1 van de 2
 1 2 Volgende > 

meldingen boordcomputer
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 24 december 2007 09:13 PM

Ik had een vraag i.v.m. eventuele meldingen die verschijnen bij bepaalde defecten.
Een concreet voorbeeld:

Er is een lampje van het linker achterlicht stuk, krijg ik dan een (fout)melding op de boordcomputer of is dit niet het geval bij citroën?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 24 december 2007 09:18 PM
  [ # 1 ]

Nou en of dat het geval is, als het goed is zal er zelfs een service lampje gaan branden Wink

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 25 december 2007 01:22 AM
  [ # 2 ]

Ok, bedankt.
Bij mercedes op de A klasse en bij audi op een a3 moest je bijbetalen.
Dus ik wist niet of het hier opzat.
Blijkbaar wel.
Das een hele geruststelling.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

RogerH
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 159

Gepost: 25 december 2007 10:56 AM
  [ # 3 ]
fiorano schreef:

Nou en of dat het geval is, als het goed is zal er zelfs een service lampje gaan branden Wink

Kennelijk is dit nieuw bij de C4 Picasso. De boordcomputer van de C4 Berline/Coupé zwijgt bij een defecte lamp in alle talen.

Profiel  

rombout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 94

Gepost: 25 december 2007 12:54 PM
  [ # 4 ]
fiorano schreef:

Tot nu toe 3x een defecte voorlamp gehad. Ik krijg wel een melding op de boardcomputer (met piepje), maar er gaat geen controle lampje branden

C4GP 1.6 HDiF EB6V - Met 162.000km op de teller ingeruild voor een Skoda SuperB

Profiel  

fiorano
> 900 berichten

Gepost: 25 december 2007 02:42 PM
  [ # 5 ]

Ohw, oke. Bij ons gaat het service lampje branden omdat de bandenspanning niet gecontroleerd kan worden ivm winterbanden. Dacht dat het met een lampje dan ook wel zo zou gaan.

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 25 december 2007 02:51 PM
  [ # 6 ]
fiorano schreef:

Ohw, oke. Bij ons gaat het service lampje branden omdat de bandenspanning niet gecontroleerd kan worden ivm winterbanden. Dacht dat het met een lampje dan ook wel zo zou gaan.

Blijft het service lampjedan constant branden? Ik heb ook Exclusive uitvoering, van C4 Berline dan. Bij mij brand het lampje iets langer bij het starten dan het zou zijn op zomerbanden maar dan gaat het ook gewoon uit; nadat ook nog eens een melding op het scherm wordt gemaakt dat bandenspanning niet gecontroleerd is (ik laat dit uitzetten zodat ik geen foutmeldingen krijg)

Profiel  

wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 25 december 2007 04:19 PM
  [ # 7 ]
rombout schreef:
fiorano schreef:

Tot nu toe 3x een defecte voorlamp gehad. Ik krijg wel een melding op de boardcomputer (met piepje), maar er gaat geen controle lampje branden

Krijg bij mij een piepje, servicelampje gaat branden en een tekst in de display welke lamp defect is.
De tekst verdwijnt wel heel snel weer, en als je net je achteruit hebt ingeschakeld zie je de tekst helemaal niet en krijg je alleen een piepje met service lampje

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  

fiorano
> 900 berichten

Gepost: 25 december 2007 04:44 PM
  [ # 8 ]
ice96 schreef:
fiorano schreef:

Blijft het service lampjedan constant branden? Ik heb ook Exclusive uitvoering, van C4 Berline dan. Bij mij brand het lampje iets langer bij het starten dan het zou zijn op zomerbanden maar dan gaat het ook gewoon uit; nadat ook nog eens een melding op het scherm wordt gemaakt dat bandenspanning niet gecontroleerd is (ik laat dit uitzetten zodat ik geen foutmeldingen krijg)

Verdwijnt idd naar een sec of 10

wij haddne het ook uit laten zetten, maar hij geeft het toch weer aan

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 26 december 2007 12:47 PM
  [ # 9 ]
fiorano schreef:
ice96 schreef:
fiorano schreef:

Verdwijnt idd naar een sec of 10

wij haddne het ook uit laten zetten, maar hij geeft het toch weer aan

Bij het uitzetten van bandenspanning check wordt enkel en alleen melding gemaakt dat de bandenspanning niet is gecontroleerd. Wat dus feitelijk ook het geval is bij het uitzetten. Bij het niet uitzetten, zouden er meldingen moeten komen van alle 4 banden dat bandenspanning te laag is. Dit laatste heb ik zelf eigenlijk nooit gezien (omdat ik altijd laat uitzetten) maar dit is wat mijn garage me heeft verteld.
De vraag is nog steeds: blijft het service lampje constant branden bij te lage bandenspanning? Of blijft de melding in het schermpje herhaardelijk terugkomen? Ik kan me voorstellen dat dit verschillend is per uitvoering.

Profiel  

bert-w
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Gepost: 26 december 2007 02:20 PM
  [ # 10 ]

Na het wisselen van zomerbanden naar winterbanden, kreeg ik ook een aantal keer de melding dat de bandenspanning niet gecontroleerd kon worden. De garage heeft deze controle vervolgens uitgezet en ik krijg nu geen meldingen meer.
Was ook een onderdeel van hun winterbanden prijslijst, maar blijkbaar waren ze het toch vergeten te doen. Ik heb de winterbanden bij mijn Citroën-dealer gekocht.

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 december 2007 06:46 PM
  [ # 11 ]

Misschien een domme vraag mijnerzijds; maar waarom kan hij bij winterbanden de bandendruk niet checken?  Rolling Eyes
(of bedoelen jullie winterbanden met stalen velgen waarin die voorziening niet zit. Dan zou het dus niks te maken hebben met het wisselen van zomerbanden naar winterbanden, maar met het wisselen naar een andere velg…)

Profiel  

bert-w
> 100 berichten
RankRank

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
Gepost: 27 december 2007 09:21 AM
  [ # 12 ]

Ja Tilanus, dat bedoel ik ook. Heb idd mijn winterbanden op stalen velgen (met doppen) en om ook deze te voorzien van drukmetersensors heb ik vanwege de hoge prijs maar achterwege gelaten.

gr, Bert

Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine

Profiel  

fiorano
> 900 berichten

Gepost: 27 december 2007 12:35 PM
  [ # 13 ]

‘t Zelfde hier, zo’n ventiel is aardig prijzig, en ik meen dat het zoiezo niet kan in combinatie met stalen velgen, maar dat weet ik niet zeker…

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 27 december 2007 01:38 PM
  [ # 14 ]
bert-w schreef:

Na het wisselen van zomerbanden naar winterbanden, kreeg ik ook een aantal keer de melding dat de bandenspanning niet gecontroleerd kon worden. De garage heeft deze controle vervolgens uitgezet en ik krijg nu geen meldingen meer.
Was ook een onderdeel van hun winterbanden prijslijst, maar blijkbaar waren ze het toch vergeten te doen. Ik heb de winterbanden bij mijn Citroën-dealer gekocht.

Bedoel je dat de melding komt niet omdat er gewoon niet gecontroleerd wordt maar omdat er niet gecontroleerd kan worden? De dealer heeft me namelijk uitgelegd dat de melding bij het starten komt juist omdat de controle is uitgezet. Anders zou ik continu de melding krijgen dat bandenspanning te laag is… Confused 
Hoe zit het dan nu? Heeft de dealer me verkeerd ingelicht? Of moeten er twee dingen worden uitgezet: de controle én de melding? Dit laatste zou betekenen dat de dealer slechts één van de twee heeft gedaan…

PS: ik heb ook winterbanden op stalen velgen (zonder wieldoppen) en vond de prijs van de ventielen voor bandenspaningcontrole ook te hoog. De ventielen zouden min of meer hetzelfde kosten als het setje winterbanden op velg zelf Shocked

Profiel  

bert-w
> 100 berichten
RankRank

- C3 e-HDI
- C3 Aircross
Gepost: 27 december 2007 02:10 PM
  [ # 15 ]

Ik kreeg geen melding na het starten van de auto. Was dit wel zo geweest had ik na de montage van de winterbanden dit gelijk kunnen laten verhelpen bij de garage. Ik kreeg pas een melding nadat ik al een aantal kilometers had gereden. Ik vermoed dat niet doorlopend de bandenspanning wordt gecontroleerd maar eens in de zoveel tijd.
De melding was dat de bandenspanning niet kon worden gecontroleerd.
Dit is dus na opnieuw een bezoek aan de garage uitgezet en ook niet meer teruggekomen, ook niet tijdens het starten.
Misschien is het bij C4 nog anders dan bij een C4 Picasso.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook