de dynamo van mn v6-je laadt niet meer bij dus die wil ik gaan vervangen, ik heb op dit forum al bedragen gehoord van 600 euro voor het vervangen van de dynamo
eigenlijk wil ik het daarom zelf doen, heeft iemand hier ervaring mee want tips zijn welkom
ik moet het overigens zonder brug doen…...of is dit echt gekkenwerk ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Het kan wel, via de wielkuip. Heel fijn is ‘t natuurlijk niet… een gereviseerde dynamo kost ongeveer 125 euro (weet ik uit ervaring).
via de wielkuip ?
kan je er aan de onderkant niet bij dan ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Niet echt, hij zit lekker ingebouwd. Bij mij hebben we het wiel eraf gehaald, wielkuip eruit, en ik meen zelfs een soort stalen verticale stang losgemaakt om ‘m er tussenuit te kunnen hengelen.
dan ga ik het zo ook proberen, thx voor de tip
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
nou Harm nogmaals thanx voor de tip want ik had hem er zo uit, iid zonder brug via de wielkast gegaan, de voeding via de onderkant en de stelbout van boven…...en dan kan je hem er zo uitlepelen
donderdag nieuwe dynamo halen en dan hopen dat daarmee mn problemen verholpen zijn
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
vandaag de dynamo vervangen, en daarna starte ze in 1 keer, maar nadat ze zichzelf opgepompt had begon ze weer te stotteren en sloeg uiteindelijk af
de wagen stond nog op bokken dus ik kon niet ff snel een stukkie rijden om de accu op te laden…....
ik heb niet zoveel verstand van accu’s en benodigde spanning maar is het niet mogelijk dat deze accu verrrot is doordattie zo leeg is geweest een paar keer ??????????
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Een wat oudere accu kan overlijden als deze te ver ontladen word.
Een nieuwe dynamo kostte mij niet meer dan 140 euro, reviseren lijkt mij onzinnig.
Als een multimetertje hebt moet je met een lopende motor over de accupolen tenminste 13.5 volt meten, is het 12 volt of iets meer, dan laadt hij niet.
Ik heb net een nieuwe dynamo in de Peugeot gelepeld, die vond het nodig om na 24.000 km maar kapot te gaan, kostte 160 euro (ruildynamo) en ik meet nu 14,4 volt over de accupolen met lopende motor.
Ik heb een Jaguar van 38 jaar oud met een dynamo van 38 jaar oud en daar meet ik 13.4 volt. De XM zal ik eens gaan meten binnenkort, geen probleem met starten ooit gehad en de originele dynamo van 1994 zit er nog in.
Een nieuwe dynamo kostte mij niet meer dan 140 euro, reviseren lijkt mij onzinnig.
Dat was dan ook een gereviseerde, die kosten namelijk ongeveer zoveel (bij mij 125 euro). Een nieuwe kost volgens hbase al gauw tussen de 200 en 400 euro, bij de dealer zal ‘t nog wel wat meer zijn
ik heb voor de gereviseerde dynamo 169 euro neergeteld bij W&S automaterialen in R-dam, vond ik wel een dure
ik vandaag opnieuw proberen te starten als de wielkuip enz gemonteerd zijn en de auto van bokken af is, kan ik tenminste gelijk blokkie om rijden !
ook zal ik ff meten of er wel bijgeladen wordt…..wordt vervolgd…....duimduimduim….......
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
de XM start weer en blijft nu ook lopen…....maar er doet zich nu een nieuw probleem voor nl.
ik wilde haar van de bokken afhalen maar ze vertikte het om in de hoogste stand te gaan, achterkant werkt wel mee maar ook niet in de hoogste stand maar voor doettie bijna niks.
na wat vloeken en schelden met de zaklamp gaan zoeken en jahoor…..bij het linker voorwiel een plasje lhm…..hij lijkt te lekken uit een leiding die de wielkas ingaat.
als de veer-experts niet meteen weten wat ik bedoel zal ik ff een foto maken
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
retourleiding?
die zijn geloof ik niet al te prijzig?
er zitten daar wel meer leidingen maar dit is de enige die de wielkas ingaat, mn metalen parapluutje staat in de hoogste stand net onder de markering…....bouwt ze dan te weinig druk op om de voorwielen in te trekken ??? (ze staat op bokken)
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ik heb daar helaas geen antwoord op… ops:
Maar er zal wel een guru komen posten zo
Maar misschien is het probleem onde het voorraadvat te vinden?
Is er een slangetje een beetje losgetrokken omdat de pootjes helemaal naar beneden hangen? Ik bedenk maar wat hoor..