Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat geloof ik ook zeker wel.
De Xsara’s zijn denk ik van een vergelijkbare kwaliteit, uiteraard alleen een stapje kleiner en lichter.
Bij de XM is natuurlijk weer geen HDi geleverd, en over het algemeen misschien meer een auto met iets meer problemen
http://www.leboncoin.fr/voitures/235029172.htm?ca=2_s
Vind er maar eens een in NL in die uitvoering, die staat en met die kmstand. Zelfs als ze er zouden zijn zou er in NL 4000-5000 voor gevraagd worden bij een specialist.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ko schreef:en de fransen onderhouden hun autos gewoon erg slecht en de weinige km zijn erg vaak slechte km in de bergen oid beter kun je een duitse auto kopen die zijn wel goed onderhouden .
Erg generaliserend. Ik ken genoeg Fransen die hun auto tot in de puntjes bijhouden en kom genoeg mooie, goed onderhouden auto’s tegen in Frankrijk die ik graag naar NL zou willen halen. In Duitsland heb je grote kans een auto te kopen met 100.000 km op de klok die 80.000 km lang volgas over de autobahn is afgetrapt. Nou, die moet ik echt niet hoor. Ook in Duitsland gaan er genoeg mensen als een varken om met hun auto….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 16-11-2009
- Xantia 2.1TD Activa
- C15 1.4i
alleen dat weet je dan niet ,datzelfde als met het oude vrouwtje ...
mijn ervaring gaat terug naar 1971 mijn eerste 11 cv sport uit 1938,en daar is het niet bij gebleven,
merk steeds bij dit soort clubjes (sorry hoor ben al eens jaren verbannen om dit soort opmerkingen maar dat moet dan maar weer)dat er veel wordt geschreven vanuit niets en iemand met ervaring is algauw generaliserend
pas vroeg iemand mij met ook een mooie xantia activa of ik lid was van een club….vertelde dat ik dat al heel lang geleden daarmee gestopt ben (alleen BXClub nog)zoals nu ook weer ..de tuin van de buren is altijd mooier..gras groener etc. mijn ervaring is dat de mooie dingen altijd om de hoek staan alleen moet je net op het goede moment op de goede plaats zijn, er staan zoveel mooie xantia/bx en op diverse sites en deze staan al in nederland het goedkoopte land zoals nu een xantia 1.9td met werkelijk alle toeters en bellen voor 995euro…moet je dan voor het 3voudigenaar het buitenland..
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 16-11-2009
- Xantia 2.1TD Activa
- C15 1.4i
bij deze aangeboden een geweldig mooie
Xantia 2.1TD Activa
bj 1997
267000km
van 3e eigenaar
1 was in Duitsland tot 2001 en met 80dkm
2e was een vader van een clublid deze heeft hem gehad tot 2010 en met 225000km
en toen ik nu 2667ookm
moet ivm werk minder rijden helaas
kijk eens op auto scout24 daar staat hij op met fotos..
misschien iets voor Bram91 of heb je gewoon geen geld
Nee, voor mij geen diesel. Als het een activa zou worden, dan een V6. Maar die valt qua onderhoud ook buiten het budget. Ben meer van de allereerste Xantia’s(1a).
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb nog nooit in een Activa gereden, maar ik twijfel of het Activa onderstel wel tot zijn recht komt met 110 pk…?
Ik vind mijn Xantia maar saai. Ze doet het altijd. Verbruikt maar 1:14/15. Geen rare dingen, tenzij je de betrouwbaarheid raar vindt. Net een Toyota met Hydroliek.
Kortom waarom wil ik een XM?
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Een xantia 8klepper zonder anti-inzaksysteem is al een heel andere ervaring
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 16-11-2009
- Xantia 2.1TD Activa
- C15 1.4i
Arjan Verkade schreef:Ik heb nog nooit in een Activa gereden, maar ik twijfel of het Activa onderstel wel tot zijn recht komt met 110 pk…?
110pk je bedoelt optrekken oid.? je kunt namelijk zo erg hard door de bochten zonder dat de Xantia overhelt en dat heeft niets met pk te maken natuurlijk..wel met beheersing ..het is net een sportwagen alleen kun je veel harder door de bochten ...echt een geweldige motor deze laatste XM diesel een prachtig koppel en een geweldige reiswagen waarin je dus pas bij erg hoge snelheden iets hoort ..
Vanmiddag zag ik deze leswagen staan van autorijschool “Rem je rot”.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Wat recent gespotte Xantia’s:
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Tijdens de Xantia-meeting:
Zie ook:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213182/P60/#1536191
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Twee Xantia’s bij mij in de wijk: Een beetje zielige 1a 1.8 en een hele fraaie t2 break.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Vijfhuizen:
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/