Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Mijn DS heeft een tijdje stil gestaan in een schuur, toen ik een tocht wilde maken bleek het veertje van de contactpuntjes gebroken te zijn. Deze puntjes gaan nog niet zo lang mee. Ik ben een mooi weer rijder. De vorige keer heb ik haar zonder problemen weg gezet.
Ik zag dat ik het verdeler asje nodig moet smeren, want op de foto zie je zwarte puntjes: overdreven slijtage glasfiber.
Ik vroeg mij af wat de oorzaak van de breuk kan zijn, corrosie, te koud, stomme pech, combinatie lang stil staan met… Iemand een idee?
ik denk gewoon domme pech: heb hier nog nooit eerder van gehoord laat staan gezien. of is het een immitatie merk : wil je hiervan af:
zet er dan een 123 onsteking in: nooit meer last van deze contactpuntjes (moet eerst wel fff een inverstering gedaan worden ops: van 245,- euro)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
het zijn vermoedelijk oosterse namaak puntjes van dubieuze kwaliteit.
origineel SEV is helaas allang niet meer leverbaar , de namaak kwaliteit van toen inmiddels ook niet meer.
zo wordt je bijna gedwongen 123 aan te schaffen, maar dat is allerminst een straf. ik ken alleen maar auto’s die er beter door gingen rijden.
bij de club kostte een123 ignition een paar maanden geleden 230 euro.
voor 230 euro kun je ruim 23 setjes puntjes kopen, kun je toch weer jaaaaren mee vooruit!
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn oude contactpuntjes er weer in gezet, helaas begint nu mijn centrifugaalregelaar heel hard te tikken… Ik moet haar ook niet zo lang alleen laten
Contactpuntjes komen van de club, leek wel NOS. Ik denk domme pech dan. Mijn verdeler is nog best goed, omdat ik een mooi weer rijder ben, vind ik het juist zo leuk zo’n ouderwetse verdeler te hebben. Maar goed, dit gepruts is niet fijn. Net nieuwe contactpuntjes en nou dit… Goede kant is dat ik weer een opfrisser heb van de 10.000 km workshop!
Die investering vind ik niet zo heel erg, ik heb die auto niet om er beter van te worden Misschien ga ik toch eens over, kan ik mijn sleuteltijd in andere zaken steken.
Als Nieuwe Oude Stock nu ook al niet meer te vertrouwen is….,het lijkt erop dat je inderdaad domme pech hebt gehad.
Het tikken van de regelaar wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de aanwezigheid van lucht in de leidingen. Even ontluchten dus.
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Pierre schreef:Als Nieuwe Oude Stock nu ook al niet meer te vertrouwen is….,het lijkt erop dat je inderdaad domme pech hebt gehad.
Het tikken van de regelaar wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de aanwezigheid van lucht in de leidingen. Even ontluchten dus.
Ja, was inderdaad ontluchten, forum doorzocht. Toch handig, forum bij de werkplek. De voorremmen ook gelijk gedaan en ze reed weer geweldig.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gefixed.
Ik heb een keer in mn leven doorgeroeste puntjes gezien. Dit nog nooit.
Domme pech.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>