Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Hallo beste mensen .
Ik heb een vraag hoe heet het onderdeel dat je linkervoorspatbord vast houd als je voorspatbord wil demonteren moet je 2 bouten demonteren ene zit aan het wiel. en de andere zit vanboven hoe heet dat onderdeel vanboven want dat van mij is stuk wie kan mij helpen
1 foto zegt meer dan 1000 woorden.
Het scherm zit bovenaan vast aan de ventilatie inlaten die weer vast zitten aan het bovenste bumperdeel. Op die inlaat zit een kooimoer die vaak kapot gaat. Onderaan bij het wiel (niet aan het wiel, dat lijkt lastig ) zit het scherm vast aan een oortje die weer gemonteerd zit aan de schotjes/bumper
succes
Bart's ID19F 1967 schreef:Juist die kooimoer ! Wat een draak is dat zeg : aan beide zijden dus de schroefdraad verrot gedraaid…
Iemand DE tip om deze te vervangen ?
(zeg me aub niet : gewoon doorboren eenmoer eronder…. )
kooi openbreken en nieuwe moer erin of opboren en M10 erin tappen
(voor de netheid doe je het aan beide kanten !! dan nog een beetje kopervet op de bout en het ziet er weer als nieuw (lees orgineel) uit)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Voor netjes haal je de bumper eraf en vervang je die twee trompetjes waar de kooimoeren inzitten..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
vikingo schreef:M9 doortappen met M10 is geen goed idee, M10 moet je boren met 8.5 aangezien je van 9 vetrekt komt je dus materiaal te kort om een volledige draad te krijgen.
zie ook:Groeten
Vik
dan tap je toch een M10 in die gare M9 zonder (voor) te boren :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
BTW, Wat meestal gebeurt is dat je de kooimoer rond draait in zn houdertje. niet dat de draad gaar gaat…..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:BTW, Wat meestal gebeurt is dat je de kooimoer rond draait in zn houdertje. niet dat de draad gaar gaat…..
En als je d’r dan even een flinke schroevendraaier onder slaat zit de boel meestal wel weer vast. Zo kan je de bout er weer uit, zonder de boel te moeten slopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste