6 van de 42
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Evans Gti Turbo: laadstroomlampje kuren?
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 september 2008 07:59 PM
  [ # 76 ]

Dat is toch om vuil tegen te houden, dat roostertje, anders verstopt de hele boel en gaat het nog harder rotten????
Maak nou eens foto’s…..  Rolling Eyes
Wink

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 september 2008 08:03 PM
  [ # 77 ]

Respect hoor! En ik ben ook wel erg benieuwd naar foto’s…

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 september 2008 08:10 PM
  [ # 78 ]
garagestmarien schreef:

Dat is toch om vuil tegen te houden, dat roostertje, anders verstopt de hele boel en gaat het nog harder rotten????

zonder koker kan het ook prima? en dan hoeft er geen roostertje voor, of is dit een overblijfsel van S1 cx-en?

en foto’s tja. Wendela, jij heb waarschijnlijk toch de primeur Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 september 2008 09:30 PM
  [ # 79 ]

kom ik er achter dat dit ding na 2002 nooit meer gekeurd is geweest en dus ook niet meer gereden heeft. Dan begrijp ik ook wel al die contactproblemen.
Ze stond nu overigens al een jaar in mijn bezit te wachten op wat TLC….  Surprisedops:

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 september 2008 01:42 AM
  [ # 80 ]

pfff bak ligt er naast.
met het blok nog in het subframe. Dat doen we dus ook niet meer op die manier.. want dat werkt niet makkelijker.

Anyway, het druklager maakt goede herrie. Maar heeft vreemd genoeg weinig speling. MAW die is gewoon inter verroest door te weinig gebruik….. Lekker is dat. de rest van de koppeling is namelijk in best oke staat. Maargoed nu gaat er dan maar een nieuwe in. Aangezien het toplager ook geluid maakt zal ik die maar meteen mee vervangen…..

Dus morgen even op zoek naar een lagerboer hier in de buurt…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 september 2008 03:55 AM
  [ # 81 ]

aandrijfassen opnieuw gehoesd.

nu nog even enkele hydroliekleidingen vervangen die echt hun beste tijd gehad hebben. Als ze na verbuigen gaan lekken…... dan is er niet veel meer van over he Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 september 2008 03:58 AM
  [ # 82 ]

toplager:
SKF 6302-2RS1

moet volgens de lagerspecialist C3 zijn.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 september 2008 10:01 AM
  [ # 83 ]

Bijna klaar voor een proefritje.  Wink

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 september 2008 12:24 PM
  [ # 84 ]

jahoor,

maar eerst moeten we ook nog alle leidingen van het achtersubframe vervangen…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 september 2008 09:34 PM
  [ # 85 ]

Aaarghh!!!

Koppeling zit erin, bak op zijn plek maar vraag niet hoe! Volgende keer toch maar even het blok en bak van het subframe lichten!

maargoed, bijna alles is nu los geweest en dus ook gangbaar….

oliefiler meteen vervangen. Daar kan je nu toch goed bij. Meteen de warmtewisselaar goed schoongemaakt en 1 koelslang van de warmtewisselaar gerepareerd, die vertoonde wat scheurtjes op de buitenhuid.

nu nog steeds die leidingen he….

en dan nog de voetenbak binnenzijde van de auto. enzo!

oliewissel ook nog natuurlijk, al ben ik vandaag vergeten olie te halen!

gewoon 15w 40 toch?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 september 2008 09:53 PM
  [ # 86 ]
Evan schreef:

gewoon 15w 40 toch?

Jep Wink

Er zijn ook mensen die op iets anders rijden, maar volgens mij werd dit officeel voorgeschreven Wink

Bij mij hadden ze er 5w40 in gedaan, de garage kwam daar zelf achter en heeft het kostenloos vervangen door 15w40 aangezien ze het niet lekker zat Wink

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 02 september 2008 10:35 PM
  [ # 87 ]

15W40 is een mogelijkheid.

Citroën schrijft 10W40 voor en na 11/‘85 15W50.

Ik heb altijd al op 15W50 gereden.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 september 2008 11:49 PM
  [ # 88 ]

dank voor de info!

ik zal eens op zoek gaan naar 15W50. Dit blokje moet eigenlijk gewoon nog heeeeel lang mee….
    De rest van de auto zal het wel redden nu denk ik Smile


Het lukt dus niet de auto deze week af te krijgen…. Ik moet morgen naar F. en ben waarschijnlijk begin volgende week terug….

Nog even velgjes gereed maken voor een prestige in frankrijk nu en dan ga ik weer naar huis….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 september 2008 12:20 AM
  [ # 89 ]

Nog even een hele domme vraag: is dit nou een 2400 of een 2500? Wat is de juiste motorcode?  Surprisedops:

Profiel  
 
trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 08-01-2005

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 03 september 2008 12:24 AM
  [ # 90 ]
garagestmarien schreef:

Nog even een hele domme vraag: is dit nou een 2400 of een 2500? Wat is de juiste motorcode?  Surprisedops:

Een 2500 met motor code M25/662 (1GJ07)

De 2400 is nooit met Turbo geleverd.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
6 van de 42
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook