Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007
- Xantia 1.8i 16V Millesime
Binnenkort ga ik de distributie van mijn Xantia (1.8 16V 1995) vervangen. Kan alleen nergens terugvinden hoe deze distributie op tijd gezet moet worden. Bij elk type auto is het weer anders dus wil graag op safe spelen. Wie weet het? Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Nokkenassen kan je blokkeren met 2 bouten (kijk eerst even naar de maat (m6 of m8 dacht ik)
Krukas verdaaid opzich niet, even aftekenen lijkt mij genoeg..
Let wel op dat soms de nokkenas tandwielen los van de nokkenassen zitten, deze moet je dat oplossen om de riemspanning te verdelen, ik weet niet of dit bij jou zo is, wel bij de 2.0 16 v (xu10j4)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Of, je tekent op je oude riem de beide nokkenaspoulie’s af, en je krukaspoelie. Pakt je nieuwe riem, tel de tanden af, merkt ze exact hetzelfde. En je hangt de nieuwe riem op de merkjes die je achtergelaten hebt op de poulie’s. Niks geen gezeik met paspennen ed, en hij staat altijd op de oude positie. (wel even tornen natuurlijk om te kijken of de riem niet verschiet, en of de motor vrij loopt)
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Of, je tekent op je oude riem de beide nokkenaspoulie’s af, en je krukaspoelie. Pakt je nieuwe riem, tel de tanden af, merkt ze exact hetzelfde. En je hangt de nieuwe riem op de merkjes die je achtergelaten hebt op de poulie’s. Niks geen gezeik met paspennen ed, en hij staat altijd op de oude positie. (wel even tornen natuurlijk om te kijken of de riem niet verschiet, en of de motor vrij loopt)
Pas ook op met verdraaiende multiriempoelies waardoor je met de paspenmethode ongemerkt toch een verkeerde instelling krijgt!
En ten overvloede. Draai de motor eerst een paar slagen met de hand rond na het monteren zodat je zeker weet dat er nergens iets stuikt.