woordje specialist geeft me overigens ook jeuk maar dat terzijde)

Nu de kappen eraf liggen gaat het misschien wel sneller.
Als de donor-stuurkolom is uitgebouwd in geblokkeerde positie en je de wielen rechtuit laat staan bij uitbouwen en weer inbouwen valt het met afstellen hardstikke mee….

De stuurkolom hangt maar in 4 bouten en de connecties met leidingen in de motorruimte is ook geen onoverkomelijk probleem Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 26 maart 2010 12:26 PM
  [ # 573 ]

Yuri en David wisten me te vertellen, dat het een rottig klusje is waar voor een perfect resultaat lang werk in zit. Het was niet de bedoeling het werk af te poeieren, niet van David althans.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 maart 2010 12:37 PM
  [ # 574 ]

ja goed, je moet ook ‘t filtertje in de dikke leiding even schoonmaken enzo. Maar mijn ervaring is dat het vervangen van een stuurkolom het gewenste resultaat al biedt. Perfect is in mijn ogen gewoon een goed sturende rechtuit rijdende auto. Als de sporing goed staat hoef je alleen de excenter tussen stuurkolom en stuurhuis af te stellen. En dat is geen halve dag werk. Net zomin als het uit- en inbouwen van de stuurkolom zelf. Margoed als alles tegen zit kan het wel wat langer gaan duren natuurlijk Smile
De oorzaak van het niet goed sturen lijkt de tijd dan de klepjes in de ztuurkolom slijten, het is ook altijd 1 kant op die echt zwaar stuurt.
Ik ga er nog eens een uit elkaar peuteren om te zien hoe het zit. Geen fiducie dat ik m ook weer goed werkend in elkaar krijg. Op foto’s die ik er eerder van zag is het toch redelijk complex en kwa afstelwerk van het mechanisme ..... wordt je niet blij.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 28 maart 2010 04:23 PM
  [ # 575 ]

Gister even onder mijn eigen motorkap gekeken maar een stuurkolom uitbouwen lijkt me inderdaad een takkeklus.

Trouwens mijn eerste gedachte gaat uit bij het zwaar sturen bij lage snelheid naar de aansturing hiervan.
Volgens mij is dat dat plastic ding zeg maar een soort reservoir met een centrifugaal regelaar erin.
Deze word aangestuurd door een kabel uit de versnellingsbak vandaan.

Ik heb even het werkplaatsthandboek bekeken het lijkt mij als deze inwendig is versleten of vervuild is de aansturing naar de stuurkolom ook minder word.
Misschien is het handig om deze als eerste te vervangen gaat vlgs mij wat makelijker dan een stuurkolom.

Of heb ik het mis!!!!!!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 28 maart 2010 11:40 PM
  [ # 576 ]

Ik ben er niet eens aan toe gekomen.
Wel is de sierstrip die op de laatste meeting behoorlijk op half 7 hing weer op zijn plaats gezet.
Ik ben met tussenpozen de hele dag bezig geweest met die lekkage. Het meest intrigerende vond ik dat er maar LHM bleef lekken ondanks dat die ik kleine octopus toch voldoende gepatcht dacht te hebben. (binnenkort ook maar vervangen). Uiteindelijk kwam het uit de buurt van de remservo. En bleek dat 2 tegen elkaar schurende HD leidingen beide langzaam druppelden….. Daar was ik niet zo blij mee. Vooral niet omdat je in die hoe er bijna onmogelijk bij kunt. Een leidingkje was die van voren komt naar de remservo toe. De andere loopt van de remservo naar het hogedrukventiel/manocontactblok onderaan het schutbord.
Ik vervang liever 3x de stuurkolom dan dat ik deze leidinkjes binnenkort weer moet vervangen…....
Maar nadat ik ze eruit gepield had en 2 leidinkjes had nagemaakt en weer op de juiste plek had teruggepield was de wagen wel droog en kon ik met een gerust hart weer de weg op…. Toch blij dat ik afgelopen weekend die lekkage aangepakt heb. Ik ben niet zo blij met het idee van een lek in het primaire circuit van je remsysteem…..

Het is echt de stuurkolom die voor problemen zorgt. Been there, done that; met de zelfde symptomen en ook dezelfde oplossing.
Die stuurkolom moet dus nog maar even wachten. Misschien volgend weekend, alstie mazzel heb.

anyway zondag even een goede 400km achter de wielen gelaten en het systeem is nog steeds lekvrij Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 april 2010 11:11 PM
  [ # 577 ]

ondanks dat de patches het hielden vandaag maar even het octopusje vervangen.
Voelt een stuk beter Very Happy

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 april 2010 11:15 PM
  [ # 578 ]

Is ook weer erg fleurig, toch? Al die leuke kleurtjes. Cool

Lente onder de motorkap.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 april 2010 11:20 PM
  [ # 579 ]

helaas is t een VDL mod octopus, dus niet zo fleurig Wink gewoon mooi zwart is ook niet lelijk.
Die leuke van jullie bewaar ik even…. Er staan hier namelijk nog 3 cxen waar er een in moet dus dan komt ik er al 1 tekort Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 april 2010 12:10 AM
  [ # 580 ]

Vandaag nog even goed werk verricht: een corvette stond bij de afrit voor t stoplicht stil. Deze even naar een veilige haven getrokken en toen gejumpstart. Heeft toch wel zin om 2 soorten kabeltjes bij je te hebben Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 mei 2010 01:40 PM
  [ # 581 ]

Op CM gisteren nog wat spullekes voor de limousine gescoord: 4 deurpanelen in leer, waarvan de voorste echt heel krom zijn. Maar dat mag de pret niet drukken want de prijs was alleszins redelijk. En ook een linker chromen spiegel voor relatief wienig.
Evenals een rvs voorbumpertje in strakke staat….
Verder nog wat (niet noodzakelijk maar wel verdomde handig) gereedschap gekocht en toen was het geld weer op Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 02 mei 2010 03:07 PM
  [ # 582 ]

He zag je nog voorbij schuiven toen nog met lege handen hahaha ik kon verder niet slagen op wat kleine spulletjes na dan.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 mei 2010 08:25 PM
  [ # 583 ]

(rugzak zat al vol) Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 juli 2010 12:40 AM
  [ # 584 ]

onlangs een set windgeleiders rondom gekregen van een CX-vriend. Dus nu ook die dingen voor de achterportieren van de GTIT.
Op naar meer Johnny-accesoires

Morettes liggen ook al klaar. Helaas staat de GTiT tot maart volgend jaar op stal.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 juli 2011 01:47 AM
  [ # 585 ]

Er is nog niets veranderd. De Gtit staat nog waar die stond. Maar er is wel zicht op een LPG installatie zodra bruintje t weer kan trekken.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
39 van de 42
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook