kermis troep
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Wat de F.
Grapje van me collega’s.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ik heb laatste tijd veel lekkage in het dakraam, weet iemand welk rubber het eerst lekt bij een elektrisch bedienbaar dakraam?
Met een handdoek eronder kan je niet in je binnenspiegel turen
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Is origineel dak inderdaad!
Enneuh: A-stijl?? ops: ops: ops:
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:Is origineel dak inderdaad!
Enneuh: A-stijl?? ops: ops: ops:
. Zijn die 2 stijlen tussen je voor raam.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
jaimieberkhout schreef:majestic3jay schreef:Is origineel dak inderdaad!
Enneuh: A-stijl?? ops: ops: ops:
. Zijn die 2 stijlen tussen je voor raam.
Zijn die 2 stijlen naast je voorruit.
Het raam bestaat mee uit die stijlen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Is toch het zelfde of zie ik het verkeerd?
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Het raam is de kader waar een ruit in zit.
cfr. : raamwerk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Zo, tijdje stil geweest, even update dus.
1. Dakraam lekkage inmiddels verholpen. A-stijlen zaten vol met troep van de bomen hier @ kantoor. Droog rijden = wel zo lekker met dat noodweer vd afgelopen dagen.
2. Nu eens opzoek gaan naar een koplamp met 3 intacte ophangpunten, met de nadruk op intakt. Wel zo handig voor de komende APK in het najaar. Ook moet ik nog 1/2 van de plastieke gevalletjes hebben waar de ophangpuntjes van de koplamp in verdwenen. Ik geloof dat Jaimie er een paar had liggen.
3. Laatste tijd slaat de motor veel af; na snelweg rijden afremmen voor een stoplicht slaat ie af, de motor lijkt hem stationair niet op te kunnen vangen en speelt wat tussen de 800-1500 toeren om zo nu en dan eens af te slaan. Lijkt iets met de brandstoftoevoer. Slaat niet altijd af. Ook met stadverkeer wil ie soms afslaan als de motor flink warm is. Misschien gasklephuis eens reinigen. Valt me op dat ie koud nooit afslaat! Zou het ook de stationairregelaar kunnen zijn? Maar omdat ik ook al een warm starten probleem (stotteren) heb zou dat wel eens een oorzaak kunnen hebben in dezelfde hoek… Heb van Razkin (thanks!) 4 injectors gekocht en die wil ik er gereinigd in zetten. Is neem ik aan wel te doen, aangezien je ze bijna ziet zitten.
4. Door een kleine aanrijding met een dier was mijn grill stuk en koplampophanging stuk. Ik dacht dat de gevolgen mee vielen maar nu blijkt dat de laatste 1.5cm van de motorkap een klein hoekje maakt ten opzichte van de rest van de kap. De grill zit de motorkap iets in de weg lijkt wel waardoor de motorkap onderl lichte spanning is komen te staan en daar weer het gevolg van is dat de lak is gebarsten over een lengte van 8-10cm. Foto’s volgen. Zou graag van jullie willen weten wat ik er aan kan doen. En dan post ik gelijk wat foto’s van roestplek onstaan na slecht schadeherstel. Zien jullie ook eens roest op een ZX aan de buitenkant van de carrosserie.
Tot zover! Genoeg te doen!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:
3. Laatste tijd slaat de motor veel af; na snelweg rijden afremmen voor een stoplicht slaat ie af, de motor lijkt hem stationair niet op te kunnen vangen en speelt wat tussen de 800-1500 toeren om zo nu en dan eens af te slaan. Lijkt iets met de brandstoftoevoer. Slaat niet altijd af. Ook met stadverkeer wil ie soms afslaan als de motor flink warm is. Misschien gasklephuis eens reinigen. Valt me op dat ie koud nooit afslaat! Zou het ook de stationairregelaar kunnen zijn? Maar omdat ik ook al een warm starten probleem (stotteren) heb zou dat wel eens een oorzaak kunnen hebben in dezelfde hoek… Heb van Razkin (thanks!) 4 injectors gekocht en die wil ik er gereinigd in zetten. Is neem ik aan wel te doen, aangezien je ze bijna ziet zitten.
Kijk ook eens naar het plastic potje ergens rechts acher het blok, daar komen 2 vacuum slangetjes aan, 1 daarvan gaat in de computer. Als daar iets lekt gaat ie ook vreemd doen met stationaire loop en afslaan.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
majestic3jay schreef:
2. Nu eens opzoek gaan naar een koplamp met 3 intacte ophangpunten, met de nadruk op intakt. Wel zo handig voor de komende APK in het najaar. Ook moet ik nog 1/2 van de plastieke gevalletjes hebben waar de ophangpuntjes van de koplamp in verdwenen. Ik geloof dat Jaimie er een paar had liggen.
Die moeten idd nog uit me auto komen. Ben de laatste tijd erg druk. Met de Zx ook trouwens. Dus ben daar nog steeds niet aan toe gekomen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
ZX-Cruiser schreef:Douwe schreef:majestic3jay schreef:
3. Laatste tijd slaat de motor veel af; na snelweg rijden afremmen voor een stoplicht slaat ie af, de motor lijkt hem stationair niet op te kunnen vangen en speelt wat tussen de 800-1500 toeren om zo nu en dan eens af te slaan. Lijkt iets met de brandstoftoevoer. Slaat niet altijd af. Ook met stadverkeer wil ie soms afslaan als de motor flink warm is. Misschien gasklephuis eens reinigen. Valt me op dat ie koud nooit afslaat! Zou het ook de stationairregelaar kunnen zijn? Maar omdat ik ook al een warm starten probleem (stotteren) heb zou dat wel eens een oorzaak kunnen hebben in dezelfde hoek… Heb van Razkin (thanks!) 4 injectors gekocht en die wil ik er gereinigd in zetten. Is neem ik aan wel te doen, aangezien je ze bijna ziet zitten.
Kijk ook eens naar het plastic potje ergens rechts acher het blok, daar komen 2 vacuum slangetjes aan, 1 daarvan gaat in de computer. Als daar iets lekt gaat ie ook vreemd doen met stationaire loop en afslaan.
Hmm bij mij komt die vacuumleiding direct vanuit het spruitstuk (aan de voorkant van het blok, je ziet hem gelijk als je de kap open trekt). En idd, die slangen barsten na 10 jaar, dus vervangen voor een mooie silicone versie, want het klinkt alsof je deze lek hebt.
Ik ga eens kijken, heb je anders een foto met de bedoelde slang, Cruiser?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Foto van de gebarste lak op de motorkap:
Foto van roest boven de stootstrip bij het linker achterwiel:
en
Wie weet er een juiste behandelmethode; m.a.w. met wat voor spul moet ik het behandelen wil ik verder roesten voorkomen?
En wat zouden jullie doen aan die lakbarst op de kap?
Graag jullie ideetjes… Thx!
I mean, roest op een ZX a lá, maar op een 16v…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
PS.
Dit is de eerste foto van de gespoten grill in de M*tip kleur die volgens het kleurcodeboek aldaar het dichtst bij kleurcode van mijn ZX kwam…
Aardig gelukt, is het niet?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002