Hmm, maandag was ineens het volume veel te hard
D.w.z. bij dezelfde volumestand bleek het geluid ineens véél harder dan voorheen. En harde geluiden waren vervormd: klinkt als een klippende versterker (vervorming die een versterker geeft als het aangeboden signaal te sterk is). Na omlaag regelen van het volume bleef het vervormde geluid.
En het treedt op bij elke geluidsbron (radio/jukebox/spraakcommando’s).
Uit/aan zetten van de auto hielp niet, de auto bleef het de hele dag zo doen. En sinds gisteren is het weer normaal.
Iemand die dit ook heeft gehad???
Mijn vermoeden is een slechte 0-verbinding van bijv. een potmeter die het ingangsvolume van de eindversterker, of het uitgangsvolume van de voorversterker, regelt.
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
er is een terugroepactie waarbij bij sommige c4 picasso’s de eindversterker moet vervangen worden.
misschien is dit de oorzaak :
Nothing moves you like a CITROEN
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek !
Ik heb wel een keer gehad dat mijn bleutooth verbinding van mijn telefoon bleef hangen. Het klonk alsof ik een telefoonverbinding had. Ook als ik de telefoon uitzette en de motor uitzette. radio aan uit, andere zender of wat dan ook werkte niet omdat ik een actieve bleutooth had. Ecomodus herstelde alles. Was net de x-files. Zo’n stille ruissssssss
Hallo ik heet Rhett en reageer voor het eerst op dit forum.
Heb hiervoor c5 gereden en ben nu een zeer tevreden Picasso rijder.
Heb vorige week precies hetzelfde met de RT4 meegemaakt.
Geluid in stand 1 al veel te hard en zwaar vervormd.
Bij de geluidsbron MP3 van de harde schijf viel het geluid soms helemaal weg. Nadat het contact een tijdje had uit gestaan was het probleem (tijdelijk?) verholpen. Ga het melden bij de dealer.
Groeten
Rhett
Bij mij niet meer terug gekomen.
Aan de ene kant een troost (sorry Rhett), aan de andere kant verontrustend dat ‘t blijkbaar meer voorkomt!
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Citroen Nederland meldt dat het wellicht een oudere software versie voor de RT4 (nou ja, RT3e dan) is. Nieuwste is versie 7.10
Blijkt bij mij 7.02 te zijn. Dealer heeft nieuwe software besteld.
Citroen Nederland meldt dat het wellicht een oudere software versie voor de RT4 (nou ja, RT3e dan) is. Nieuwste is versie 7.10
Blijkt bij mij 7.02 te zijn. Dealer heeft nieuwe software besteld.
Hoe controleer ik welke versie software mijn RT4 heeft?
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
@Casey: dan moet je neem ik aan in het servicemenu van de RT4 komen. Iets wat dealers waarsch. liever voor zichzelf houden.

Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
je kan ook gewoon langer de menu-knop ingedrukt houden. dan verschijnen alle gegevens over je navigatietoestel.
mvg
je kan ook gewoon langer de menu-knop ingedrukt houden. dan verschijnen alle gegevens over je navigatietoestel.
Op het stuur of op de radio? Of maakt het niet uit? (Auto staat nu ff in garage, kan het dus niet proberen…)
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
ikzelf heb het enkel maar op de radio geprobeerd. geen idee of het ook kan via de toets op het stuur.
mvg