Vervolg op dit http//www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=525963#525963
Het reactiestangetje is het dus niet. Jammer, want dan was ik nu goedkoop klaar. Misschien zijn er hier deskundigen die wat alternatieven achter de hand hebben. Ik dacht zelf aan een loszittende remklauw, of een uitgelopen motorsteun? Er is enig getril bij wegrijden in de één. Stuurkogel kan volgens mij niet want dat is 3 weken geleden op de keuring (Belgisch) grondig nagekeken. Het gaat hier om een 19TD Break uit ‘96 met 360.000 op de teller.
Controleer de fusékogels ook eens.
Moet de auto met beide wielen in de lucht, en drukloos.
Dan het wiel met de hand uitsturen en bij einde van de verdraaiing even doortrekken.
Als het de kogel is zul je dezelfde tik horen als tijdens het rijden.
Even een bandenlichter of klein breekijzer ertussen werkt ook.
Tussen fusélichaam en onderste draagarm in dat geval.
Succes, piet
Piet Visser schreef:Controleer de fusékogels ook eens.
Moet de auto met beide wielen in de lucht, en drukloos.
Dan het wiel met de hand uitsturen en bij einde van de verdraaiing even doortrekken.
Als het de kogel is zul je dezelfde tik horen als tijdens het rijden.
Even een bandenlichter of klein breekijzer ertussen werkt ook.
Tussen fusélichaam en onderste draagarm in dat geval.Succes, piet
En anders de ophangrubbers van de draagarm of de rubbers van de stabilisatorstang. Eigenlijk moet je alle bewegende punten van je wielophanging eens kritisch bekijken en waar nodig is met een koevoet controleren op speling.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.