Distributie op tijd zetten
mauritsvanveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 09-12-2007

- Xantia 1.8i 16V Millesime
Gepost: 24 december 2007 02:03 AM

Binnenkort ga ik de distributie van mijn Xantia (1.8 16V 1995) vervangen. Kan alleen nergens terugvinden hoe deze distributie op tijd gezet moet worden. Bij elk type auto is het weer anders dus wil graag op safe spelen. Wie weet het? Alvast bedankt!

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 24 december 2007 08:22 PM
  [ # 1 ]

Nokkenassen kan je blokkeren met 2 bouten (kijk eerst even naar de maat (m6 of m8 dacht ik)

Krukas verdaaid opzich niet, even aftekenen lijkt mij genoeg..

Let wel op dat soms de nokkenas tandwielen los van de nokkenassen zitten, deze moet je dat oplossen om de riemspanning te verdelen, ik weet niet of dit bij jou zo is, wel bij de 2.0 16 v (xu10j4)

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 januari 2008 06:29 PM
  [ # 2 ]

Of, je tekent op je oude riem de beide nokkenaspoulie’s af, en je krukaspoelie. Pakt je nieuwe riem, tel de tanden af, merkt ze exact hetzelfde. En je hangt de nieuwe riem op de merkjes die je achtergelaten hebt op de poulie’s. Niks geen gezeik met paspennen ed, en hij staat altijd op de oude positie. (wel even tornen natuurlijk om te kijken of de riem niet verschiet, en of de motor vrij loopt)  Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 januari 2008 06:54 PM
  [ # 3 ]
PrutsyLJ schreef:

Of, je tekent op je oude riem de beide nokkenaspoulie’s af, en je krukaspoelie. Pakt je nieuwe riem, tel de tanden af, merkt ze exact hetzelfde. En je hangt de nieuwe riem op de merkjes die je achtergelaten hebt op de poulie’s. Niks geen gezeik met paspennen ed, en hij staat altijd op de oude positie. (wel even tornen natuurlijk om te kijken of de riem niet verschiet, en of de motor vrij loopt)  Wink

Pas ook op met verdraaiende multiriempoelies waardoor je met de paspenmethode ongemerkt toch een verkeerde instelling krijgt!

En ten overvloede. Draai de motor eerst een paar slagen met de hand rond na het monteren zodat je zeker weet dat er nergens iets stuikt.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook