3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Koppakking lek (vervolg verwarming defect)
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 16 december 2007 07:01 PM
  [ # 31 ]

De ANWB is langs geweest en zei dat misschien ook de waterpomp niet meer goed werkt waardoor die temperatuurmeter zo instabiel is. Hij zei dat ie dan ook lucht kan aanzuigen. Dan geeft ie in 1x een klots water door en dan even niet en dan weer wel enz enz. Maar de radiator werd echt niet heet, wel warm. Hij zei ook dat er misschien een korrel in kan zitten (iemand idee waarvoor) in het koelsysteem.

Nu weet ik nog steeds niks meer

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 21 december 2007 03:50 PM
  [ # 32 ]

Koppakking is dus wel mooi lek, maandag op zn vroegst kan het pas…

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 31 december 2007 07:20 PM
  [ # 33 ]
Ropniko schreef:

Zojuist even geregistreerd omdat ik toevallig dezelfde symptonen kreeg afgelopen week. Heb een Xsara Coupé 1.4i uit 1998 begin 2007 gekocht voor 1950 euro en heb nu blijkbaar ook last van een lekke koppakking. Er staat nu ruim 168.000 Km op de teller. Wat zouden jullie zeggen? Laten repareren en doorrijden? of op zoek naar een andere auto?

r1ch, hoeveel ben je uiteindelijk kwijt voor de reparatie?

Reparatie gaat 400 euro kosten incl vlakken. bij de dealer ben je al gauw 1.000 - 1.500 kwijt. Als de auto voor de rest goed is zal ik hem laten maken. Maar zo de auto wegdoen is ie niks waard he….

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2007 07:21 PM
  [ # 34 ]

Een Xsara voor 1950 euro met nog lang geen 2 ton op teller Shocked
Dat vind ik een scherpe prijs Wink

Als je verder gewoon tevreden over de auto ben zou ik het laten fixen, je weet verder wat je heb en kan je weer een tijdje verder Cool

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 31 december 2007 07:26 PM
  [ # 35 ]
Arjan Verkade schreef:

Een Xsara voor 1950 euro met nog lang geen 2 ton op teller Shocked
Dat vind ik een scherpe prijs Wink

Als je verder gewoon tevreden over de auto ben zou ik het laten fixen, je weet verder wat je heb en kan je weer een tijdje verder Cool

Ik zou het ook laten maken ... succes

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 31 december 2007 08:14 PM
  [ # 36 ]
Ropniko schreef:

Thnx voor de snelle antwoorden! Pure frustratie vandaag met een kapotte auto.. 2 januari direct een afspraak maken en laten fixen. r1ch.. waar heb jij het laten doen? Niet bij een dealer blijkbaar.. (400 euro is wel erg netjes!)

Er komt geen factuurtje Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 31 december 2007 08:28 PM
  [ # 37 ]
r1Ch schreef:

Reparatie gaat 400 euro kosten incl vlakken. bij de dealer ben je al gauw 1.000 - 1.500 kwijt. Als de auto voor de rest goed is zal ik hem laten maken. Maar zo de auto wegdoen is ie niks waard he….

Ropniko, welkom om te beginnen Razz

Jij heb een 1.4i, dat is minder werk en goedkoper dan de 1.6 16V die r1Ch heeft, maar het blijft een duur grapje bij de dealer. Als je het zelf doet, dan gok ik dat je c.a. 300 euro kwijt ben, wil je het goed doen zodat je voorlopig klaar ben, reken dan op c.a. 400 euro. Denk hierbij aan de waterpomp, klepseals, thermostaat, allemaal zaken die je zo effe kan meepakken als je toch al aan de kop begint.

Aangezien koppakkingen van dit type motor zo een beetje mijn hobby zijn geworden en ik de Xsara een warm hart toe draag, wil ik je best wel helpen. Als het een BX was, dan zou ik zeggen, in de shredder met dat ding Wink

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 04 januari 2008 09:07 PM
  [ # 38 ]

Heb de auto inmiddels weer… Maar verder nog geen goed nieuws te melden. Koppakking is vervangen (was overigens niks mis mee zei hij), waterpomp was aan gort (vervangen). Hij zei dat er allemaal smerige aanslag in de cilinders zat (schijnt middel te zijn tegen lekke koppakking). Dit heeft hij allemaal verwijdert…

Hij heeft een test rit gemaakt en de verwarming wordt alleen warm als je hard rijdt zegt ie… Wat kan dit zijn?

Maar de auto loopt ook gelijk warm (+120 graden)... Hij zei dat die sensor stuk is en daar komt nog een nieuwe in… Ik kon het dus “negeren” zei die als die “stop” aangaf.

Overigens moet ik wel zeggen dat ie wel rustiger klinkt dan voorheen.
Er zit nu ook tijdelijk kraanwater in het reservoir om al het smerige spul proberen weg te spoelen, ik hoop dat dit gaat lukken…

Als het dan nog niet goed is, moet ik mn xsara denk ik gedag zeggen, of iemand wil er ff na kijken…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 januari 2008 05:12 AM
  [ # 39 ]
r1Ch schreef:

Als het dan nog niet goed is, moet ik mn xsara denk ik gedag zeggen, of iemand wil er ff na kijken…

Je ben altijd welkom bij mij, vind dit wel een leuke uitdaging Razz

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 05 januari 2008 11:32 AM
  [ # 40 ]
ZX1.4i schreef:
r1Ch schreef:

Als het dan nog niet goed is, moet ik mn xsara denk ik gedag zeggen, of iemand wil er ff na kijken…

Je ben altijd welkom bij mij, vind dit wel een leuke uitdaging Razz

Hij zei ook dat lang rit deze week moest maken, rotterdam is gauw 150 km voor mij Smile Wink

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 05 januari 2008 02:40 PM
  [ # 41 ]
r1Ch schreef:

Maar de auto loopt ook gelijk warm (+120 graden)... Hij zei dat die sensor stuk is en daar komt nog een nieuwe in… Ik kon het dus “negeren” zei die als die “stop” aangaf.

Tuurlijk… En de gevolgschade, betaalt híj die…?  Rolling Eyes

r1Ch schreef:


Er zit nu ook tijdelijk kraanwater in het reservoir om al het smerige spul proberen weg te spoelen, ik hoop dat dit gaat lukken…

Goeie periode voor kraanwater, de winter! Maar goed, de ‘reparatie’ was in ieder geval ‘n stuk goedkoper! Toch?

Gr Martijn

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 05 januari 2008 02:54 PM
  [ # 42 ]
Martijn de Ruijter schreef:
r1Ch schreef:

Maar de auto loopt ook gelijk warm (+120 graden)... Hij zei dat die sensor stuk is en daar komt nog een nieuwe in… Ik kon het dus “negeren” zei die als die “stop” aangaf.

Tuurlijk… En de gevolgschade, betaalt híj die…?  Rolling Eyes

r1Ch schreef:


Er zit nu ook tijdelijk kraanwater in het reservoir om al het smerige spul proberen weg te spoelen, ik hoop dat dit gaat lukken…

Goeie periode voor kraanwater, de winter! Maar goed, de ‘reparatie’ was in ieder geval ‘n stuk goedkoper! Toch?

Gr Martijn

Van de week komt er weer koelvloeistof in, maar nu moet er kraanwater in om het hele systeeem te reinigen…

En er is ook motorreiniger ingegooid, iemand ervaring hiermee?

Gr Richard

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27944
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2008 03:04 PM
  [ # 43 ]

Even voor de duidelijkheid, waar doe je motorreiniger in?
Door je olie, of KVS, of?

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 05 januari 2008 03:09 PM
  [ # 44 ]
Arjan Verkade schreef:

Even voor de duidelijkheid, waar doe je motorreiniger in?
Door je olie, of KVS, of?

Oei, dat zou ik niet kunnen zeggen .... er zat alleen gare aanslag op de cilinders, dus ik denk olie ... maar durf niet met zekerheid te zeggen…

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 05 januari 2008 04:12 PM
  [ # 45 ]

Je heb een motorreiniger voor de olie, dat is bedoeld om erin te doen, warmrijden en meteen de olie verversen. Je heb ook een schoonmaakspul voor het koelsysteem, dat lost kalk, olie en andere vuilaanslag op, maar dat is ook bedoeld om effe warmrijden en meteen verversen. Ben dus ook wel benieuwd wat erin gegaan is ???

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook