alleen de voorruit he.
Daar stap ik normaal niet door uit
Ik begrijp wat je wil zeggen

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Garage is zeker een welkome opite. Met de laatste verhuizing heb ik beschikking gekregen over een garage. Heerlijk: in de winter - krabben hoeft niet, in de zomer - auto is niet bloedheet, andere jaargetijden - altijd droog tussen huisdeur en auto.
Overigens een halfe autohoes (in de juiste maat natuurlijk) is bijzonder handig als het vriest en/of sneeuwt. Alle ramen zijn ijsvrij en geen sneeuw op het dak. Ik heb dit vaker op één van mijn oudere auto’s gedaan, erg handig. En zeker op wintersport is het een aangename oplossing.
ice96 schreef:Garage is zeker een welkome opite. Met de laatste verhuizing heb ik beschikking gekregen over een garage. Heerlijk: in de winter - krabben hoeft niet, in de zomer - auto is niet bloedheet, andere jaargetijden - altijd droog tussen huisdeur en auto.
Overigens een halfe autohoes (in de juiste maat natuurlijk) is bijzonder handig als het vriest en/of sneeuwt. Alle ramen zijn ijsvrij en geen sneeuw op het dak. Ik heb dit vaker op één van mijn oudere auto’s gedaan, erg handig. En zeker op wintersport is het een aangename oplossing.
Denk dat ik jouw oplossing maar es ga onderzoeken. Lijkt me wel wat.
Dank iedereen voor alle tips.
Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.
Ik gebruik nu de ruitontdooier van AUTOTAALGLAS (gratis opgehaald als abonnee van AUTOWEEK). Dat spul werkt uitstekend. Het zit in zo’n glassexbus met zo’n knijper, dus geen drijfgas.
Als ik moet gaan krabben dan moet ik eerst een keukentrap regelen, anders kom je niet overal bij!
Weet niet wat het spul kost maar het werkt echt prima!
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gerrit T schreef:Ik gebruik nu de ruitontdooier van AUTOTAALGLAS (gratis opgehaald als abonnee van AUTOWEEK). Dat spul werkt uitstekend. Het zit in zo’n glassexbus met zo’n knijper, dus geen drijfgas.
Als ik moet gaan krabben dan moet ik eerst een keukentrap regelen, anders kom je niet overal bij!
Weet niet wat het spul kost maar het werkt echt prima!
Gerrit
zo’n busje bij ons in auto5 kostte zo’n 4 euro, voor 450 ml, kwam dus iets duurder uit dan de 600ml voor 5 euro in bus onder druk, weet niet of die 450 ml misschien effectiever is, maar heb toch de bus onder druk genomen omdat ik zo’n spuitbusje niet zo vertrouw (heb beetje schrik dat het flesje begint te lekken aan de dop en het vakje of kastje een bakje vol anti-ijsprodukt wordt )
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Om het lekken te voorkomen, kun je het flesje ook rechtop bewaren in één van de opbergvakken achter in de auto. Dit doe ik ook en het werkt perfekt. Nog nooit lekkages gehad. Overigens de afmetingen van zo’n “glassexbus” passen precies bij opbergvak in mijn Berline.

Manni1 schreef:ice96 schreef:Overigens een halfe autohoes (in de juiste maat natuurlijk) is bijzonder handig als het vriest en/of sneeuwt. Alle ramen zijn ijsvrij en geen sneeuw op het dak. Ik heb dit vaker op één van mijn oudere auto’s gedaan, erg handig. En zeker op wintersport is het een aangename oplossing.
Denk dat ik jouw oplossing maar es ga onderzoeken. Lijkt me wel wat.
Dank iedereen voor alle tips.
Graag gedaan! Je moet wel even oppassen of je een lange antenne hebt of niet. Zo’n ding kan het gebruik van een (halfe) autohoes een stuk lastiger maken.

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
ice96 schreef:Om het lekken te voorkomen, kun je het flesje ook rechtop bewaren in één van de opbergvakken achter in de auto. Dit doe ik ook en het werkt perfekt.
Sjoerd (Tilanus) was ook op zoek naar een oplossing voor een (water)flesje

Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
ice96 schreef:Om het lekken te voorkomen, kun je het flesje ook rechtop bewaren in één van de opbergvakken achter in de auto. Dit doe ik ook en het werkt perfekt. Nog nooit lekkages gehad. Overigens de afmetingen van zo’n “glassexbus” passen precies bij opbergvak in mijn Berline.
O dank je, goed idee, niet aan gedacht voor het in de koffer ergens te bewaren, bij de 3de rij zijn er inderdaad opbergvakjes, zal het volgende keer eens kopen en proberen
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Ik heb de ideale maat gevonden! Een rol (thermo)ondervloer voor laminaat. Te koop bij iedere bouwmarkt. Je kan je hele auto ermeer inwikkelen.

Re: Halfords
PaulZ schreef:Toevallig vandaag gekocht bij Halfords.
![]()
![]()
![]()
Bij de ingang stonden de alu-rollen, er is een keuze uit de normale en de MPV-uitvoering (kost hetzelfde = € 2.99 )Ik heb nu zelfs een flink stuk over
Wat zijn dan de afmetingen bij MPV versie?
(het moest vroeg of laat natuurlij komen, nu er steeds meer grote ruiten te koop zijn)
Dekentje van Halfords past prima! zit ook een handig lusje aan van elastiek die je om je spiegel kan vastmaken. Dan kan je tenminste in je eentje de deken bevestigen…. zonder dat ie alle kanten op wappert.
Dank voor de tips.
Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.

Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
En dat wind bestand is nu wel nodig
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Manni1 schreef:Dekentje van Halfords past prima! zit ook een handig lusje aan van elastiek die je om je spiegel kan vastmaken. Dan kan je tenminste in je eentje de deken bevestigen…. zonder dat ie alle kanten op wappert.
Dank voor de tips.
Zo te merken heb je een korte antenne. Anders was het een stukje lastiger.
Graag gedaan iig!

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
ice96 schreef:Manni1 schreef:Dekentje van Halfords past prima! zit ook een handig lusje aan van elastiek die je om je spiegel kan vastmaken. Dan kan je tenminste in je eentje de deken bevestigen…. zonder dat ie alle kanten op wappert.
Dank voor de tips.
Zo te merken heb je een korte antenne. Anders was het een stukje lastiger.
Graag gedaan iig!
: ik snap’em niet….