Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
HAHA!
Die grappen over blondjes zijn zo voorspelbaar, maar toch leuk!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
garagestmarien schreef:
Dan is deze ook leuk http://uk.youtube.com/watch?v=R4H2IWTdIqo
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hahaha!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Schitterend.
Ik ga hem nog eens kijken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
geweldig!!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Beste Sigmund,
In verband met onze vriendschap, ben ik je verplicht mede te delen wat mij is overkomen.
Zoals je bekend was, was ik sinds enkele maanden verloofd met een schat van een meisje. De verloving is thans echter uit door een eigenaardig misverstand.
Je moet weten dat ik mijn meisje een paar handschoenen voor haar verjaardag wilde geven.
Daar mijn zusje boodschappen ging doen, vroeg ik haar of ze meteen een paar handschoenen wilde kopen.
Nu wil het toeval echter dat mijn zusje in dezelfde winkel een paar broekjes kocht. De winkeljuffrouw beging echter de stommiteit de pakjes te verwisselen zodat mijn meisje, in plaats van de handschoenen, de broekjes kreeg.
Dat was op zich niet zo erg, maar het briefje dat ik er bij had gedaan deed de deur dicht.
Ik had namelijk geschreven:
Mijn lieveling,
Hierbij stuur ik je een verjaardagscadeautje.
Ik heb ze maar een beetje klein gekocht, want er hoeven toch geen grote handen in.
Bovendien heeft de winkeljuffrouw ze in mijn bijzijn gepast. Toen kon ik meteen zien hoe elegant ze stonden.
De winkeljuffrouw raadde mij aan om die met de drukknoopjes te nemen daar ze zeer vaak aan en uit moeten.
Was ik nu maar de enige die eraan mocht komen. Maar ja, natuurlijk zullen er honderden handen naar grijpen en wie weet wat voor vuile handen daar bij zijn.
Ik heb daarom maar grijze genomen, die worden niet zo snel vuil. Je moet trouwens oppassen dat ze niet nat worden, want dat geeft enorme vlekken!
Ook is het raadzaam om ze af en toe met speksteenpoeder te bestrooien, dan glijden je vingers er makkelijker in.
Nu schat, ik hoop dat ik spoedig in de gelegenheid zal zijn om te zien hoe ze staan.
In het leger
Commandant tegen kapitein:
“Morgen vindt tussen twee en drie uur een zonsverduistering plaats. Laat de mannen om kwart voor twee aantreden, in carré-vorm, onbepakt en onbezakt. Ze kunnen dan van het exercitieterrein het schouwspel waarnemen. Na afloop is er in de kantine gelegenheid tot het stellen van vragen.”
Kapitein tegen luitenant:
“Op verzoek van de commandant vindt er morgen tussen twee en drie een zonsverduistering plaats. Zet de mannen in carré-vorm onbepakt en onbezakt, dan kunnen ze het schouwspel gadeslaan. Na afloop is er in de kantine gelegenheid om ... uh ... in de kantine is er ... uh ... nou ja, er is na afloop gelegen-heid om in de kantine te zijn.”
Luitenant tegen sergeant:
“Op verzoek van de commandant moet morgen de zon worden verduisterd. Dat doen we met z’n allen tussen twee en drie. Laat de zakken onbepakt in carré-vorm staan. Na afloop alles naar de kantine brengen.”
Sergeant tegen korporaal:
“De ouwe zak gaat morgen de zon verduisteren. In de kantine tussen twee en drie in carré-vorm.”
Korporaal tegen soldaat:
“Op verzoek van de commandant wordt medegedeeld dat morgen in Carré ‘Zoek de zon op’ wordt opgevoerd. Plaats-kaarten zijn tussen twee en drie verkrijgbaar in de kantine.”
Soldaten onder elkaar:
“Ze komen morgen opnamen maken van ‘Breng eens een zonnetje onder de mensen’. Heeft de commandant bedacht. Laat de ouwe zak zelf maar in de zaal gaan zitten.”
Hoe breng ik mijn medewerkers onder stress?
Elf adviezen
Er doet een theorie de ronde, dat stress werkers kan motiveren om produktief en efficiënt te werken teneinde hun chef een genoegen te doen. Hieronder geven we enkele richtlijnen die sommige managers toepassen om de stress van hun mensen te verhogen.
1. Delegeer werk aan de secretaresse op het laatste moment en zeg haar dat het morgenochtend direct moet gebeuren. Kijk er dan verscheidene dagen niet naar om.
2. Geef een assistent bevoegdheden om beslissingen te nemen, roep hem dan bij u en zeg hem dat hij betreffende drie van de vijf genomen beslissingen eerst contact met u had moeten opnemen.
3. Geef alleen maar negatieve terugkoppeling. Vertel niet hoe u iets verbeterd zou willen hebben. Zeg alleen maar: “Zo wil ik dit rapport niet hebben opgesteld. Verander het.”
4. Overhandig de secretaresse vijf rapporten. Zeg dat ze allemaal direct moeten worden uitgetikt en wanneer zij vraagt: “In welke volgorde moeten ze getypt worden?”, zegt u: “Dat geeft niet.” Blijf haar dan vragen: “Is het rapport over X al klaar? Hoe staat het met de cijfers voor Y?”
5. Doe aan vriendjespolitiek. Wijs opdrachten toe volgens uw persoonlijke voorkeur voor of afkeer van elk van de medewerkers.
6. Speel de een tegen de ander uit. Vertel Kees tien dagen voor een termijn afloopt, dat Peter bijna klaar is met zijn deel van het project en vraag hem: “Wanneer ben jij klaar?” Doet dat zelfs als de verstrekte informatie onjuist is.
7. Geef een slechte beoordeling vanuit het idee dat een medewerker op alle werkgebieden tot betere prestaties moet komen, omdat niemand volmaakt is. Spreek geen doelstellingen met de medewerkers af.
8. Blokkeer de overplaatsing van een medewerkster naar een andere afdeling waar zij meer vaardigheden zou kunnen ontwikkelen, meer verantwoordelijkheden zou krijgen en meer zou kunnen verdienen, onder het voorwendsel dat zij onmisbaar is voor de afdeling.
9. Geef medewerkers die zijn overgeplaatst naar uw afdeling meer verantwoordelijkheid dan ze aan kunnen en werk ze niet in hun nieuwe taken in.
10. Roep geruchten in het leven door uw medewerkers mee te delen, dat de afdeling wordt overgeplaatst. Maar zeg er niet bij wanneer. Doe verschillende uitlatingen tegenover verschillende personen, zodat niemand in de afdeling een duidelijk beeld heeft van wat er gaat gebeuren.
11. Confronteer personeelsleden met veranderingen zonder hen de kans te geven de voorafgaande informatie te verwerken. Zeg dat de veranderingen binnen drie dagen van start zullen gaan. Verstrek er geen toelichting bij en sta niemand enige inbreng toe.
Te koop: fluitketel
Zo goed als nieuw…
Tip:
Als je iets op Internet te koop aanbiedt,
let dan wel even op wat je bij het fotograferen aantrekt!
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , het spiegelt erg zo’n crhomen fluitketel
Nieuw gevaarlijk virus
De naam van het virus is “werk”.
Als u “werk” krijgt - van uw chef, uw collega’s, per e-mail of via Internet - niet openen, niet bekijken en zeker niet aanraken. Bij ons in het bedrijf waart “werk” al enige tijd rond in gebouwen en systemen en ieder die met “werk” in aanraking is geweest moet vaststellen dat zijn complete privéleven gewist is en dat zijn of haar hersenen hun normale functie hebben opgegeven.
Als “werk” via e-mail binnenkomt kunt u deze niet deleten. De enige remedie is de e-mail te beantwoorden met als onderwerp: “Ik heb al meer dan genoeg werk gedaan, ik ga naar de kroeg.” Op deze manier is er een kans dat de hersenen “werk” vergeten.
Als “werk” op papier binnenkomt mag u dit in geen geval bekijken. Dus niet lezen en direct in de prullenbak gooien. Vervolgens pakt u uw jas en tas en gaat met een aantal vriend(inn)en naar de dichtstbijzijnde kroeg en bestelt voor allemaal bier (of andere alcoholhoudende drank). Herhaal dit een keer of 15 en u zult zien dat “werk” volledig uit uw geheugen gewist is.
Stuur deze waarschuwing naar al uw collega’s, vrienden en bekenden die in uw adresboek staan. Heeft u die niet dan betekent dit dat het virus “werk” uw leven al volledig onder controle heeft.
Zo ziet u maar wat “werk” allemaal kan aanrichten.
Ik hoop dat deze waarschuwing nog op tijd is!